Welke 54Mbit PCMCIA WiFI oplossing ?

Pagina: 1
Acties:

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik zoek voor in men laptop een WiFi kaartje te kopen , omdat we met iedereen op school die een notebook heeft een WiFi kaartje gaan kopen zodat wij allezinds toch een stabiel netwerk hebben . Ik dacht een 54Mbit te nemen , omdat deze ook backwards compatibel zijn met tragere netwerken , en toch voldoende snel zijn ivgl met 100Mbit wired LAN . Welke kaart is aan te raden ? Gebruik vooral binnen in gebouwen , goed bereik is het belangrijkste .

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Without a doubt ... Linksys en UTFS :)

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
belkin WIFI PCMCIA 54G :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik denk dat het weinig zin heeft om hier een topic over te starten. Er zullen maar weinig mensen meerdere kaartjes hebben gebruikt, dus het valt moeilijk om een vergelijking te maken. Ik heb zelf een Asus WL-100g en daar ben ik heel tevreden mee. Ik kan alleen geen enkele vergelijking trekken, omdat ik nog nooit met een andere kaart bezig ben geweest.

Verwijderd

USR is verweg de snelste en heeft het beste bereik zowel binnen als buiten heb een aantal kaarten geprobeerd en dit is hem 11 mb 54mb en fast 100MB en het werkt allemaal goooooeed

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik gebruik zelf de Linksys WPC54G die bevalt mij goed, maar wat hierboven ook al gezegd is, ik heb zelf alleen ervaring met deze kaart :{

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Desolation Angel
Hmm , Linksys heb ik persoonlijk mindere ervaringen mee , ik had een Belkin of een D-Link op het oog , misschien een SMC . Beste keuze van die 3 ?

• Toby-One
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2023
.

Ik zou gewoon nagaan waarvan men het meeste op school gebruikt en wat de nadelen van andere merken kunnen zijn.
54Mbit had nog wel enkele problemen met backwards compatibel zijn
(veel al opgelost door firmware upgrades etc.)

Als jij hetzelfde kaartje hebt als zij daar aan hardware gebruiken,
heb je meestal geen problemen en werkt het top.

Zelf heb ik de Buffalo 54Mbit thuis staan (4ports router + een pcmcia kaartje in de laptop) en geen problemen. Neem geen sitecom.. elke keer zie ik weer dat hij er in tests slecht uit komt ! (iemand die daar anders over denkt ? geen flame-post svp, mail maar!)

Linksys of Buffalo(tech) zou ik dus zeggen (ook weer persoonlijk!)

• Desolation Angel
Hmm , in het Makro krantje hier staat voor 40EUR een 22Mbit kaart van Topcom , is dat wat of toch maar beter wat meer geven voor een ander merk :s

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
mycom heeft voor 29e een SMC 22 mbit kaartje..

heb ik dus gekocht, maar til er niet te zwaar aan, 22Mbit is geen standaard, en wordt alleen door dat merk ondersteund..

Maar dan nog, voor 29e een 11Mbit kaarjte is toch mooi :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Cereal schreef op 21 August 2003 @ 03:21:
mycom heeft voor 29e een SMC 22 mbit kaartje..

heb ik dus gekocht, maar til er niet te zwaar aan, 22Mbit is geen standaard, en wordt alleen door dat merk ondersteund..

Maar dan nog, voor 29e een 11Mbit kaarjte is toch mooi :)
Ze hadden eerst voor 25 euro een 11mbit Edimax ;)

Maargoed, die 22mbit wordt door een aantal fabrikanten wel ondersteund. In ieder geval door D-link, wat toch best wel een 'grote' is. Nadeel is wel dat je ermee niet op 22mbit op een 802.11g AP kunt verbindinden...

Topicstarter: Ik zou bij het kopen eerst zeker willen weten (van iemand horen) of de kaart werkelijk backwards compatible is, aangezien lang niet alle kaartjes dat goed ondersteunen. (Driver / firmware kwesties....de chipset is namelijk nog gebouwd op de 'waarschijnlijk' standaard. En met software moet hij dan nu compatible worden gemaakt aan de final 802.11g specs...)

• Desolation Angel
Het idee is , we gaan met iedereen die een laptop een WiFi kaartje halen en dan zo ons eigen LAN maken , is wel belangrijk dat voor de mensen die geen 54Mbit kaart willen kopen dat die er ook op kunnen natuurlijk :p
Nog even een kleine vraag , is zonder Access point het aantal users gelimiteerd ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is een ad-hoc netwerk (dus zonder AP) met meer dan 2 users niet eens mogelijk..
Pagina: 1