Toon posts:

Wireless Wlan oplossing, welke? Bridge, WDS, ap client?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Samen met de buurman willen we het draadloze netwerk uitbreiden (en internet delen). De buurman heeft twee PC's met USB wlan (2x zwart in bovenste woning) en een Ovislink accesspoint WL-1100AP (groen) met omni-antenne. Deze accesspoint zit aan de KPN adsl lijn.
Wij hebben thuis twee PC's op één kamer(onderste 2x zwart) en een laptop die door het hele huis zwerft, voor de laptop(blauw) heb ik al een wireless kaartje, maar het bereik is weinig tot niks.
Aan beide PC's al een USB-wlan kaartje gehad, maar die hebben ook weinig tot slecht bereik.
Totaal plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://narf.ueber.net/~marcel/Files/wireless.jpg

Ik heb al van alles gelezen over repeaters, WDS en bridgen, maar wat is nu een goede oplossing?
Is het mogelijk bijvoorbeeld om nog zo'n ovislink AP bij te kopen, en deze aan de twee PC's te knopen en als Wireless AP-client te laten functioneren, en tegelijkertijd als accesspoint, zodat ik met mijn laptop ook goed bereik heb?

Welke betaalbare apparatuur adviseren jullie om dit te realiseren? Een kabel van de buurman naar ons is geen optie, het geheel moet wireless blijven.

Verwijderd

offtopic:
Ik wil niet zeuren, maar internet delen met de buren is meestal illegaal.
En hier op GoT mag illegaal niet (zie alle slotjes op warez etc.).

Waarom geen kabel? Welke afstand?
Kabel is wel stabieler en veiliger vind ik (en zeker beter betaalbaar). Zeker voor dit soort zaken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kabel werkt niet, moeten we door tuin muur etc....
Draadloos is bovendien ideaal omdat we nergens kabels door kamers hebben lopen. Erg fijn ook dat je met je laptop overal kunt gaan zitten.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 00:14:
Kabel is wel stabieler en veiliger vind ik (en zeker beter betaalbaar)
Stabieler zeker, maar met WPA is wireless tegenwoordig aardig goed beveiligd. Als je het goed insteld is het zelfs praktisch onbreekbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 21-08-2003 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier echt niemand die mij kan helpen??

Verwijderd

Kijk eens of dat Accesspoint van je buurman bridging ondersteunt. Zo ja koop je er 1 bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ondersteunt deze maar zo'n ding werkt toch niet tegelijk als AP en Bridge?

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier echt niemand die hier iets meer van weet?? Ik weet echt niet wat de beste oplossing is!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 19:18:
Ja dat ondersteunt deze maar zo'n ding werkt toch niet tegelijk als AP en Bridge?
Ligt eraan. Wat bedoel je met AP? Zodat draadloze clients ermee kunnen connecten? De Asus WL-300g heeft bijvoorbeeld drie modus:

- AP only (geen bridging tussen AP's)
- WDS only (alleen bridging tussen AP's)
- Hybrid (beiden)
Wireless bridge (also known as Wireless Distribution System or WDS) function allows you to connect to one or many APs through wireless.
Je geeft dan gewoon een channel op waar alle AP's op draaien. En je geeft aan welke andere AP's (via MAC hun adres) zich aan deze AP mogen koppelen.

[ Voor 17% gewijzigd door eborn op 23-08-2003 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
IS wel mooi dat die Asus dat kan, maar dat kan die Ovislink die er al is niet. Moeten beide AP's dat kunnen of alleen degene die je los neer zet?
Pagina: 1