Toon posts:

Harddisk weg uit "deze computer"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het eerst niet in de gaten, maar m'n 2e HD is niet meer te benaderen.

Tijdens opstarten wordt hij gewoon gezien, in apparaatbeheer van windows 2000 als windows 98 staat de hd vermeld, maar ik kan hem niet openen vanuit DOS-box of vanaf deze computer.

Wat nu?

Het is vast heel simpel, maar ik kom er niet op.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

heeft de schijf een schijfletter
anders is deze schijf gehide van "mijn computer"
en dan kan je hem iid niet benaderen omdat hij geen schijfletter heeft

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onder Win2k: rechtsklik 'deze computer', klik beheren, ga naar schijfbeheer (disk management). Daar kun je meer info zien (of er wel partities zijn, of ie wel geinitialiseerd is etc).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hmm, das vreemd, bij discmanagement staat hij inderdaad, echter de partities zijn weg, hij heeft het alleen maar over beschikbare ruimte. De ruimte is dus zo groot als de HD. verder heb ik de keus om een logisch station te maken , en om de partitie te verwijden.

Ik had 1 partitie FAT32 en een NTFS op deze schijf.

Euhm, en wat betekend dat dan, Zijn alle gegevens weg? Hoe kan kan dit nou?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 00:19 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Dit had een kameraad een keer toen ie een virus had, heb je een goede virusscanner?

Grolsch Royce!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 13:27
Ooit een keer onder win98 een soort gelijk probleem gehad. Na reboot paritie weg. Geen virus, trojan o.i.d. gewoon weg.

Je zou kunnen proberen om PQ Magic of een vergelijkbaar pakketje je partie terug te halen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens GetDataBack :) Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug?".

Maar je vermeldt hier geeneens om welke HDD het gaat en waar deze zit (mobo/IOcontroller). We kunnen dus bijvoorbeeld niet oordelen of het om een bejaarde HDD gaat dat je best weleens mag vervangen of dat het om een 'slechte' HDD gaat, etc..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 00:15:
hmm, das vreemd, bij discmanagement staat hij inderdaad, echter de partities zijn weg, hij heeft het alleen maar over beschikbare ruimte. De ruimte is dus zo groot als de HD. verder heb ik de keus om een logisch station te maken , en om de partitie te verwijden.

Ik had 1 partitie FAT32 en een NTFS op deze schijf.

Euhm, en wat betekend dat dan, Zijn alle gegevens weg? Hoe kan kan dit nou?
beetje dubbelstrijdig
je kan er 1 maken ter grote van de hd, maar ook wissen :?
nou als je de verwisbare partiie een schijletter toewijst ?

of probeers een partition magic's repair functie hele partities back

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02-2025
Als de dingen die hierboven staan niet hebben geholpen kijk dan eens in de kast. Misschien zit er een stekkertje los ofzo. Heb ik ook ooit eens gehad. Kwam me toen duur te staan omdat ik net aan formateren was en dus per abuis de verkeerde schijf formateerde.

• Ocelot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08-2011

Ocelot

What The Frag?

1 van de eerste dingen die uitvallen tijdens een stroomtekort is de harde schijf....
Wat voor een voeding gebruik je? Heb je laatst iets nieuws in je PC gestopt, waardoor 1 van je schijven wat weinig ampéres krijgt?

Zou kunnen......

System Specs

Pagina: 1