Winroute nodig bij i-net delen?

Pagina: 1
Acties:

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 14:44

lawnmower

Elvis lives..

Topicstarter
Als ik in een netwerk thuis een kabel verbinding wil delen, wat moet ik dan met het programma winroute doen? Kan ik daarmee delen, of is dat nodig om het netwerk te laten functioneren. Misschien een domme vraag, maar toch. Ik heb eerder een probleem gepost als volgt:

Probleem: Kan geen netwerkverbinding tot stand brengen met twee computers, waarbij 1 computer een kabel aansluiting heeft, en die vervolgens weer in thuisnetwerk wil zetten.

Computer1: P200mmx 48mb intern Windows 98se, heeft @home kabel aansluiting d.m.v. netwerkkaart + UTP kabel naar kabel modem. En heeft 2e netwerkkaart(NE2000 compatible) voor thuisnetwerk. Instellingen @home netwerkkaart: tcp/ip protocol, zonder ip of subnetmasker instellingen.
Netwerkkaart 2: Tcp/ip protocol, ip: 192.168.0.1, subnetmasker: 255.255.255.0, verbinding naar computer 2 via UTP.

Computer 2: P133 32mb intern, Windows 98se. Heeft netwerkkaart (Ne2000 compatible) met Tcp/ip protocol. Instellingen: ip: 192.168.0.2, subnetmasker: 255.255.255.0

Computers zitten in dezelfde werkgroep, en hebben verschillende computernamen. Beide computers hebben ‘delen van bestanden/printers’ aangevinkt.

Ik kan alleen met ISP verbinding maken, maar niet met andere computer thuis. We hebben allebei een netwerkkaart die zowel UTP als Coax ondersteunt, maar zowel UTP als Coax werkt niet. Netwerkkaarten werken beiden, want kan via allebei de kaarten ISP bereiken.

Met het programmaatje Winipcfg.exe wat standaard bij windows geleverd wordt kan ik niet kiezen voor mijn NE2000 (thuisnetwerkkaart), maar wel voor de andere ISP netwerkkaart. Kan het hier misschien aan liggen? Hij geeft dus maar 1 netwerkkaart aan bij winipcfg. En hoe kan ik hier iets aan doen?

Moet ik soms een proxie server instellen, met gateway? Of een DHCP server? Of zou het op deze manier moeten werken?

Heb ik hier Winroute voor nodig?

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Kijk eens naar www.sygate.com

If it bleeds, it can be killed!

Verwijderd

Hey,
Als je het echt easy wil doen: gebruik winroute lite..
Hiermee kun je gebruik maken van DHCP, wat je niet nodig hebt omdat je zo te zien al ip's toegewezen hebt...

Je gebruikt geen proxy , hoewel dat wel een optie is van winroute(pro), winroute werkt dmv NAT

Houdt er wel rekening mee dat (ik) winroute niet onder win ME aan de praat kan krijgen :(

typo...

Verwijderd

Je hebt Winroute toch alleen nodig op de PC waarmee je connectie maakt met het net he? Op die andere hoef je geen Winroute te installeren he?

Ik wil nl een netwerk maken van 5pc's waarvan eentje connectie met internet maakt en de rest via die computer kan netten...

Verwijderd

Jep, op de rest stel je gateway en eventueel ip in (in geval van DHCP dus niet)