Toon posts:

Reparatie versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat krijg je er van als je je broertje in je kamer loslaat als je op vakantie bent...

Mijn versterker (al een redelijk oud beestje, maar met een monsterlijk vermogen) merk Sony heeft het nu begeven. Het mooie was ook van de versterker dat hij het geluid wat hij binnenkreeg ongefilterd door kon geven aan een andere versterker zonder enige vertraging, wat dus mooi resulteert in een tweede versterker en een tv-tje erbij.

Nu wil het kreng dus geen geluid meer geven. Ik heb alle opties al gehad, helemaal losgehad met alleen een speaker eraan vast en de cd-speler (eerst beide getest op werkende versterker). Geen geluid (alleen als je het ding op zijn allerhardst zet hoor je in de verte wel iets, maar dat zijn alle input-kanalen door elkaar). De equalizer registreert ook geen geluid. Waar kan dit aan liggen en is dit mogelijk om te repareren en waar?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik denk dat je zoiets aan je lokale electroboer moet vragen, sony neemt oude beestjes iig niet meer terug, ik denk dat je bij kleinere winkels meer succes heb.

helaas zal je dan wel iets meer moeten betalen dan dat sony hem zelf zou fixen, maargoed

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Brothar
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Test 1 lijkt me de voeding.
Test 2. de invoer-kanalen
Test 3. de voorversterker.

(NB. Ooit met een Akai miniset aan de hand gehad: linkerkanaal gaf geen geluid, hoogstens klein beetje bij allerhardste versterking. Weggebracht voor reparatie. Technicus kon niets vinden. Toen vroeg ik "is het misschien de voorversterker ?" 3 keer raden wat op de nota stond na reparatie. Maar het vreemde bij jou is dat beide voorversterkers dan defect zouden zijn).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 20 August 2003 @ 23:40:
Test 1 lijkt me de voeding.
Test 2. de invoer-kanalen
Test 3. de voorversterker.

(NB. Ooit met een Akai miniset aan de hand gehad: linkerkanaal gaf geen geluid, hoogstens klein beetje bij allerhardste versterking. Weggebracht voor reparatie. Technicus kon niets vinden. Toen vroeg ik "is het misschien de voorversterker ?" 3 keer raden wat op de nota stond na reparatie. Maar het vreemde bij jou is dat beide voorversterkers dan defect zouden zijn).
Ja het is inderdaad erg raar. De zekeringen bij de voeding heb ik gechecked, maar kan ik de voeding ook daadwerkelijk doormeten?

Invoerkanalen? Bedoel je daar de gebruikte cd-speler mee of de tuner c.q. computer?

De voorversterker... Tsja, als ik nou eens wist waar dat die zat :) Ze moeten dan allebei kapot zijn want links en recht vertonen dezelfde mankementen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:35:
Tja, dat krijg je er van als je je broertje in je kamer loslaat als je op vakantie bent...

Mijn versterker (al een redelijk oud beestje, maar met een monsterlijk vermogen) merk Sony heeft het nu begeven. Het mooie was ook van de versterker dat hij het geluid wat hij binnenkreeg ongefilterd door kon geven aan een andere versterker zonder enige vertraging, wat dus mooi resulteert in een tweede versterker en een tv-tje erbij.

Nu wil het kreng dus geen geluid meer geven. Ik heb alle opties al gehad, helemaal losgehad met alleen een speaker eraan vast en de cd-speler (eerst beide getest op werkende versterker). Geen geluid (alleen als je het ding op zijn allerhardst zet hoor je in de verte wel iets, maar dat zijn alle input-kanalen door elkaar). De equalizer registreert ook geen geluid. Waar kan dit aan liggen en is dit mogelijk om te repareren en waar?
wij repareren die, en slagen daar 99% in maar zal je wel iets kosten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:45:
[...]

wij repareren die, en slagen daar 99% in maar zal je wel iets kosten :)
Het is wel een ouder type, namelijk TA-V77. Ik kan er niet veel informatie van vinden op internet.

En de kosten... Ik wil dat wel een beetje weten... kan moeilijk mijn broertje een poot laten uitdraaien.

Kan je ook een diagnose geven of kan ik nog wat dingen controleren zodat ik het probleem specifieker kan krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:48:
[...]

Het is wel een ouder type, namelijk TA-V77. Ik kan er niet veel informatie van vinden op internet.

En de kosten... Ik wil dat wel een beetje weten... kan moeilijk mijn broertje een poot laten uitdraaien.

Kan je ook een diagnose geven of kan ik nog wat dingen controleren zodat ik het probleem specifieker kan krijgen?
Mja kunnen we doen, als ik me niet vergis liggen kosten voor devis redelijk laag tot geen. Dat het een ouder type is doet er niet toe, kunnen we ons meestal wel mee uit de slag trekken. Nadeel, we zijn wel een Belgisch bedrijf, ik weet niet van waar jij bent maar zal waarschijnlijk een eindje van hier zijn?

• Brothar
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Invoerkanalen: Bij mijn oude versterker zag je rijen rode (= links) en witte (=rechts, of andersom) tulpstekkers. Wat ik bedoeld: krijg je wel geluid van je CD speler, en niet van je tuner (of andersom) ?
Volgens mij - maar ik weet nog net wat een weerstand en een lampje samen doen - kun afgezien van de Phono-ingang op je versterker de apparaten willekeurig verwisselen.

Als je broertje in je kamer is geweest, zou ik hem 's vragen wat-ie nu precies heeft gedaan. Als hij het vermogen eens heeft willen uitproberen, kan het ook zijn dat hij je speakers heeft "opgeblazen" : krijg je wel geluid als je een koptelefoon aansluit (op de daarvoor geeigende uitgang) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 21-08-2003 00:02 ]

eagle

Verwijderd

Bedoel je niet de tav-77?
Heeft hij zo'n tulp in/out optie voor een equelizer , probeer die dan eens gewoon met een tulpstekker door te verbinden.

Verwijderd

(NB. Ooit met een Akai miniset aan de hand gehad: linkerkanaal gaf geen geluid, hoogstens klein beetje bij allerhardste versterking. Weggebracht voor reparatie. Technicus kon niets vinden. Toen vroeg ik "is het misschien de voorversterker ?" 3 keer raden wat op de nota stond na reparatie. Maar het vreemde bij jou is dat beide voorversterkers dan defect zouden zijn).[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha ha ja natuurlijk zetten ze dat op de nota wat denk jij nauw , dat is helemaal snel geld verdienen en jij natuurlijk zo trots als een pauw dat je wist wat het was 8)7 .
Grote kans dat het een condensatortje was van 10 eurocent.

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 20 augustus 2003 @ 23:56:
Invoerkanalen: Bij mijn oude versterker zag je rijen rode (= links) en witte (=rechts, of andersom) tulpstekkers. Wat ik bedoeld: krijg je wel geluid van je CD speler, en niet van je tuner (of andersom) ?
Volgens mij - maar ik weet nog net wat een weerstand en een lampje samen doen - kun afgezien van de Phono-ingang op je versterker de apparaten willekeurig verwisselen.

Als je broertje in je kamer is geweest, zou ik hem 's vragen wat-ie nu precies heeft gedaan. Als hij het vermogen eens heeft willen uitproberen, kan het ook zijn dat hij je speakers heeft "opgeblazen" : krijg je wel geluid als je een koptelefoon aansluit (op de daarvoor geeigende uitgang) ?
Ik krijg helemaal geen geluid meer. Niet van mijn tuner, niet van de cd-speler., Terwijl mijn werkende versterker dat wel krijgt.

Ik heb alle ingangen al geprobeerd (afgezien van phono). Geen resultaat. Ik ga de koptelefoon move nu proberen:

geen verandering, helemaal geen geluid uit mijn koptelefoon, ook niet op vol vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 23:56:
Bedoel je niet de tav-77?
Heeft hij zo'n tulp in/out optie voor een equelizer , probeer die dan eens gewoon met een tulpstekker door te verbinden.
Nee het is de TA-V77 Audio / Video control center. Zo'n oud zwart ding van Sony, met een 8bands analyzer en van die standaard drukknoppen. Wel een afstandbediening :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:51:
[...]

Mja kunnen we doen, als ik me niet vergis liggen kosten voor devis redelijk laag tot geen. Dat het een ouder type is doet er niet toe, kunnen we ons meestal wel mee uit de slag trekken. Nadeel, we zijn wel een Belgisch bedrijf, ik weet niet van waar jij bent maar zal waarschijnlijk een eindje van hier zijn?
kosten voor devis redelijk laag tot geen. --> Wat bedoel je hiermee?

Verwijderd

Ik zie dat hij ook een batterij heeft een cr-2025 type , waarschijnlijk 3 volt.
Lege back-up batterijen kunnen soms rare klachten veroorzaken bij sony en aangezien het na de vakantie is gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen. Ik heb hem al zien zitten maar krijg hem niet los, hij is vastgelijmd. Ga morgen even een nieuwe kopen daarvoor, maar denk niet dat het daar mee te maken heeft. Waar haal je die informatie vandaan?

Verwijderd

Informatie van onderdelen heb ik via de sony database aangezien ik zelf veel onderdelen moet bestellen.
En dat lege back-up batterijen rare klachten kunnen veroorzaken heb ik uit ervaring.
O.a wereldontvangers , camcorders etc kunnen gewoon helemaal niets meer doen als de back-up batterij leeg is.
Die batterijtjes gaan meestal wel lang mee , en heb het nog niet meegemaakt met een audio / Video control center maar die dingen zijn toch nog niet zo heel erg oud.
En zeker omdat ik nog veel onderdelen kan vinden en gelijk die back-up batterij zag.
Ik vind het in ieder geval de moeiten waard om wat kleine dingetjes uit te voeren voordat je hem laat wegbrengen en een duit geld moet betalen.
En hij is in iedergeval aan vervanging toe dus dat scheelt je voor later alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 00:53 ]

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
Ga naar de lokale reparatie-boer en vraag een prijsopgaaf!

Onderzoekskosten vragen, als deze te hoog zijn, ga je voor vervanging. (Meestal weet een goede reparateur wel wat het gaat kosten, zo uit z'n blote koppie)

Je speakers zijn niet opgeblazen, komt er altijd nog wel geluid uit!

Eindtrap of voeding vermoed ik. Ruikt het zaakje niet een beetje vreemd?

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet, heeft het misschien wel gedaan... Ga het morgen even vragen aan mn broertje.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor iedereen die langs dit topic surft:

Mocht je nog een kapotte versterker (merk maakt niet uit, wel een beetje kwaliteit), of kapotte Bose-boxen, neem even contact met mij op. Ik weet een perfect adres, waar ik nu mijn twee versterkers erg goedkoop heb laten repareren. Met 5 jaar garantie :)

ppvanwaes <at> wanadoo.nl

Verwijderd

of kunnen we dat ook vragen aan D-Weaver? ;)

eennuuhh...wat was het probleem nu?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 15:42:
of kunnen we dat ook vragen aan D-Weaver? ;)

eennuuhh...wat was het probleem nu?
Oja, kan ook idd. Het was een defecte transformator-unit. Uiteindelijk is deze vervangen, omdat de windingen verlijmt waren, dus reparatie van het kapotte onderdeel (revisie) was niet mogelijk. Uiteindelijk zijn er wat sterkere eindtrappen gemonteerd en het geheel gebrugd, wat een surplus aan vermogen oplevert. Alles met garantie van vijf jaar.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 13:30:
Even voor iedereen die langs dit topic surft:

Mocht je nog een kapotte versterker (merk maakt niet uit, wel een beetje kwaliteit), of kapotte Bose-boxen, neem even contact met mij op. Ik weet een perfect adres, waar ik nu mijn twee versterkers erg goedkoop heb laten repareren. Met 5 jaar garantie :)

ppvanwaes <at> wanadoo.nl
Laat ik nou precies hetzelfde hebben met exact dezelfde oude Sony versterker. Hoeveel was je kwijt voor de reparatie, en wat is dat goeie adresje? :)
Pagina: 1