Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
• Wifi kaart onboard
Of:
• Heeft draadloze netwerkkaart.
Verwijderd
Bij de meeste laptops/notebooks zie je iets staan van
10/100mbit network card (of NIC), in jouw geval zou er iets moeten staan van
OnBoard Wifi of Onboard 802.11b NIC etc.
Maar heb je dit nodig voor een opleiding ??
de letters achter 802.11 kunnen varieeren zo is er g/a etc, meest gangbare
is op dit moment b
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:33 ]
Ik neem aan dat dit ook WiFi is:
Wireless LAN 802.11b PC Card (PCWA-C100 & PCWA-C150s)
Opzich wel, de school waar ik naar toe ga heeft een draadloos netwerk.Maar heb je dit nodig voor een opleiding ??
Verwijderd
Yep, maar dan behoort het niet meer tot de specificatie van de betreffende laptop/notebook.
Maar is idd een goede oplossing (niet aangedacht).
WiFi:
Is het Wijfij of wiefie?
Verwijderd
Ja dat is WiFi, is dus een losse kaart die je in een slot in je notebook schuift.bigoldie schreef op 20 August 2003 @ 23:31:
Toch wel 802.11b... ik dacht het al, maar wist het niet 100% zeker...
Ik neem aan dat dit ook WiFi is:
Wireless LAN 802.11b PC Card (PCWA-C100 & PCWA-C150s)
[...]
Let wel even op als je de zaken los aanschaft of je notebook het betreffende
slot ondersteund. Sommige goedkope notebooks, hebben geen pcmci/pc-card
sloten.
ha, goeie.offtopic:
WiFi:
Is het Wijfij of wiefie?
Ik en velen die ik ken noemen het WieFie, maar het komt van Wireless Fidelity,
als je dat afkort kom je qua spraak op WeiFie.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:36 ]
Ik wist het opzich wel van Wireless Fidelity, veel voorkomend onderwerp in Emerce, maar was even de 802.11b vergeten...
Verwijderd
De WiFi standaard veranderd nogal snel op het moment, 11mbit, 22mbit, 54mbit etc., met een externe kaartje kan je makkelijker upgraden dan met een ingebouwde, houdt daar wel rekening mee.bigoldie schreef op 20 August 2003 @ 23:42:
ik ben opzich van plan om één met een interne te kopen, maar ik zie het wel...
Ik wist het opzich wel van Wireless Fidelity, veel voorkomend onderwerp in Emerce, maar was even de 802.11b vergeten...![]()
![]()
Maar als je gewoon let op 802.11b dan komt het allemaal wel goed
Volgens mij verkopen consumenten zaken niet eens andere artikelen dan wifi comp.
Meer weten ? http://www.wirelessethernet.org/OpenSection/index.asp
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Ach, maar je kan als de interne variant verouderd is toch nog een sneller kaartje kopen.Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:48:
[...]
De WiFi standaard veranderd nogal snel op het moment, 11mbit, 22mbit, 54mbit etc., met een externe kaartje kan je makkelijker upgraden dan met een ingebouwde, houdt daar wel rekening mee.
En intern is naar mijn mening iets makkelijker dan een externe.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Vaak heeft een intern kaartje wel een minder bereik. Mijn Dell TrueMobile 1150 heeft namelijk een veel minder sterk signaal dan mijn Asus WL-100g.The Dolf schreef op 21 August 2003 @ 01:06:
Ach, maar je kan als de interne variant verouderd is toch nog een sneller kaartje kopen. En intern is naar mijn mening iets makkelijker dan een externe.
Maar een Truemobile 1150 (Eigenlijk een Orinoco gold) heeft een veel betere receivers sensibility. Dit houd in dat hij op een veel grotere afstand nogsteeds kan 'horen' wat de AP zegt.eborn schreef op 21 August 2003 @ 01:19:
[...]
Vaak heeft een intern kaartje wel een minder bereik. Mijn Dell TrueMobile 1150 heeft namelijk een veel minder sterk signaal dan mijn Asus WL-100g.
Overigens, ik meende dat deze kaartjes alleen in Amerika (Als 11 kanaals) werden verkocht?
Topicstarter:
Een kaartje moet gewoon wifi compatible zijn. Eigenlijk alle 802.11b/g kaartjes zijn dat ook op dit moment.
Om zeker te zijn kun je de website van de fabrikant nog even raadplegen, daar staat het ook altijd wel op
Succes !
Dit topic is gesloten.
![]()