Het nut van snel, sneller snelst internet (>>1mbit)

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Je hoort er veel mensen over, dat het zo gek is dat mensen adsl nemen, dat je @home, chello, multikabe kan krijgen voor hetzelfde (minder) en dat je dan een 2 tot 5 keer zo snelle verbinding hebt. Dat is handig voor downloaden, dat is dan lekker sneller binnen.

Maar, hoeveel procent van de mensen download er nou vaak op plaatsen waar je ook daadwerkelijk zoveel kan downloaden? Tweakers doen dat vaker dan gemiddelde gebruikers, de meeste gebruiken dan kazaa, wat die 1mbit vaak niet eens haalt. Ikzelf zit in een studentenhuis, waar we zo'n 20gbyte/maand verstoken met z'n 3en. We hebben adsl basic van kpn, dat surft prima, we downloaen lekker overnacht een filmpje en het werkt altijd goed.

Iedereen lijkt altijd wel die snelst mogelijke verbinding te willen hebben, maar als ik kijk naar de populariteit van adsl en adsl lite (ook bij tweakers), zijn er volgens mij veel en veel meer mensen die het allang goed vinden als internet lekker snel is (50 tot 100kbyte/sec down en 10-20Kbyte/sec up). Wat zijn de bevindingen hier? Deze discussie is redelijk vaak "tussendoor" in andere topics (zoals adsl vs kabel, daar wil ik niet over lullen, ik weet dat chello kut kan zijn, maar vaak niet is enzo ;)).

Is 1mbit internet nou niet gewoon eigenlijk gewoon lekker en genoeg voor de meeste mensen? Wat is de opinie van de gemiddelde tweaker hier nu over? Want naast het snel films van snelle FTP's neerhalen of een sporadische extreme gebruiker die vele 100en megabytes upload, zie ik eigenlijk niet echt een legale reden om echt extreem (2mbit en meer) snel internet nodig te hebben. Zelfs linux distro's download je niet elke week twee keer, toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
hmm
ik ben dik tevreden met 1536 down (1,5 mbit dus)
alleen de upload van 256 vind ik echt te traag
adsl providers gaan als het goed is komen met dubble upstream, dus dat zou wel een uitkomst zijn

wel is het zo dat als er nog sneller beschikbaar was dat ik daar waarschijnlijk op aangesloten zou zijn, als dat tenminste een beetje te betalen is :p

ik ga zelf binnenkort op kamers, dus zal ik voorlopig wel ff aangewezen zijn op modem, dat zal wel ff schrikken worden :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik ben het met je eens dat in princiepe voor de meeste mensen een 512kbit verbinding met 64k up voorlopig voldoende is.

Zelf heb ik adsl-basic en we maken hier in huis met zijn 3'en daarvan gebruik en we kunnen er ons uitstekend mee redden. Ik ben wel van plan om een snellere verbinding te nemen, maar dit heeft meer te maken met niet legale redenen en prijs/prestatie verhoudingen dan het "echt nodig hebben".

Ik ben het niet met je eens dat veel mensen "het wel best vinden" als het snel genoeg is. Ik denk namelijk meer dat het vaste tarief voor veel mensen een groter aspect heeft in hun besluit om een breedband verbinding te nemen. Zeker mensen zoals mijn vader (oudere mensen dus), die wachten wel wat langer (hebben meer geduld)

Maar ik vind dat je wel rekening moet houden met de toekomst. Er zullen in de toekomst natuurlijk veel meer diensten over internet komen en tegen die tijd zal je daarvoor ook gewoon snellere verbindingen voor nodig hebben.

Even als voorbeeld wil ik educatie noemen, dit zal in de toekomst niet meer via een klaslokaal gaan aangezien dat totaal niet effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18
Voor legale doeleinden is 1mbit inderdaad genoeg denk ik, tenminste, ik kan ook geen doeleinden voor sneller internet bedenken (tenzij je misschien shared en alle pc's een lekkere snelheid wilt geven, en ja bij sommige mag je sharen :P).

Voor illegale doeleinden is sneller internet toch wel prettig, ik heb zelf 1,5 mbit, maar ik zit vrijwel altijd aan m'n limiet (als ik meerdere dingen tegelijkertijd download).
Ikzelf vindt 1,5 mbit snel zat, maar net als met auto's zal je ook met internet abbo's hebben dat mensen sneller dan nodig kopen (auto's mogen legaal toch ook maar 120?, en een alto gaat in de file net zo snel als een vette mercedes :P)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ach, weet je wat het is, het is gewoon een luze als je neit hoeft te wachten als je een keer een grot bestand wilt downloaden.

Tja, the faster your internet connection the bigger your penis :P

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:51

Tjark

DON'T PANIC

d'r is ook geen legale reden om >120km/h te rijden in NL.
Maar toch kopen mensen auto's met 2.x liter motor en spoilers etc....

laten we het maar op hobby houden :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ja daar kan ik me wel in vinden, voor mezelf is 1mbit genoeg, ik heb zelf chello, soms storing, maar valt over het algemeen wel mee, lage pings,
redelijke download snelheden, upload is meestal niet zo goed, maar ach zit er niet echt mee.
Maar als ik ga verhuizen (waarschijnlijk over een maand of 2) dan ga ik toch echt wel overstappen op adsl van bbned.

Alleen de grootverbuikers (tweakers) die een servertje hebben of 10 films tegelijk downloaden hebben de echt snellere internet versies "nodig".
Het is maar waar je aan gewent bent, isdn vs 56k is ook zo eenzelfde vergelijking, elke vorm heeft z'n voordelen en z'n nadelen.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
ik heb nu 1024/512 van demon , ben daar best tevreden mee.. maar omdat bbned binnenkort zijn upload omhoog gooit.. (de lijn van 2mbit down en 8mbit down) ga ik dus waarschijnlijk upgraden.. voor die 50kb meer upload.. maar je hebt wel gelijk, 1mbit is genoeg zelfs voor de tweaker...(of je moet zo iemand wezen die weinig geduld heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

1Mb is meer dan genoeg. Het is leuk dat je allemaal dingen kan downloaden maar waarom zou je >3GB per dag willen doen? Ik kan mij niet voorstellen wat daar het nut niet van is, goed, ik doe het zelf ook wel eens maar dat is bij mij meer uitzondering dan regel. Ik heb 1,5Mb abbo van quicknet met een upload van 30KB en ik heb dit abbo alleen maar genomen voor de upload omdat ik dat gewoon nodig heb. Ik vind het jammer dat de upload bij iedere ISP achterblijft op de download omdat de gebruiker het niet zou gebruiken of omdat het duur zou zijn.

Ik benut die 1,5Mb die ik ter beschikking heb dus niet want waarom zou ik? Als ik in mijn omgeving kijk dan zie ik hetzelfde. Mensen met een dikke verbinding die lekker zitten te internetten en te mailen en maar weinig grote dingen downloaden, die hebben een verbinding waar ze dus geen moer aan hebben om het maar even plat te zeggen.

Ik ken ook nog een paar mensen die de hele dag hun pc gebruiken als datacollector en die zijn blij als ze op een dag >veel MP3's hebben binnengehaald. Niet dat ze het luisteren maar al die muziek is natuurlijk wel leuk om te hebben. En dat snap ik dan weer niet want dan ga je het doel van breedband weer voorbij.

Illegaal en breedband lijken hand in hand samen te gaan maar ondertussen doen de meeste niets met hun warez en gooien ze het er na één keer gebruiken weer van de pc af. Zonde van het dataverkeer wat ze gegenereerd hebben.

Een interessante discussie zal dit worden. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 20 August 2003 @ 23:31:
d'r is ook geen legale reden om >120km/h te rijden in NL.
Maar toch kopen mensen auto's met 2.x liter motor en spoilers etc....

laten we het maar op hobby houden :)
Met die snelle auto's kan je veiliger inhalen, het rijdt lekkerder, het remt beter. Ik vind het vergelijk met spoilers overigens wel een leuke. Het heeft natuurlijk ook een pats factor.

Overigens moet ik zeggem dat het mij heel comfortabel lijkt als ik met 800Kbyte/sec zou kunnen downloaden en met z'n 4en is het ook goed te betalen. Maar ik hoor weleens van mensen die zo'n snelle verbinding hebben dat het allemaal wel heel leuk is enzo (vooral in het begin), maar dat dat downloaden van immensen hoeveelheden divx op een gegeven moment gewoon gaat vervelen, dat het leuk is dat je soms ff 2 minuten lang 800kbyte/sec ziet staan in plaats van een kwartier lang tegen 100K/sec aan te kijken. Het is dus eigenlijk ook wel comfortabel, maar die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:58
ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat de (mondelinge) marketing van ADSL landelijk gevoerd wordt. Bovendien zijn er veel regio's met toch trage/dure/onbetrouwbare kabelproviders, denk maar aan casema*....

* ze hebben het inmiddels verbetert maar een slechte reputatie blijft achtervolgen...

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon op 20-08-2003 23:39 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb een 512/2048 abonnement (BBnet via Luan), en dat is lekker, en de volgende stap is wel erg veel duurder (van "duurste particulier" naar "goedkoopste klein zakelijk"). Nut ? Ik help bij het beheren van een aantal omgeving met SGI IRIX als operating system, en een upgrade daarvan is rond de 1 GByte. Dat kan ik lekker downloaden, en tussendoor nog steeds andere Internet-zaken doen. Ikke blij.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05

ThaHandy

Discovery Channel

ikke met @home (normal)
sins ik dat MRTG onder de knie heb gekregen :)
kan ik mooi zien wat er door mijn router gaat :)

niet live stats

'Daily' Graph (5 Minute Average)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/t2/mrtg/192.168.1.1_4-day.png

'Weekly' Graph (30 Minute Average)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/t2/mrtg/192.168.1.1_4-week.png

'Monthly' Graph (2 Hour Average)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/t2/mrtg/192.168.1.1_4-month.png

soms ff snelle downloads, voor de rest valt er wel mee :)

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 07-09-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ja dat is wel nodig, net zoals een HD van 40 GB niet meer genoeg lijkt te zijn voor de huidige gebruiker. Alles wordt meer om de nimmer stilstaande cyclus van vernieuwingen/uitvindingen te steunen. Video conferencing, real time films streamen vanuit de videotheek, 3D je nieuwe huis bekijken. Het komt eraan en daarvoor kun je niet genoeg capaciteit hebben.
Nu op dit moment is 1 Mbit (niet mbit ;) ) voldoende maar in feite weerhoudt deze capaciteit me ervan om even snel een cd in wav (mp3 maken doe ik toch echt liever zelf) over te pompen van een kennis oid.
Bandbreedte --> des te meer des te beter. Hoeft niet te betekenen dat je de ene gig naar de andere binnen haalt, maar als je het doet moet het snel.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een leuke voor de statistieken !
Ik vraag het mezelf ook wel 's af, download regelmatig veel, maar als ik naar m;n echte verkeer kijk, valt het toch wel tegen gemiddeld genomen, wat ik verbruik.

Lastige is dat de ftp's altijd van poort wisselen, dus dat is wat lastig met meten.
Maar hier een grafiekje van een week:
HTTP Verkeer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/mrtg/followme-httptraffic-week.png
hmz, hier zit inbound netwerk verkeer tussen. /me Moet nog ff wat scriptjes aanpassen :)

Overall Verkeer (op externe interface):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/mrtg/192.168.1.2_2-week.png

er zijn wat pieken, maar zo gemiddeld ligt het verbruik vele malen lager dan wat ik zou kunnen met m'n @home-breedband aansluiting.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb wel gemerkt dat iedere keer met een upgrade van mijn abo niet alleen het downloaden sneller ging, maar de respons lijkt ook wel beter vanaf meerdere sites.
Het browst dus een stuk sneller en dan vind ik wel relaxed.

Daarbij downloade ik nog wel eens wat van de newsserver af en dat gaat dan redelijk snel. Ik trok vaak genoeg 80-100 Gb in een maand naar binnen.

Nu heb ik laatst nog een upgrade gedaan, maar dat was alleen omdat de upload daarbij sneller was (1Mbit)
Met die 1Mbit kan ik nu tenminste een webserver draaien en vooral een ftp.
Die ftp heb ik niet alleen voor mijn vrienden natuurlijk, maar ik vind het wel lekker dat ik waar dan ook gewoon bij mijn files kan komen.
Die 1 Mbit heeft iig veel voordelen als je vaak dingen van thuis nodig hebt, of als je veel remote bezig bent.

Ik heb het hier trouwens over een Mulitkabel abo

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk als je nou 1mbit up had was het nog wat kan je geld mee verdienen met hosten van servers hoewel dat met de helft ook al aardig lukt
maar nee dan bedoel ik geen chello plus etc etc maar echt leased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Waarom sneller internet?

telefonie via internet met beeld
video/TV bekijken via internet op je HR TV met dolbi

Om de kwaleit te halen van dititale schotels heb je dacht ik iets van 4Mbit/s nog.
Dan zal telfonie + beeld. Wel iets van 1Mb worden

klein gezien 2 volwassenen + 1 dochter van 15 jaar
3 TV * 4Mbit = 12 Mbit

We bellen niet allemaal te gelijke tijd, behalve die dochter. Dus zullen we zeggen.
2 Mbit/s

Dan nog 1Mbit per persoon voor internet is 3Mbit/s

In totaal 17Mbit/s op een top.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
JvS schreef op 20 August 2003 @ 23:23:
Maar, hoeveel procent van de mensen download er nou vaak op plaatsen waar je ook daadwerkelijk zoveel kan downloaden? Tweakers doen dat vaker dan gemiddelde gebruikers, de meeste gebruiken dan kazaa, wat die 1mbit vaak niet eens haalt. Ikzelf zit in een studentenhuis, waar we zo'n 20gbyte/maand verstoken met z'n 3en. We hebben adsl basic van kpn, dat surft prima, we downloaen lekker overnacht een filmpje en het werkt altijd goed.
Ik game niet, dus lage pings boeien me niet (weg voordeel 1)
Ik heb geen problemen met helpdesken (weg voordeel 2)
ik heb geen last van een brakke verbinding (niet vaak genoeg iig, vanavond was de verbinding naar de usa een beetje brak) (weg voordeel 3)

Wat doe ik wel veel: surfen, emailen en downloaden.

Wat geeft dan meeste bang voor mijn buck?
chello :) (@50 euro/maand en 1,5MBit)

Ik heb zo mijn "adresjes" waar ik alles weghaal. Bovendien download ik heel veel dingen van 500KB tot 2MB (ik denk letterlijk 10tallen op een dag als ik een beetje actief surf of iets aan het uitzoeken ben) en die zijn dan bijvoorbeeld in 10 seconden binnen ipv 20 en dat surft gewoon lekkerder.

Het gaat mij dus niet alleen om die 700MB films, maar ook die kleine, maar net iets grotere bestanden die dan lekker vlot op mijn scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

wica schreef op 20 augustus 2003 @ 23:47:
Waarom sneller internet?
[knip]
17Mb?
Denk je dat echt nodig te hebben? Je heb een paar leuke voorbeelden genomen maar wil je hires beeldtelefonie ofzo? Een webcam die zijn beelden in 640x480 over het internet strooit is blij met 128Kb upload. Spraak gaat met 64Kb dus beeldtelefonie doe je al met 133Kb Up en down, dan al kun je bellen en kijken. :)

Mensen die tegelijkertijd willen internetten hebben aan 1Mb genoeg, minder is al goed mogelijk maar als je er af en toe een bestandje wilt downloaden dan moet dat kunnen, 1Mb dus.

Je maakt nog een kleine rekenfout wat betreft de digitale televisie, denk je dat je met Mr Zap (digitale televisie) 4Mb/s trekt? Bij lange na niet, je zit nog niet eens op de helft en tich heb je prachtig beeld, vergeet niet dat de beeldresolutie van een TV om en nabij de 640x480 ligt dus qua datastream valt het wel mee. :)

17Mb, dat is leuk als je met 4 man tegelijk allemaal films wilt leechen of een grote internetstofzuiger wilt aanzetten maar geloof me, dat heb je echt niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 07:44
Ik heb liever meer upload. Heb liever 128kbyte down 64kb up dan 512 / 16. Maakt me niks uit als ik 5min down of 20min. Kan ik tenminste nog een leuk (game)servertje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik weet uit ervaring dat als je een lekker snelle verbinding hebt je een file kan downloaden en terwijl je wacht even online kan gaan spelen, zonder dat je ontzettend veel lag in dat spel krijgt. Vooral bij programma's als emule waar je 10kbyte/sec upload moet opofferen wil je normaal kunnen downloaden is een grote uploadsnelheid dus handig.

Ook als je een eigen gameserver wilt opzetten of als je online eventjes alleen tegen vrienden (competitie ofzo) wilt spelen zonder dat je een server moet huren oid is het handig een goede verbinding te hebben. Hoe beter je upload, hoe meer mensen dan kunnen meedoen.

En het komt ook best vaak voor dat als je een server joint je opeens een custom map moet downloaden (iig als je een game als wolfenstein - enemy territory speelt). Een goede downloadsnelheid zorgt er dan voor dat je eerder kan beginnen. Toch niet echt leuk als je net die map gedownload hebt en het spel blijkt al voorbij te zijn :+

Ook het streamen van films wil best wel eens veel bandbreedte vragen. Er is dan meestal wel een lagere stream te vinden van zo'n film, alleen is alles dan veel vager.

Dus als je vanalles en nog wat tegelijk wilt doen op het internet (of als je natuurlijk met veel mensen je verbinding moet delen) is 1mbit meestal te weinig.

Je hebt het natuurlijk nooit 'echt' nodig. 56k is zelfs genoeg. Je games hebben dan wel een *** ping maar je kan gewoon spelen (al wordt je waarschijnlijk niet de beste speler van nederland :+ ). En downloaden duurt misschien een paar dagen maar zelfs dat is nog te doen. Omdat je voor 56k echter die telefoontikken moet betalen is een basic of lite ADSL/Kabel verbinding de meest logische optie voor mensen die niet zoveel geld uit willen geven. In dat opzicht is 1Mbit dus voor die gebruikers voldoende. Maar ik ben toch blij met mijn 2Mbit :)

MechWarrior || Monsters Game

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Zelf heb ik een ADSL basic abbo met een up van 64 k maar zou graag wat hoger willen

Afbeeldingslocatie: http://www.loveu2.nl/img/adsl.jpg

vooral met een aantal bezoekers op de site trekt die het behoorlijk snel dicht. Alleen
om het abbo te switchen moet je bij planet het schritelijk aanvragen waarbij je het risco
loopt om een maand (!!) zonder adsl te zitten..

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik zit hier op een bbned lijntje van 512/256...
gaat redelijk, trek ongeveer 20Gb per maand weg...

ik had heel graag sneller gewild (7056/512 voor news), maar bbned kan geen hogere snelheid garanderen, omdat ik zover van de centrale afzit (of kpn kan geen goede leidingen trekken). KPN wil me al helemaal geen adsl aanbieden, en kabel is hier ook niet te vinden... :(

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb een universiteitsverbinding van 10Mbit, beide kanten op.
Erg leuk voor het draaien van een ftp en het sharen binnen DC++, maar verder tamelijk zinloos.

Als ik het zelf moest betalen was de goedkoopste ADSL/kabel variant van zeg 64 kilobyte per seconde genoeg geweest. Hoewel ik dan wel beter moet gaan timen.

Nu download ik af en toe een MP3 in een paar seconden, maar gemiddeld zit ik nog niet op de 5 k/s, verspreid over de week. Dus snachts downloaden op lagere snelheid geeft hetzelfde resultaat.

Maarja, een 10Mbit upload opent wel deuren, die voor veel anderen gesloten blijven... :)

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

MaxxMark

HT is Tof!

Ik begin bandbreedte steeds meer te waarderen sinds ik meer let op kwaliteit van audio/video.. Streaming video (+audio) van een TVzender bijvoorbeeld is bijlange na nog niet op het niveau van de TV, en in vergelijking met digitale tv al helemaal niet. Voor de (huidige) 'high' bitrate streams heb je toch altijd iets in de richting van 1.5 tot 2mbit nodig. Zelf heb ik casema kabel, wat neer komt op 800kbps. Hoewel dit voor normaal internet gebruik genoeg is zou ik toch graag 1.5 of 2mbit willen voor meer streaming video en dergelijken.

Naast deze zaken heb je natuurlijk ook het minder legale gedeelte waar je bandbreedte voor nodig kan hebben. Maar zelf vind ik dat niet noodzakelijk. Met mijn casema lijn haal ik binnen wat ik wil, dat ik daar dan een nachtje of langer voor moet wachten vind ik helemaal niet erg..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:09

lonkhuijzen

100% ADH

Ik kom van een 100mbit (studentje) en heb nu 1536/256.

In het begin natuurlijk ff wennen maar zo'n ramp is het niet, een uurtje wachten op een film is ook rap zat.

Wat wel irri is is de trage upload, iemand downed van je en gelijk kan je niet meer gamen omdat je ping veelste hoog is.
Ook vond ik het met snel internet wel leuk om leuke spullen te sharen, maar als men nu een film van me download kan ik dus 6 uur niet fijn gamen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Ik heb sinds kort KPN Fibre to the Home, 1,5MB down, 1MB up... vind met name de upload erg relaxed, als ik muziek met iemand wil uitwisselen duurt dat 1 minuut per 60MB, ongeveer heel album in mp3. Is heel relaxed om op die manier snel iets te proeven, lekker te vinden of weer weg te mikken...

Daarbij net even de stats erbij genomen... er zijn maanden van 50GB, maar ook van 140GB verkeer. Gebruik het aardig dus (voor films + mp3 hoofdzakelijk)

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm download kan me in principe ook niet veel schelen... heb het duurste abo afgesloten bij tweakDSL maar daar kom je in principe toch nooit op, op dat soort snelheden... snel kunnen downen is fijn, snel downloaden is een andere zaak ;) Verder heb ik dus ook nog 64K Upload tot mijn beschikking... dat ik dat als verademing mag bekijken ten opzichte van Chello zal een ieder duidelijk zijn....

Deze plek is te koop.

• Raymond
kost dat eigenlijk, dat fibre to the home?

Edit: ik lees nu de kpn site, alleen in eindhoven dus...

[ Voor 80% gewijzigd door Raymond op 21-08-2003 00:31 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier in huis draaien we op een 8mbit/512kbit lijntje van dutchweb/bbned...nog niet gemigreerd naar 1mbit upstream....we zitten hier met z'n 5en, maken tevens zakelijk gebruik van de lijn (vpn, backups trekken van onze webservers (100mbit, nxs))....en dan is het toch verdraaid makkelijk om een verdomd snelle lijn te hebben...ook voor gamen en gewone downloads...zitten op iets van 15-25gb traffic per 1-2 weken gemiddeld.

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Theoretisch gezien heb je gelijk als je het hebt over mailen en surfen etc.
Maar dan zou je diezelfde stelling ook meteen kunnen doortrekken naar je pc.
Als je alleen beetje mailt en surft, dan heb je aan een PIII1000 Mhz ook meer dan genoeg.
Wat ik wil zeggen, gemiddeld gezien zal je echt wel genoeg hebben, maar af en toe is het gewoon enorm fijn als je niet zo f**king lang op dingen hoeft te wachten

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

Ik heb aan 245/64 eigenlijk wel genoeg, en daarmee help ik toch een hoop mensen om hun cd-backups op een andere locatie veilig te stellen. Ja, daar moet ik vaak wel lang op wachten maar als je een machine 24/7 aan de gang laat dan merk je daar eigenlijk weinig van.

Voor games heb je inderdaad last van lag, daarom gebruik ik netlimiter om de down en upload van specifieke applicaties dicht te knijpen. Zodat ik ook tussendoor kan gamen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
IK heb breedband van @home, en als dat vergelijk met de gemiddelde Basis ADSL lijn zie ik toch een duidelijk verschil.

Ik gebruik mijn internet verbinding heel anders. Meestal ben ik met meerdere dingen te gelijkertijd bezig. Altijd staat Winamp streaming aan, webcammetje op de achtergrond, msn, irc, icq, mail, winpack, al die dingen staan gewoon open. En toch kan ik nog een keer een fiflmpje van 3mb binnen trekken binnen een paar luttele seconden.

3,8mbit is misschien veel, maar de 640kbps is veel te weinig.

We zitten hier thuis met 3 man te gelijkertijd, en het gaat heel erg soepel.

Misschien zorgt brandbeedte voor luiheid, ik weet het niet. Het is wel makkelijk.

• Suepahfly
  • Laatst online: 17-09 17:05
* Suepahfly doet het met @home basis

Gaat opzich prima voor surfen, de download van 30~40 K is wel wat aan de langzame kant.
Alleen de upload is zwaar bagger aangezien ik zelf ook nog wil een site wil hosten.

Een 1,5 Mbit+ up lijkt mij een beetje overkill. ik neem aan dat de meeste tweakers hier geen bedrijf hebben met meerdere locaties dat dagelijks al zijn orders/vacturen/andere_info over een vpn sturen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 00:27:
Ik heb sinds kort KPN Fibre to the Home, 1,5MB down, 1MB up... vind met name de upload erg relaxed, als ik muziek met iemand wil uitwisselen duurt dat 1 minuut per 60MB, ongeveer heel album in mp3. Is heel relaxed om op die manier snel iets te proeven, lekker te vinden of weer weg te mikken...

Daarbij net even de stats erbij genomen... er zijn maanden van 50GB, maar ook van 140GB verkeer. Gebruik het aardig dus (voor films + mp3 hoofdzakelijk)
Van de KPN site:
is door de rijksoverheid subsidie voor consumenten en dienstenaanbieders beschikbaar gesteld

Lekker, daar betalen wij dus allemaal aan mee.
Dus wat zet je er tegenover :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
mAdRaZ0r schreef op 21 August 2003 @ 00:31:
Theoretisch gezien heb je gelijk als je het hebt over mailen en surfen etc.
Maar dan zou je diezelfde stelling ook meteen kunnen doortrekken naar je pc.
Als je alleen beetje mailt en surft, dan heb je aan een PIII1000 Mhz ook meer dan genoeg.
Klopt, vandaar dat ik een tijdje geleden dit topic geopend heb (was in Area61, heb het laten verplaatsen naar OH):
Op wat voor een PC kan jij nog prima werken?

:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het nut van sneller dan 1mbit ow gut niet om op te noemen hoor :)

Bij mijn broer op de universiteit hebben ze dus zoals jullie wel weten gewoon 100mbit..

Nou filmen streamen, mp3 streamen, gamen , downloaden alles tegelijk doen.
En een filmpje van 600 mb met 5mb/s downe is toch niet verkeerd :)

Vooral het streamen en echt hele grote dingen downloaden is echt een must.

Tweakers Discord

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

waar is het nut van een buffer gebleven als je toch kan streamen ;) en een must ?? nee absoluut niet... pure luxe dat is het...

Deze plek is te koop.

• Raymond
Tjah, zo kan ik ook: Collegaas van mij hebben een expirimentje gedaan met een surfnet gigabit verbinding.
Ze hebben een bestand van 600MB in 5 seconden overgepomt (enschede<-->amsterdam). Da's wel sweet: een divxje aanklikken, met je ogen knipperen en hij is binnen. (moet je wel een taaie raid hebben draaien om het te kunnen verwerken :+ )
Maarjah, Er loopt hier in de buurt geen surfnet ring :'(

Maar ik ben het wel met anderen eens: 128kbit upstream is toch wel iets te traag (attachments duren veel te lang om te versturen..). Maar ik zou niet een tragere download willen hebben. een 2mbit down en 1mbit up zou voor mij een hele fijne verbinding zijn.

Verwijderd

en waar dachten jullie dat al die films die jullie downloaden vandaan kwamen, en hoe t komt dat ze zo snel over het internet verspreid worden??...natuurlijk heeft niet iedereen een snelle verbinding nodig, maar met het oog op de verspreiding van films e.d. is het zeker wel ergens nodig. Ik zelf heb een tijd een site gedraaid, tot ik door mn Universiteit op mn vingers getikt werd...een gemiddelde verkeer van 2TByte per maand, maar wel een distributiepunt voor veel andere sites in nederland...vooral DVD's(4,7gig) vragen wel om een snelle verbinding!!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
wica schreef op 20 augustus 2003 @ 23:47:

telefonie via internet met beeld
video/TV bekijken via internet op je HR TV met dolbi

Om de kwaleit te halen van dititale schotels heb je dacht ik iets van 4Mbit/s nog.
Momenteel wordt First Mile TV in 5 Mbps MPEG-2 uitgezonden. Dat is enigszins een standaard want dat wordt ook door kabelmaatschappijen in hun backbone gebruikt, dus dat is een mooie om mee te rekenen.
Dan zal telfonie + beeld. Wel iets van 1Mb worden
Dat lijkt me erg veel/iets verder weg. Zeker inverhouding tot wat UMTS biedt.
Op termijn is dat inderdaad wel een accurate berekening, voorlopig echter nog niet.

En voor degenen die denken dat dat onzin is: ik had hier tijdens Pinkpop tot mijn schrik in mijn eentje al 11.5 Mbps aan streams tegelijk lopen. Zachtjes het Pinkpop geluid op de achtergrond (5 Mbps MPEG-2), een sportkanaal zonder geluid uit de VS (5 Mbps MPEG-2) en CNN (1.5 Mbps MPEG-1).
* jochemd is soms een beetje 8)7

Wat ik overigens het meest relaxte vind is om 's ochtends tijdens het ontbijt het Journaal en de NOVA van de avond ervoor te streamen. Dat doe ik bijna dagelijks, maar een videorecorder heb ik er niet voor nodig want het komt met 5 Mbps uit Hilversum. Jullie zullen begrijpen dat ik weinig zin heb om af te studeren :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
1 mbit is idd voor de meeste gebruikers meer dan zat.
Zelf heb ik chello standaard, 160 Kbytes/sec max download. Maar dit delen we dan ook met 5 mensen (2 katten :p ) in huis.
De upload echter vind ik erg traag en daar erger ik me heel vaak aan. 16 Kbyte/sec schiet gewoon niet op.
Heb hier last van bij het versturen van mail met bestandjes wat ik heel vaak doe, ftp servertje en bestanden sturen via icq / msn. Neen die upload mag van mij wel omhoog naar 32 KBytes/sec

Sneller kunnen downloaden is voor mij niet echt belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 21-08-2003 01:04 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

AvOn schreef op 21 augustus 2003 @ 00:00:
Zelf heb ik een ADSL basic abbo met een up van 64 k maar zou graag wat hoger willen

[afbeelding]

vooral met een aantal bezoekers op de site trekt die het behoorlijk snel dicht. Alleen
om het abbo te switchen moet je bij planet het schritelijk aanvragen waarbij je het risco
Ik ben bij Planet van comfort naar advanced gegaan en heb geen seconde NIET kunnen internetten.. Had het aangevraagd en het duurde al een aantal dagen dus ik dacht even mijn modem uit/aan zetten en kijken wat er gebeurd... Gelijk verbinding op de nieuwe snelheid en klaar! _/-\o_ Misschien dat het dus niet altijd zo makkelijk gaat, maar ik was dik tevree over de wijziging op deze manier :D

https://powershellisfun.com

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Ik heb zelf een 2048/512 verbinding van demon genomen een maand of 4 geleden, nadat ik vanaf het begin een basic abbo van planet had.
Op het laatst ook nog even een advanced abbo gehad via planet maar gauw over gestapt toen demon adsl ging aanbieden.
voor mij was toen alleen de prijs doorslaggevend, 65 euro is voor mij ongeveer de grens wat ik wil uitgeven aan internet.

Ik heb het zelf ook hoofdzakelijk gedaan voor de hogere upload, heb zelf een ftp, DC++, mailservertje draaien...dus vind het wel lekker dat ik binnenkort 1024 krijg.

Bij mij was het meer de vraag wat het max was wat ik aan internet per maand wil uitgeven als de hogere dl/ul die ik er voor kreeg.
Ik zit vaker op het maximale van mijn upload als mijn download

• jep
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Ik wil meer omdat ik aan mbitgeilheid lijd. Ik vind het gewoon leuk om mee te klooien en vind een leuke upstream aardig om naar m'n dozen te uploaden. Gewoon voor de heb, leuk.

Om te functioneren heb ik overigens genoeg aan een 1mbit lijntje, is prima. :)

Verwijderd

Ik heb nooit gesnapt wat mensen willen met ongelooflijk geil snel internet. Ik heb zelf ADSL Basic via KPN/XS4ALL en ik ben er al tijdenlang erg tevreden over. De snelheid werd vlak voordat ik het installeerde nog even en passant verhoogd naar 768Kbps ipv 512Kbps waar ik natuurlijk totaal geen bezwaar tegen had.

De maximum snelheid ligt zo rond de 85 kbyte/sec en dat is ruim voldoende. Ik maak ontzettend veel gebruik van USEnet (nieuwsgroepen) om nieuwe films en muziek te downloaden. Met deze snelheid duurt het hooguit 2.5 uur om een volledige ISO van 700 Mb binnen te halen, daar wil ik best even op wachten. Als je je PC de hele nacht laat downloaden met 80 Kbyte/sec kom je 'sochtends toch wel tot de conclusie dat je zo rond de 3 Gb binnen hebt :) Meer zou ik ook niet hoeven met maar een 40 Gb schijf.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik kan mij ook maar 1 legale reden bedenken waarom ik een 2mbit/512kb nodig heb: een web/mail/ftp server te draaien. Dat is ook mijn reden en ik ben dan ook blij, wanneer bbned zijn upload verhoogt naar 1 megabit. Voor de rest is de illegale reden van belang. Op internet verdwijnen die illegale server net zo snel als ze gekomen zijn. Dus kun je beter maar een snelle lijn hebben voordat de server weg is, voordat jij klaar bent met downloaden.

• Raymond
Ik kan mij ook maar 1 legale reden bedenken waarom ik een 2mbit/512kb nodig heb: een web/mail/ftp server te draaien
Een andere is in dit topic al vaer genoemd (ik weet niet of hij ook voor jou op gaat): je kn meer tegelijk. Streamen loopt beter, bijvoorbeeld. En om mezelf even als voorbeeld te nemen, soms ben ik iets aan het uitzoeken en dat moet ik een hele partij datasheets bekijken. En het is gewoon lekker als die met 10 seconden te openen zijn, ipv 20 of 30.
Uiteindelijk komt het altijd wel binnen, maar als je erop zit te wachten is elke tijdswinst lekker :)

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JvS vergeet dat als je films wil streamen, dus meteen on-demand kijken, dat je dan echt wel meer dan 1 mbit nodig hebt.

Ik woonde in een studentenhuis met 5 man, en 8 mbit was echt geen overbodige luxe, daar het regelmatig voorkwam dat we met 3 man tegelijk een andere film aan het kijken waren.

Daarnaast is het een stuk rielaxer dat als je een programma wilt hebben, van 1 cd groot, dat je hem na 10 minuten hebt, en dat je ook weer niet een nacht wilt wachten.

Kortom HOE SNELLER HOE BETER!!!! >:)

• Tovenaar
  • Laatst online: 01-10 14:58
Heb thuis een 256 lijntje liggen (lite) en op de zaak een 1Mbit verbinding maar ik zou best willen ruilen... Het gaat op de zaak zo veel sneller... Gewoon relaxed om altijd wat over te hebben...

• Palomar
  • Niet online
ik heb @home breedband waarmee ik zo'n 400KB/s haal. Eigenlijk download ik niet zoveel, maar het is wel es handig voor het downloaden van demo's, patches etc. Dan gaat 300-400kb/s toch wat sneller dan 30kb/s ;) En toevallig heb ik gisteren wel iets groots gedownload (flightsimulator 2004 van 4CD's, 2Gig oid). Ik heb die download aangezet en ben toen een paar uur weg geweest. Toen ik weer thuis was was ie binnen :) Dat is wel ideaal :)

Verder gaat surfen met een snelle verbinding naar mijn idee toch wel degelijk sneller. Alles staat gewoon sneller op je scherm, en ook al is het maar een halve seconde, voor je gevoel lijkt het gewoon veel meer.

Maar dan de kosten, dit abo kost iets van 50 euro per maand. In vergelijking met ADSL is dat nog 'goedkoop'. Ik heb het geluk dat mn pa het thuis betaalt, en in mn studentenkamer delen we de kosten met zn drieeen, dus voor mij zijn de kosten niet zo hoog. Maar als ik het zelf moest betalen zou ik denk ik toch overstappen naar een goedkoper abonnement met een iets lagere snelheid. Als ik kijk wat ik het grootste gedeelte van mn onlinetijd doe dan is dat surfen en in mindere mate online games spelen, en dat kan ook wel met een langzamere verbinding. Ik heb bijv. ook een laptop met wlan, en als ik daarmee wat verder weg ga zitten wordt de verbinding ook steeds langzamer, maar nog steeds ruimschoots snel genoeg dat ik er gewoon mee kan surfen en mp3'tjes downloaden met kazaa.

• rvm
  • Niet online

rvm

Jarenlang @Home breedband gehad met downloadsnelheden tot aan 500kBps.
Nu al een half jaar een abonnement op Demon ADSL 1024/512, met downloadsnelheden tot 108kBps.
Merk ik dat? Ja.
Stoort me dat? Nee.

Wat mij altijd opvalt bij het vergelijken van internetabonnementen is dat men [1] vooral kijkt naar de downloadsnelheid. Ik snap best dat het plezierig is om snel te kunnen downloaden, maar er zijn nog een hoop andere dingen die zeker ook bijdragen aan het internetplezier:
- uploadsnelheid: met name voor de P2P gebruikers, maar ook als je een site wil hosten
- stabiliteit: liever de hele dag met een constante wat lagere snelheid downloaden dan een half uurtje een brakke verbinding.
- helpdesk: heb je misschien niet vaak nodig, maar als dat wel zo is dan wil je geholpen worden en niet met een 'firewall' geconfronteerd.
- wel/geen statisch IPnr
- wel/geen server mogen draaien (niet dat iemand zich daar wat van aantrekt, maar toch).

Ik lever liever wat downloadsnelheid in om een uitgebalanceerder totaalpakket te krijgen.

[1] niet alleen gebruikers (uitzonderingen daargelaten), maar ook de media.

• Fire69
  • Laatst online: 16:51
Ik heb kabel via Telenet. Vaak genoeg haal ik +600k/s, da's allemaal leuk en zo, maar ik zo het wel willen ruilen voor 3-400k/s, als ik daarvoor een betere upload krijg. 15k/s vind ik echt schandalig weinig.
Ik upload geen films of whatever, maar een gewoon simpel mailtje met een filmpje bij duurt zo f*cking lang, niet normaal! :(

Maar minder dan 300k/s zou ik niet meer willen, gewoon om dat ik het nu gewoon ben. :)

Verwijderd

ik zit zelf met 64 kb/s en doe 80 gb in de maand aan data traffic. helaas kan ik geen snellere vebinding nemen waar ik zit maar als het kon zou ik het doen. chello had me al deluserd na 2 jaar 300 gb + aan data te trekken. maar jah moeten ze ook maar geen lancity modem geven:P kep lang kunnen genieten van de toen werkende spoof. 320 kb/s up en down:)
maar jah sloten me af op datatraffic.. ach jah:D

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb zelf sinds een paar weken een 8mbit/512kb lijn van telebyte (lieve mensen daar:) )
en dat werkt gewoon zoveel fijner, bijvoorbeeld lineage2 trial downen (1,6 gig) bijna iedereen in het lineage 2 topic had er moeite mee maar ik was in een half uurtje klaar 8) (820 kb/sec)
en das toch lekker :*)

maar ik wil in de toekomst ook ftp/web/game servertje draaien dus dan is het ook wel handig, maar wat mij over heeft gehaald is het volgende:
Als je op telebyte.nl kijkt naar een 2mbit lijn (wilde ik minimaal hebben) dan is dat in vergelijking met een 8mbit lijn maar 10 euro goedkoper...

dus voor een tientje meer is je verbinding 4x zo snel _/-\o_ 8) _/-\o_
lijkt me dan niet zo moeilijk..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• salvador4
  • Laatst online: 01-10 22:19
Ik heb ook al jaren adsl basic, dat is voor mij ook genoeg. ik denk altijd maar zo, als ik die adsl lijn 24/7 open zet kan ik zo'n 8 gig binnen halen. in een maand is dat ruim 230gb.. niet dat xs4all daar zo gecharmeerd van zal zijn, maar aan een dik bbnet abo van 8 mbit zit een limiet van een gig of 100/150 en als ik zou willen haal ik dat ook wel. Het duurt alleen iets langer maar dat is geen probleem hier. gemiddeld zit ik aan een gig of 30 per maand en dan moet ik al goed mijn best doen. die 128k upload interesseert me niet, dat gebruik ik toch nooit. nee ik vind t best zo

[ Voor 9% gewijzigd door salvador4 op 21-08-2003 16:09 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
Ben het niet helemaal met je eens, puur legaal bekeken (want illegaal kun ja natuurlijk duizenden redenen verzinnen).

Stel er komt een linux distro uit, en het kwijl komt al uit je mondhoeken, om dan nog een aantal uur te moeten wachten?

Of stel, je komt erachter dat er een freeware game is uitgeokmen zoals bijvoorbeeld een grote MOD voor een game van 600 mb, of bijvoorbeeld een standalone zoals Enemy Territory (wolfenstein standalone mod).

Als je net thuis uit werk komt dan hebben veel mensen geen zin om nog een dag te wachten.

En dan heb ik het alleen nog over de download snelheid. Dan zou 2mbit naar mijn mening genoeg moeten zijn. Met 2mbit duurt het maximaal een uurtje (pre cd)voordat je zoiets binnen hebt, dat is nog wel te overzien.

Over de upload, dit vind ik echt diep triest van bijna elke provider. Alleen Demon via BBNET bied 50 kb/s, en dat word binnenkort zelfs 100 kb/s.
Dan kun je tenminste is een video van je vakantie naar familie versturen, of een webserver/ftp server opzetten waar ze het vanaf kunnen sleuren.

Dit moet je eens met 16 kb/s proberen, dat is toch gewoon diep triest als je bedenkt dat zo'n vakantie videotje van 600mb meer dan 12 uur duurt voordat hij bij 1 familie-lid is. Stel je hebt er nog 5...

Nee over de upload snelheid ben ik absoluut niet te spreken in nederland. Wat een trieste zaak... Eventje wat foto's van Digicam uploaden.. uurtje later ben je pas klaar :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

• salvador4
  • Laatst online: 01-10 22:19
Ik heb nooit zo de drang om iets in een uur binnen te hebben.. ik gooi gewoon mijn queue vol als ik ga slapen, ik werk overdag, kom thuis rond een uur of 6 en dan heb ik ook binnen wat ik aan heb gezet, dan heeft ie zon 18 uur aan gestaan :)

Verwijderd

voor mij is de upload belangrijker dan de download,hoe meer upload hoe beter,en dat omdat ik een server draai en dat kost best veel upload

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
hmz... het wordt een beetje een pats topic met 300 gb per maand wie overtreft me...
Zijn er eigenlijk wel veel http servers buiten NL die een snellere up hebben dan 1 mbit
per user. Anders zou het voordeel nml alleen voor file sharing gelden; en waarom zouden
ze dan geen lokaal file sharing iets gaan draaien bij de grote providers als Chello, @Home?

Scheelt ze toch behoorlijk wat out-bound traffic.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• bazs2000

bazs2000

AvOn schreef op 21 August 2003 @ 22:57:
en waarom zouden
ze dan geen lokaal file sharing iets gaan draaien bij de grote providers als Chello, @Home?

Scheelt ze toch behoorlijk wat out-bound traffic.
Omdat ze dan actief meehelpen in het verspreiden van warez, ik zie het al voor me dat de users onderling beschikken over één groor netwerk waarin vele bestanden worden geshared, dat is gewoon niet wenselijk.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik heb hier @home, 300-400kbs download, 16kbs upload (10-12 in de praktijk). Die download, sja..al was het 100-200 vond ik het ook best. Die upload is gewoon kut, daar kun je vrijwel niets mee.

Schijnbaar is @home bezig om een keer ooit het uploaden aan banden te leggen (thuisservers), maar van mochten ze het downloaden wel terugbrengen naar die 150-200kb max als ik daarmee een upload van 32 kreeg of nog iets meer.

Meer dan 400kbs is imo inderdaad volkomen onzin. Met dit abo kan ik een film binnenhalen in 2 uur, meestal laat de verbinding met de andere kant dat toch niet toe en duurt het toch wel langer, en dan denk ik> als het 4 uur duurt, mag het ook wel 6 uur duren. Het komt vanzelf wel.

Ook altijd lachu als je een gamedemo moet binnenhalen of update, iedereen begint dat te zeveren dat ze voor een 200mb dl slechts 20kb halen of zo, en sja, tis niet echt super, maar who cares. Moet je ergens naartoe?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 21-08-2003 23:09 ]

Verwijderd

Tsja in Lemmer heb je 2 keuzes @Home breedband/ADSL van KPN Blegh, naja moeilijke keuze toch ?
KPN zijn dikke raddraaiers die je een enorme poot uit trekken (zoals gewoonlijk) ken zat mensen die spookrekeningen krijgen van hun, @Home 48,95 per maand voor 4 Mbit down is geen geld.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Aug 21 2003 om 23:08:13 UTC+0200)

Download : 458.5 KByte/sec

en tsja kun je gaan mekkeren van ja wat moet je nou met zo`n snelheid, ik kan lekker downen @ 300kb/s +- van Mirc/ftp en heb zo 2 image files (1,5GB) gedowned in 3,5 uurtjes.
Ondertussen flitsen alle sites me om de oren alsof het niks is.
Volgens mij is de keuze makkelijk dan.
Overigens haal ik bij microsoft dik de 485 kb/s, nou dan is de keuze toch snel gemaakt?
Daarom koop ik ook altijd een AMD processor ipv. een Intel het gaat allemaal om de cijfertjes!

Ik haal dus per euro 10 KB/s, als iedereen dit er ff bijvermeld kunnen we zien wie hier de prijs kwaliteit verbindingen hebben :o
Al die KPN ADSL`ers helpen KPN mooi uit de schuld met hun per euro 2 KB/s

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 23:32 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 10:51
Download: 1mbit is momenteel idd zat voor legale dingen, en streams met superkwaliteit (=bandbreedte zuipend) zie je amper.

Upload: 512kbit hier. En dat is wel ideaal: Host mn eigen sites, en kan zo tenminste ook fatsoenlijk shoutcasten.

Download is hier 2Mbit, en soms is dat al traag... DVD-Rretje downloaden duurt wel ff.
Maar voor standaard gebruik zou ik prima met 512kbit af kunnen.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 21 augustus 2003 @ 23:18:
Upload: 512kbit hier. En dat is wel ideaal: Host mn eigen sites, en kan zo tenminste ook fatsoenlijk shoutcasten.
Ja hoor fatsoenlijk shoutcasten @3 gebruikers @128 kbps, overigens nog steeds leuk hoor 16KB/s is eigenlijk maar niks.
Iedereen vergeet dat upload verkeer iets meer kost dan download verkeer, daarom is het dus voor thuis gebruik zo laag.
KPN/BBned of @Home levert natuurlijk geen 100 Mbit verbindingen aan thuisgebruikers, daar heb je de naam Webserver voor nodig.
Zowieso is het complete internet nog niet geschikt voor zulk snel inet verbindingen daarvoor lijkt me de pijp nog steeds te dun in de rest van de wereld.

• Rody
  • Laatst online: 05-08 18:32
tjah dat ligt er aan welke sources je gebruikt om te downen. Tegenwoordig worden er veel p2p programma's gebruikt. Als je daar veelvuldig gebruik van maakt is een hoge upload erg voordelig omdat je bij sommige programma's dan hoger in een userqeue komt te staan. Emule moet je bijvoorbeeld 10 kB min upload doen zodat je niet gelimiteerd wordt.
Ik met mijn 16 kB up heb dus dan maar 6 kB over voor andere dingen.
Een ftp servertjer maken is bijna niet te doen met 16 kB.
Een hogere upload zou dus erg van pas komen en vaak heb je dat alleen maar bij sneller internet.

Vaak hoor ik dat mensen ADSL fast hebben (toch nog redelijk prijzig) en af en toe een filmpje downen met Kazaa. Ik snap niet waarmee die mensen bezig zijn :?

Ik ben nog ruim te vreden met mijn Wanadoo Broadband Premium abbo. Ik speel vooral online en de verbinding is stabiel. Af en toe download ik wat. Een driver haal ik vaak met de volle snelheid binnen (100 kB/s) maar met p2p programma's mag je/ik gewoon blij zijn met een download van 40 kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:30:
[...]
KPN/BBned of @Home levert natuurlijk geen 100 Mbit verbindingen aan thuisgebruikers, daar heb je de naam Webserver voor nodig.
[...]
Ik draai een webserver thuis :D
Mag ik nou een 100 MBit lijn ? :P

[serieus]
Ik denk dat 90% van de mensen hier er mee eers is dat de upload-snelheden te laag zijn.

[mijn verbinding]
ADSL-lite 256/64 -> €34,95 per maand

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 16:46

JeroenT

hoi!

Op dit moment ben ik ook blij met mijn 11mbit (up/down) lijntje naar introweb.

Het is gewoon relaxed om met 16 man online te kunnen quaken met ping <10ms
Ook even een leuk mp3tje sturen naar iemand via msn is dan wat prettiger.

Echt nodig heb ik het niet , maar opzich is 15kb/s upload VEEL te weinig tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

AvOn schreef op 21 August 2003 @ 00:00:

[afbeelding]

als jij een basic lijntje heb met maar 64k upload dan ben je een beetje afgezet :)
128k is dat...

ik zelf heb trouwens ook een basic abo, 768/128 en ik vind de upload ook erg laag. Maar da's vooral omdat je als je een keer wat upped, zsm klaar wil zijn zodat je nog wat online kan gamen ofzo :) of als ie sneller is dat je wat kan uploaden en gamen tegelijk :P

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 23:15:ja wat moet je nou met zo`n snelheid, ik kan lekker downen @ 300kb/s +- van Mirc/ftp en heb zo 2 image files (1,5GB) gedowned in 3,5 uurtjes.
Overigens haal ik bij microsoft dik de 485 kb/s, nou dan is de keuze toch snel gemaakt?
Daarom koop ik ook altijd een AMD processor ipv. een Intel het gaat allemaal om de cijfertjes!
:Z En als het nou 4,5 uurtjes had geduurd? Of 5 of 6? Moest je ergens naartoe met je files? Heb je toen het binnen was echt als de sodemieter CDs gebrand en geinstalleerd want OMG je kon niet meer wachten anders valt heel je micro-economie stil en dat kost geld (not.. :O )!!!
Natuurlijk is het lekker als je binnen 3,5 uur 1,5Gb binnenhaalt, maar de vraag is of dat nou zo belangrijk is (en dan mogen we denk ik wel concluderen dat dat niet zo is).
En ja, 1000kb/s is NOG lekkerder, maar .... u get the picture :?

Overigens...een Intel is sneller - en duurder. Wat bedoel je met "het gaat om de cijfertjes dus ik koop een AMD"? Je wil toch het allersnelste? Das altijd nog een Intel hoor
Een beetje vriendelijker posten kan ook geen kwaad...

?
salvador4 schreef op 21 August 2003 @ 16:54:
Ik heb nooit zo de drang om iets in een uur binnen te hebben.. ik gooi gewoon mijn queue vol als ik ga slapen, ik werk overdag, kom thuis rond een uur of 6 en dan heb ik ook binnen wat ik aan heb gezet, dan heeft ie zon 18 uur aan gestaan :)
My words :) Ik gebruik altijd DC++ en heel soms haal je dan met 300kbs of meer een film binnen, maar ja...ik kijk m toch pas na weken (want ik heb er nog zo veel te kijken) en als DC++ de hele dag met 300kbs staat te dlen kun je zelfs met 4x120gb na een week al niks meer binnenhalen want dan staat alles vol.

Ik beperk via mijn netwerk vaak DC++ op 50-100kbs download, simpelweg omdat ik het anders niet kan bijhouden :)

[ Voor 54% gewijzigd door intoxicated op 22-08-2003 14:09 . Reden: Laat die modbreak plz staan :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 23:15:
Tsja in Lemmer heb je 2 keuzes @Home breedband/ADSL van KPN Blegh, naja moeilijke keuze toch ?
KPN zijn dikke raddraaiers die je een enorme poot uit trekken (zoals gewoonlijk) ken zat mensen die spookrekeningen krijgen van hun, @Home 48,95 per maand voor 4 Mbit down is geen geld.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Aug 21 2003 om 23:08:13 UTC+0200)

Download : 458.5 KByte/sec

en tsja kun je gaan mekkeren van ja wat moet je nou met zo`n snelheid, ik kan lekker downen @ 300kb/s +- van Mirc/ftp en heb zo 2 image files (1,5GB) gedowned in 3,5 uurtjes.

Ik haal dus per euro 10 KB/s, als iedereen dit er ff bijvermeld kunnen we zien wie hier de prijs kwaliteit verbindingen hebben :o
Al die KPN ADSL`ers helpen KPN mooi uit de schuld met hun per euro 2 KB/s
Als het werkt ja, want kom maar eens in Den Bosch kijken. Alle nieuwe gebruikers hebben hier snel internet, maar alle oude gebruikers worden gewoon genaait. Je krijgt maar ongeveer 2Mbit wat erg fluctueert, elk half uur heb je wel een stuk of 30 seconden geen verbinding gehad dus je kan niet eens normaal gamen zonder elk half uur opnieuw de server te joinen, @home geeft gewoon de gebruikers de schuld en lost niets op..... Dus hoezo trekken ze bij KPN je een poot uit? Dat doen ze bij @home ook.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Laatst online: 25-09 23:36

maontje

better off Playing

NOu ik haal hier met m'n @home verbinding zo'n 400 tot 500 KB/sec dus idd hoe sneller hoe beter alleen jammer van de upstream want die is maar 15.2KB/sec
:)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich gaat Chello classic hard genoeg met downloaden. 180KB/sec haal ik wel regelmatig.
Alleen zit ik hier met een thuisnetwerk van 5 actieve (en 3 minder actieve) pc's.
En met die 5 pc's over 1 lijn naarbuiten, dat merk je wel erg met die 16KB/sec upstream. Dat is gewoon niet te doen. Vandaar dat we over (hopelijk) 2 weken naar SpeedXS Extreme gaan. (8Mbit down & 1Mbit up), en dan voornamelijk voor die snelle upstream.
Voor het leechen van episodes en films is die 8Mbit ook wel welkom, maar ik zit nu al zelden aan de 180KB als ik leech van BitTorrent of IRC dus dat zal dan ook niet echt heel veel sneller gaan. 't is leuk als je het hebt, maar als de andere kant niet meewerkt hebbie d'r nog niks aan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Waarom snel internet.. Nou dat is alsvolgt, opzich ben ik blij met de download speed van mn huidige abbo 768/128 bij planet. Voor films enzo is dat goed te doen, gewoon ff overnight en de meeste dingen haal ik toch @ lans @ 100mbps. Wat echter mijn grote probleem is, is mijn upload. Ik draai een webserver en een mailserver opzich gaat het nog net aangezien er niet echt grote dingen opstaan ofzo maar sneller zou heel mooi zijn.
Wat nog een betere reden is, is dat ik weleens mixes live maak en die uitzend, om met een beetje kwaliteit uit te kunnen zenden aan een aantal (5 ofzo) mensen uit te kunnen zenden heb je toch echt 512 of 1024 nodig. Ik doe dat nu @ 24kbps om maar iets te kunnen laten horen maar je snapt dat de kwaliteit daarvan erg brak is.
Ik zou heeel graag over willen stappen op een 2048/1024 verbinding. En het advanced abbo van planet is te duur en ook maar 256 upload, werkt niet echt dus.
Het grote probleem is dat ik geen enkele mogelijkheid zie om over te stappen zonder 6 weken zonder adsl te zitten. (wat gewoon niet mogelijk is hier) . Als iemand een oplossing heeft, heeeel graag, (ik heb isdn)want ik wordt hier hopeloos van. Het ziet er gewoon naar uit namenlijk dat het komende jaar, jaren, vast zit aan planet, na 4 jaar wil ik dus echt wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 10:51
quarin schreef op 24 August 2003 @ 17:13:
...
Het grote probleem is dat ik geen enkele mogelijkheid zie om over te stappen zonder 6 weken zonder adsl te zitten. (wat gewoon niet mogelijk is hier) . Als iemand een oplossing heeft, heeeel graag, (ik heb isdn)want ik wordt hier hopeloos van. Het ziet er gewoon naar uit namenlijk dat het komende jaar, jaren, vast zit aan planet, na 4 jaar wil ik dus echt wel wat anders.
Extra telefoonlijntje aanvragen en daarop een BBNed lijn doen. (indien beschikbaar bij jouw)

Kost iets meer, (12x belbudget) maar je zit dan niet zonder inet. Of je laat bij speedxs die migratie-service doen: Dan betaal je die 12 maanden belbudget niet,alleen 50 eur eenmalig. En je moet zelf een modem kopen. (een simpele sweex adsl kost 80 eur ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Jongens jullie hebben het recht niet eens om te zeuren dat het sloom is, er zijn nog heel veel mensen op 56 k/isdn die gewoon elke dag zitten te kijken op postcode check of eindelijk ADSL beschikbaar is (i`m one of them :9)
Dat wou ik maar ff zegguh.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Het is maar wat je hobby is hè, als iemand auto's als hobby heeft en daar veel geld aan uit wil geven en daarom geen adsl kan hebben is dat zijn eigen keuze. Niet zeiken dus:P
Pagina: 1