Geen enkel teken van leven...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
Dus.. Ik zat al de hele avond te 'genieten' van mn nieuwe systeempie (mobo/proc/mem), toen ik dacht, laat ik eens rebooten, want videos draaien niet helemaal vloeiend.
Dus ik restart de computer, hij gaat netjes uit, en weer aan, maar geen beeld. Warempel, denk ik, dan maar eens de CMOS resetten.. Jumpertje verzet, stroom eraf gehaald, stroom erop, aangezet, vanalles geprobeerd. Hij deed toen dus helemaal niks meer.
Het enige teken van leven zou zijn de groene led op het moederbord. Die geeft gewoon aan dat er spanning op staat.

Ik heb een andere voeding geprobeerd (weliswaar zonder een extra p4 stekkertje, maar dan zou hij nog op zn minst ff aan moeten gaan), stroomkabel op andere contactdoos gezet, geheugen eruit gehaald, alle hdds en drives losgehaald, harde reset door batterij eruit te halen. Ook heb ik getracht om hem met een schroevendraaier aan te zetten, want misschien dat het wel aan de powerknop zelf lag, maar dit heeft dus ook niet geholpen...

Voor de specs van het systeem zie mijn sig..
De versie van de bios is de laatste, nl. 16...

Zou het moederbord nu al de geest gegeven hebben? Ik hoop het niet... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Sartsj op 20-08-2003 22:56 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Het kan eigenlijk van alles zijn.
Wat je kunt proberen is dat je het geheugen/poc of beiden eruit haalt.
Geeft deze dan een fout piepjes? Dan is er nog hoop.
Maar dan nog kan het van alles zijn.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
laatmaar dan, jammer hoor....

[ Voor 112% gewijzigd door Maarten op 20-08-2003 23:05 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

AMD_er
leuk geprobeerd, maar temperaturen en voedingssterkten opzoeken gaat niet als je pc niet aangaat he? No offense, maar je post is IMO nogal loos, er staat veel info in de topicstart, de merken doen er totaal niet toe voor dit probleem. Sorry maar dat soort posts kan je beter overlaten aan mods. Reageer ontopic of niet. Deze discussie hier graag ook niet verder houden, in LA kan je daar meer over vinden of starten.

Aan de topicstarter:
Ik denk dat het weinig zin heeft om ons daarnaar te laten raden. Je moet nu idd zelf de rest gaan uitsluiten, met de manier die in het eerste post staat :). Misschien doe je voeding heel erg raar, misschien is je proc stuk, misschien is het het geheugen. Door alleen het moederbord en de voeding te koppelen, sluit je al een heleboel uit. Gaat zelfs dat niet piepen of wat dan ook, dan is het een van die apparaten :).

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 20-08-2003 23:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sartsj
huh? wat is dit.. ik zet net de reset knop op de pinnetjes van de power sw om te testen, en ineens werkt het, en met de echte power sw dus ook op die pinnetjes. Maar hiervoor heeft die power sw altijd op die andere 2 pinnetjes gezeten volgensmij, en dat werkte toen ook, of ik zal wel weer GRUWELIJK scheel bezig geweest zijn :)

loze dwaas ben ik af en toe ook :p

[ Voor 6% gewijzigd door Sartsj op 20-08-2003 23:08 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt na de 1e keer opstarten en voor hij het niet meer deed niet de pinnetjes verwisseld? Dan is het idd vaag.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sartsj
ja naja, hij doet et nou iig, tenminste de fans beginnen te draaien en het rode ledje licht op, ik zal rustig aan mn andere apps aansluiten..
Misschien dat die voeding het toch niet helemaal trekt ofsow met zijn 300w..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al twee sluitmessages en nog niet dicht :P

Bij deze dan...

TS:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen is een erg nuttige gids in dit soort gevallen- het kan aan je mobo liggen, maar ook andere dingen. Als je die troubleshooter volgt kom je er vrijwel zeker zelf uit (niet? dan kun je altijd je vraag hier stellen, maar met verwijzing naar wat je in de troubleshooter gedaan hebt).

Verder:
Dit graag lezen eer je post :)
Idd liever je specs in je openingspost zelf zetten- nog los van of je sigs aan hebt staan of niet is een link naar een andere site twijfelachtig, en ik vermoed dat je bovendien naar de verkeerde linkt (P4 stekkertjes en i430TX moederborden... :+ ) - gewoon in je post, dat is duidelijk en makkelijk voor mensen die je willen helpen.

AMD_er:
Je bedoelt het goed, maar als je ziet dat een topic niet voldoet, hoor je dat met Schop Een Modje of de Topicreport aan te geven. Jij kunt niet weten hoe onze ervaringen in het verleden zijn met een gebruiker... voortaan dus gewoon een modje laten weten en wij handelen het wel verder af :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.