random lockups in alle games

Pagina: 1
Acties:

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik heb een hele tijd geleden dit probleem ook al voorgelegd in het forum games en probs van GOT
maar helaas had dit topic niet zo'n succes
dus ik dacht laat ik het ff bij v&b proberen
misschien weten hun wel meer raad met mijn probleem

ik draai win xp service pack 1

het maakt bij mij niet uit wat voor game ik speel. Of het nou online of gewoon single player is

ik heb de laatste tijd alleen maar last van lockups

welke ik vroeger niet had.:S:S:S

de game loopt opzich lekker en soepel.

soms duurt het een minuut, soms 10 sec, dan bevriest het spel voor 10 sec en gaat dan gewoon weer verder waar het gebleven was

ik vind dit zo irritant dat ik mijn laatste 3 gekochte games niet meer leuk vind om te spelen

ik heb zelfs geprobeerd om op een andere partitie win xp te installeren cq. te draaien zondere enige update ivm dat het vroeger wel goed werkte. Maar dit mocht ook niet baten.
laatste nvidia drivers erop
mocht ook niet baten

het vreemde is dus dat het eerst allemaal liep als een klokje .

Toen heb ik 2 weken niet meer gegamed, en ik dacht het laat ik dtm race driver nog eens spelen:D
na 1e ronde in de bocht vast. na 10 sec loopt ie weer

enter the matrix na 10 sec vast weer na 10 sec loopt ie weer om vevolgens na 10 sec weer vast te lopen

splinter cell slaat ingame meteen vast na 10 sec doet ie het weer. Ik zet mijn night vision uit weer vast

het rare is tussen de lockups door draaien de spellen heerlijk vloeiend
en wat nog vreemder is bij de gerenderde intro's (dus ziet extact zo uit als ingame maar dan de intro) loopt het heerlijk vloeiend en heb nergens last van

ik heb het btw met eens stuk of 10 games geprobeerd van de wat oudere tot de 3 bovengenoemde
allemaal hetzlfde prob.

zie voor mijn systeem specs onderaan mij sig,

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

mayb een gare 3dkaart?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Heb je al drivers etc. geprobeerd? Uit je startpost merk ik niet op dat je veel geprobeerd hebt wat hier in de FAQ's staat om je probleem op te lossen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Doppert
ik heb gedaan

de search gebruikt, nieuwe driver vga , moederbord, systeemherstel, 2e instalatie windows op een andere partitie met als enigste drivers vga sound en moederbord.
bios instellingen veranderd agp 2x 4 x, aperatuursize veranderd 64, 128, 256,

[ Voor 19% gewijzigd door Doppert op 21-08-2003 06:55 ]

Verwijderd

Probeer eens de via 4-1 drivers te installeren.

Klik

Kijk ook eens of je wel de nieuwste directx hebt en of je bij dxdiag ook agp oppervlakte versnelling aan hebt staan. Als dat bij mij niet aan staat dan krijg ik spellen zelfs vaak niet opgestart. Als deze optie "grijs" is dan moet je dus eerst de via drivers installeren. Gebruik trouwens niet versie 14.49p1/p2, want zelf heb ik daar veel problemen mee ondervonden.

Dat hoeft trouwens niet voor iedereen te gelden, maar ik weet zeker dat 14.48 drivers het wel goed doen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je al geprobeerd:

-Te de- fragmenteren??
-Eventuele viruscan uittezetten??
-Bij taskmanager gekeken of er niks vreemds draait dat je cpu bezighoud??
-Direct X 9.0b te installen?

Misschien heb je er wat aan. Succes :w

Xbox Live ID:Notna8310

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

3Dkaart lijkt me beetje rot, kan natuurlijk ook anders hardware component zijn. Probeer je 3Dkaart eens in een andere PC? Of je het daar ook krijgt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
ik heb ook wel es zoiets gehad, probeer is je kast open te zetten en te kijken of de problemen zijn verholpen, misschien is het gewoon een hitten probleem van de videokaart.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
wat heb je verder voor standaard oplossingen geprobeert?

bios update? via4in1? wat kaarten eruit halen? logboek bekijken? microsoft muis software eraf laten? memtest? andere videokaart? etc...

Verwijderd

mhoogendam schreef op 21 August 2003 @ 08:17:
ik heb ook wel es zoiets gehad, probeer is je kast open te zetten en te kijken of de problemen zijn verholpen, misschien is het gewoon een hitten probleem van de videokaart.
>> grote tafelfan tegen open kast aan zetten

• Doppert
hitte probleem is het zker niet ik heb nl altijd de kast open staan en mijn vga voel lekker koel aan daarbij duurt de lockup ook maar 10sec en daarna draai het spel gewoon weer vloeiend door zoals bij q3 @250 fps

via 4 in 1 heb ik ook geinstalleerd

videokaart switch niet geprobeerd

wel net ff 3dmark gedraait demo en benchmark mode maar hier heb ik helemaal geen last van het probleem

ik heb dx 8.1 geprobeerd en dx 9
allebei geen oplossing

software voor de muis heb ik niet geïnstalleerd wel dat van mijn logitech toetsenbord

• Doppert
tis waarschijnlijk dat het een hitte probleem is
ik heb ff een 60 cm kamerventilator op mijn vga gericht en hij liep net ff de eerste 5 min niet vast ik moet nog een uitgebreid gaan testen of dat het probleem zeker te weten is

valt dit trouwens onder garantie als je vga oververhit raakt
en hoe is de afhandeling daarvan bij asus

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Doppert schreef op 21 August 2003 @ 19:30:
valt dit trouwens onder garantie als je vga oververhit raakt
en hoe is de afhandeling daarvan bij asus
Zolang ie niet kapot is valt er niks onder de garantie. Je kan er natuurlijk ook zelf even voor zorgen dat je VGA beter wordt gekoeld, bijvoorbeeld wat (meer) casefans en een betere koeler op de kaart zelf. Dan hoef je ook geen tijdje zonder videokaart te zitten/nieuwe kaart te kopen :)

The devil is in the details.

• Doppert
dat snap ik niet dus het is mijn probleem als hun koeler niet naar behoren werkt????

casefan heeft geen zin want met een open kast trek ie het al niet
om nou 24/7 een kamer ventilator in mijn kast te richten zie ik niet zitten

en mijn kaart gaan modden met andere koelers is zowieso uit den boze want op gemodde kaarten zit sowieso geen garantie

• Doppert
kick

Verwijderd

/offtopic
lol een kamerventilator op je open computer heb ik tijdens de hittegolf dus echt gedaan he want m'n pc is opzich wel goed gekoeld maar mijn kamer niet echt en staan er ook nog eens 3 andere pc's warmte te generreren dussss..... dat van die kamerventilator is echt geen slecht idee voor tijdelijke setups ps had toen wel last van koude voeten als de vent. op 3 stond maarja
/offtopic end

kzou eerst idd die kaart in een andere computer testen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Soms zijn die fancy koelblokken slecht gemonteert. Goedkope koelprut ertussen en ook nog harstikke verkeerd ook (niet goed verspreid). Heb mijn Gigabyte Radeon 8500 Pro ff "gemod" ; koelblokken GPU/mem eraf gehaald, voorzichtig. alle troep verwijderd en schoongemaakt. Daarna Artic Silver 3 erop gesmeerd , zeer dun en netjes verdeeld. Koelblokken er weer op et voila; zonder enige fan aanpassing heb ik +/- 5 graden verdiend.
Standaard fannetje was btw. na 6 weken al gaar. Maakte rot-herrie en na 6 weken sotnd die stil. Geen zin om vervanging te vragen want dan krijg je weer zo'n prut-fan. Gewoon ff een 8cm casefan netjes met bindertjes voor je vuilniszak gemonteert. Handig die gaatjes in de pcb :+

Hij is nu stiller, koeler dan orgineel en de spellen gaan als een speer... (voor een radeon 8500 dan :))

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1