Toon posts:

streaming webtv relay providers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*damn pass verkeerd.. opnieuw typen*

(ik hoop dat dit topic in het juiste forum staat...)

hallo mensen!

wij wilden voor onze online community een webtv kanaaltje starten, maar omdat we geen dikke servers hebben leek dat moeilijk.. maar nu hoorde ik iets over relay-servers, en dat klonk wel blij.. dus vandaar:

wie heeft er ervaringen mee, welke providers zijn het best, en wat voor protocol (qt, wm, real) is het best geschikt voor een gemiddelde amateuruitzending? en misschien het belangrijkste: hoe duur voor hoeveel users...?

ik heb ook gesearched, maar ervaringen van true 1337 nerds zijn vaak toch het meest betrouwbaar.. ;)

tnx in advance :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 22:40 ]

Verwijderd

Ten eerste, het is heel erg duur. Veel providers staan dergelijke dingen niet toe omdat ze vast zitten aan een 95-percentiel contract. De providers die het wel toestaan zijn weer vrij duur. Reken op ongeveer 2 euro per gb verkeer. Een beetje streaming begint pas bij 256kbit/sec. Stel dat je 12 uur per dag zou uitzenden en gemiddeld 3 kijkers hebt over die 12 uur. Dan kost het je zo'n 160gb/maand (3x 256 = 768, 1x 256=256, samen 1mbit, 12 uur per dag is de helft dus per dag gemiddelde is 0.5mbit. 0.5mbit maand lang is ongeveer 160gb). Dat is dus 320 euro/maand.

Kan wel wat goedkoper hoor, zeker als je veel streamt. Maar zonder de 95-percentiel betaal je toch al snel minstens 1.5 a 2 euro per gb bij de betere bedrijven.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik kan je geen ervaringen geven zelf, maar misschien wel een tip waar je naar kan kijken.

Xs4all bied al enige tijd (als test) een relay-dienst aan voor abbonees, dit is welliswaar voor maar 5 simultane gebruikers, maar het moet je toch wel een idee geven van het soort service wat je kan en mag verwachten.