[Html] Doorlinken met header informatie

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-08 21:46
Ik heb een klein probleempje waar ik zelf even niet meer uit kom. Ik hoop dat iemand van jullie mij heermee kan helpen. Het gaat om het volgende:

Ik had mijn website (www.knowledge-bass.tk) voorheen op mijn chello webruimte. Maar op mijn werk waren ze zo aardig dat ze mijn website wel wilde hosten. Als je geregistreerd bent bij dot.tk dan heb je de mogelijkheid om je tk site aan je eigen url te koppelen. Nu zit ik echter met een klein probleempje dat we IIS 6.0 hebben draaien met HTTP 1.1. Dit houd in dat er meerdere website’s op 1 en het zelfde ip adres draaien (allemaal op poort 80).

Het probleem is nu dat ik knowledge-bass.tk alleen maar kan koppellen aan een uniek ip adres of een een bepaalde url. Dit heb ik opgelost door op de firewall een extra poort aan te maken (namelijk poort 81) en knowledge-bass.tk te koppellen aan mijn chello webspace en die verolgens weer te laten doorsturen via een html scriptje naar <ipadresfirewall>:81. En op mijn firewall heb ik weer een poort mapping gemaakt met: <ipadresfirewall>:81 naar <ipadreshostserver>:80.

Nu willen ze op mijn werk niet hebben dat die poort 81 open staat en het moet dus over die poort 80 heen gaan. Volgens mij zit er dan niks anders op dan een *.com domein aan te vragen en het via de dns te laten doorsturen maar ik hoop dat iemand een manier heeft om het bijvoorbeeld via een html script toch te laten doorsturen via die poort 80.

Is er misschien een mogelijkheid header informatie mee te sturen (via die chello webspace) zodat ik dit wel aan de gang kan krijgen :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Kunnen ze op je werk geen subdomeintje voor je aanmaken, zodat je daar je eigen virtual host hebt, bijv. ohmygod.werk.nl waarnaar je vanaf je .tk domein verwijst ipv. naar het ip?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waneer ze op je werk willen hosten hoef natuurlijk alleen nog maar je registratie te betalen. Een .nl of .com adres kost nauwelijks een drol en zorgt gelijk ook voor een iets professionelere uitstraling ;). Persoonlijk zou ik gewoon voor de nieuwe naam gaan :)

Weet je trouwens zeker dat het ip-adres niet gewoon in de dns word gezet en dat IIS hier gewoon mee kan werken? Of blijft het tk domein dan een forward...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
kijk ff op www.registreernujouw.nl Er zijn eenmalig 10 euro inschrijf kosten, en 10 euro per jaar. JE krijgt dan ook nog een mail catch account.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-08 21:46
beetle71 schreef op 20 augustus 2003 @ 22:17:
Kunnen ze op je werk geen subdomeintje voor je aanmaken, zodat je daar je eigen virtual host hebt, bijv. ohmygod.werk.nl waarnaar je vanaf je .tk domein verwijst ipv. naar het ip?
Ik vind dit idd een hele goeie oplossing :) Eeej dude bedankt voor de tip hier had ik zelf niet aan ged8
Janoz schreef op 20 augustus 2003 @ 22:23:
Waneer ze op je werk willen hosten hoef natuurlijk alleen nog maar je registratie te betalen. Een .nl of .com adres kost nauwelijks een drol en zorgt gelijk ook voor een iets professionelere uitstraling ;). Persoonlijk zou ik gewoon voor de nieuwe naam gaan :)
Het is waar dat een nl of com domein geen "drol" kost alleen het ging mij gewoon ff om het idee dat ik dit zo werkend wil krijgen. En vervolgens kan ik dat altijd nog doen als het allemaal een beetje groter word en ik er wat meer tijd in gestopt heb.
Btw ik vind die naam prima.
Weet je trouwens zeker dat het ip-adres niet gewoon in de dns word gezet en dat IIS hier gewoon mee kan werken? Of blijft het tk domein dan een forward...
Je kunt alleen maar forwarden naar een url en niet naar dat ip van mijn host adres (ik wil die melding wel quote maar dot.tk ligt plat).

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl