[BIOS] Editor oid nodig...

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Op het abit NF7-S bord zitten in de nieuwe biossen geen mogelijkheid meer tot het instellen van mp's van 10 en 10,5. Ik wil die er weer in hebben :) en dacht ik dus aan het editten van het bios, beetje zoals het uber-bios voor de k7s5a,...

Ik heb al heel wat tools gedownload, en modbin wil wel werken op die biosjes. Alleen oudere versie's van modbin niet, en alleen daarmee werken tools als hiew en awdhack (ja, het gaat over een award bios).

Met cbrom kan je ook vanalles doen, maar hoe precies weet ik niet. Ik heb een website gevonden met maar weinig info erover hoe het precies moet, en ik begrijp het dus niet helemaal.

Misschien kan iemand een opzetje geven? Het bios wat ik bedoel, en waar de 10x mp nog inzit is hier te downloaden: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/nf710.exe

--> Ik twijfel of dit topic hier thuis hoort, of bij software algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zoiets makkelijk te doen dan? Bijvoorbeeld ook een hogere Vdimm in je bios zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Soms zijn er idd verborgen opties in de bios misschien heb je wat aan deze site pierre.

http://www.biosmods.com/
Staan ook leuke guides op en de software die je nodig hebt zijn cbrom en modbin maar zijn alles behalve makkelijk te gebruiken (full dos proggies).

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 20 August 2003 @ 22:52:
Soms zijn er idd verborgen opties in de bios misschien heb je wat aan deze site pierre.

http://www.biosmods.com/
Staan ook leuke guides op en de software die je nodig hebt zijn cbrom en modbin maar zijn alles behalve makkelijk te gebruiken (full dos proggies).
Ik doe al vanaf de intel 8088 met dos 3.30 mee hoor, dat komt wel goed ;) pff, wat een tijd om je laag conv. mem vrij te maken omdat anders programma X niet wil werken enzo :P

Bedankt voor de site, zelfs google kon me hier niet aan helpen.

Op die site stond niet veel helaas, wel wat links waar ik de nieuwste beta heb kunnen vinden van modbin, maar je kunt er niks on-standaard aan modden :/

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 21-08-2003 10:01 ]

• pierre-oord
kick (58 minuten te vroeg, maar ga nog ff tv kijken ipv GoTten, ja ja, idd, geen tweak opstelling maar ik ga toch echt nu kijken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre-oord, t topic vlot nog niet echt he ;) Ben jij ondertussen al wat wijzer geworden?
Bios d10 flashen in windows zie ik helemaal niet zitten namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mooi dat iemand zich hier eindelijk is over buigt. Het is heel irritant dat je juist die mps nie kan selecteren en bij oudere biossen heb ik sneller last van freezes, ook in de bios. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Pff, bios 10 doet het niet eens bij mij :S ik gekijk ff linkje... ja idd, die ken ik al ;)

VinnieWeiss: Over die freezes: HEb je dat met fans op het mobo aangesloten? Dat is namelijk 1 van de problemen met dat bios. Ik zelf heb er ook last van zonder fans :S memtest bevriest gewoon, of blijft hangen in post. Alsof je processor veel te ver is oc-ed, maar die is eerder onderclocked :S

O ja, ik heb bios10 al 5 keer ofmeer in windows geflashed. Tis een beetje eng, maar wel gelukt ;) zorg iig dat je niet oc-ed draaid, en zet al je progz uit zoals temp meet progies, virusscanners en meer van die gein. Bij mij werkt het (nog?) :)
Pagina: 1