Aansturing Bridgeport freesmachine.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ik werk sinds kort in een messenmakerij in Italie, wij hebben daar een freesmachine staan die hout, ijzer, hoorn en kunstof voor ons voorbewerkt waarna wij hem met de hand afwerken. Dit is een nieuw aparaat (10 jaar oud) voor mijn colega's en wordt veel gebruikt. Probleem is alleen dat er maar een iemand is die hem kan programeren en dat programeren is een :r klus. Daarnaast kan je maar een x aantal ontwerpen bewaren.

Ik ben op zoek naar software die dit voor mij op kan lossen. Hang een pc aan de Bridgeport, ontwerp een mes (of haal een CAD tekening binnen) en de PC doet de rest.

Het gaat om een: Bridgeport Interact 412 met als controler een Heidenhain TNC 155 (Tis een oud beestje).

Bij Bridgeport werd ik niet veel wijzer, wel verkoopt Primus Data een paketje maar dit is voor ons kleine bedrijfje te duur. Iemand die me uit de brand kan helpen? Zou wel een goede indruk maken :*) !

Edit: Aangezien ik niet op de MTS o.i.d. heb gezeten is dit soort materiaal compleet nieuw voor mij. Dus als iemand wat meer informatie over freesmachines heeft of weet te vinden (de basic's van programeren e.d.) post het hier! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ebras op 21-08-2003 09:07 . Reden: Meer info. ]

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 12:35

radial

Watch out

Wat je zou kunnen proberen is scholen in Nederland te mailen met deze vraag of ze misschien de software nog hebben.
Toen ik nog op de MTS zat hadden we zulke machines staan en een apart lokaal waar die machines geprogrameerd moesten worden.

20xSF170s - ozo

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

CRC programmeren... best wel leuk hoor. Alleen moet je er inderdaad wel bij nadenken wat je doet. Maar dat is altijd nog beter dan met de hand!

Voordat je gaat zoeken: zit er ergens op het apparaat wel iets dat op een interface-poortje lijkt? Anders kan je 't wel vergeten natuurlijk!

Al gezocht op de website van de leverancier?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:02
Als ik met google zoek op 'Bridgeport Interact computer' dan krijg ik op de eerste 3 resultaten al programma's / aparatuur om CAD/CAM tekeningen te gebruiken om deze machine aan te sturen.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 15:11

AcouSE

Swedish Chef

Je zou hier eens kunnen rondkijken: http://www.cadem.com/

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ja er zit een printerpoort interface op. Deze werkt met een bijgeleverde kaart voor de pc. Verder zijn idd de eerste 10 resultaten gerelateerd aan de 'Bridgeport Interact computer'.

CADEM.com was ik al tegengekomen maar niet goed gelezen... een goede tip! TNX
Pagina: 1