Pc valt compleet tijdens zware belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Ok, ik heb sinds een weekje een nieuwe moederbord+cpu: P4C 2.40ghz+asus p4p800. Tijdens het spelen van bijv Morrowind of het draaien van 3dmark of iets anders wat grafisch 'zwaar' is valt me pc compleet uit. Als ik de stroom eraf heb gehaald en de stroomstekker heb teruggedaan kan ik em weer aan zetten en star ie zonder problemen op.

Waar kan dit aan liggen? Ik denk zelf aan me gare voeding (300watt, 40 euro), zal ik dus een nieuwe moeten halen, op zich nie zo'n ramp maar ik wil wel graag weten dat dat zo goed als het enige is waar het probleem ligt voordat ik een nieuwe voeding haal.

Verwijderd

Lijkt me idd je voeding. bij zware belasting vraagt je systeem waarschijnlijk meer dan je voeding stabiel kan leveren en dan gaat het fout.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 21:23:
Lijkt me idd je voeding. bij zware belasting vraagt je systeem waarschijnlijk meer dan je voeding stabiel kan leveren en dan gaat het fout.
^^^

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je win xp?? Zet dan reboot at failure (oid) even uit en kijk of er een foutmelding komt. Zoniet, dan kan je er inprincipe van uitgaan dat of je voedign gaar is, of je cpu te heet wordt. Als ik jouw was, zou ik even kijken met SiSoft Sandra hoe heet je processor wordt. Wordt ie te heet (zeg 75 +), dan een andere koeler proberen.
Ook zou ik de voeding even in een andere pc testten. Sluit ie dan ook steeds af dan is het je voeding.

Succes :w

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 20-08-2003 21:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij/Zij denkt hetzelfde als jij denkt, ikzelf gooi het ook op de voeding. Hoeveel watt voeding zit erin en van welk merk?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op 20 August 2003 @ 21:29:
[...]

Hij/Zij denkt hetzelfde als jij denkt, ikzelf gooi het ook op de voeding. Hoeveel watt voeding zit erin en van welk merk?
Bedankt... zie begin post : 300 watt voeding, waarschijnlijk el cheapo zoals ik het lees.

• Manie Riets
Ik heb naar de temp van de cpu gekeken zodra ik na het uitvallen weer in de bios kon en daar werd 39 graden aangegeven, warmte probleem zal het dus wel nie zijn.

Zo maar ff een nieuwe voeding bestellen, thx voor de reacties, kan ik met een gerust hart me geld uitgeven:)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53
Wordt je grafische kaart niet te warm? Heb net soort gelijk probleempje hier gehad, bij zware grafische belasting sprong de computer op zwart. FF ventilator voor open kast gezet, en kon toen gelijk zonder probs 3dmark-en!

Dus mocht je een ventilator in de buurt hebben.....

Verwijderd

Draait de ventilator van de voeding uberhaupt wel. Als de voeding te heet wordt zal deze uitvallen :)

• Manie Riets
Ventilator van de voeding draait gewoon en houdt er mee op als de pc uitvalt, videokaart wordt niet warmer als eerst. Kan me haast niet voorstellen dat het iets anders is dan de voeding, een nieuwe is zowiezo een goeie investering, of het helpt zal ik nog wel posten :)

Verwijderd

Als is TS was dan zou ik es ff proberen om de monitor apart aan te sluiten(dus met een aparte stekker). Dit scheelt ook al een hoop stroom op je voeding. Scheelt je waarschijnlijk ook een nieuwe voeding kopen.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Temp na het uitvallen 39C in bios? Mischien ook even de temp checken onder stress, bios is tamelijk idle..

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 08:49:
Als is TS was dan zou ik es ff proberen om de monitor apart aan te sluiten(dus met een aparte stekker). Dit scheelt ook al een hoop stroom op je voeding. Scheelt je waarschijnlijk ook een nieuwe voeding kopen.
Veel van de nieuwere voedingen hebben niet eens meer zo'n aansluiting. Lijkt me sterk dat ie dat gebruikt.
verder zou ik een goeie 350-400 watt voeding kopen, vooral met de nieuwere systemen.

Hail to the king baby!

Verwijderd

urk_forever schreef op 21 August 2003 @ 09:29:
[...]

Veel van de nieuwere voedingen hebben niet eens meer zo'n aansluiting. Lijkt me sterk dat ie dat gebruikt.
verder zou ik een goeie 350-400 watt voeding kopen, vooral met de nieuwere systemen.
Ik zie dit soort voedingen net weer terugkomen bij Hotmod kasten (http://www.hotmod.nl).

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23

Beaves

Usque ad Finem

urk_forever schreef op 21 August 2003 @ 09:29:
[...]

Die voedingen met een aparte stekker voor een monitor hebben een appart circuit voor de monitor (direct via het stroomsnoer -> monitor), de voeding zelf wordt niet belast.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 09:38:
[...]

Ik zie dit soort voedingen net weer terugkomen bij Hotmod kasten (http://www.hotmod.nl).
Zo, beetje spammen he :+

Die voedingen zijn niet speciaal als je dat denkt, of komen op die leuke site ook standaard Compaq's en Dell's te staan?

Volgens mij wil je gewoon *stiekem* je site promoten :+

[ Voor 10% gewijzigd door Beaves op 21-08-2003 09:44 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topicstart voldoet niet. Er is nergens de volledige specslijst te zien en we hebben geen idee wát je zélf allemaal al had uitgesloten cq getroubleshoot (wat een Tweaker echt wel behoort te doen overigens ..). Je laat hiermee zien dat je helemaal niet eerst netjes de FAQ/policy van dit subforum te hebben doorgenomen eer je dit topic opende ..
FAQ: Technische PMG FAQ
Policy: Dit graag lezen eer je post :) alleen de 1e posting is in dit geval relevant

Allebei verwijzen ze naar een handige Troubleshooter en de policy beschrijft ook het een of ander over "help, mijn PC doet het niet" topics B)

Lees verder ook de GoT huisregels om een beter beeld te krijgen van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Je slaat op dat punt namelijk de plank goed mis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.