Toon posts:

Juiste geheugensoort??

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb, voordat ik besloten heb deze forum te plaatsen, de TECHNISCHE PMG FAQ al helemaal doorgespit en ook vaak de "search" functie gebruikt, maar.......

Mijn probleem is nog steeds niet verholpen:

Ik heb mijn MSI mobo en mijn AMD processor gedumpt en in plaats daar van, werk ik nu met een Asus P4xpx mobo met het intel brookdale i845d chipset. De goedkoopste zullen we maar zeggen. De 2 geheugenreepjes die ik in mijn vorige configuratie gebruikte, heb ik in de Asus gestopt. Het betreft een "DDR 184PIN PC2100 256MB". Deze tekst staan op de stickers op beide geheugenmodules. Op de chip zelf staat "HQ". Wat er ook bij staat is: "16mx8" en er achter "t4".

Het probleem is dat het ene reepje wel in mijn systeem wil werken en de andere gewoon dienst weigert. Ik ben hiervoor naar FunPrice computers in Gronigen geweest (2 uur met de trein). Ze zeiden dat ie gewoon goed werkte (in hun testsysteem. Thuis ging ik het weer proberen, maar weer hetzelfde resultaat. Windows was inmiddels gecrasht. Tijdens het installeren (van WinXP) kreeg ik een blauw scherm (iets met geheugendump) wat erop wees dat het geheugen kapot was, maar bij Mycom, waar ik de modo gekocht had, zeiden ze alweer van niet. Ik heb ze namelijk mijn hele systeem mee gegeven en zij hebben XP met allebei de modules wel goed geinstalleerd, maar toen ik thuis was, was het weer raak en ging dat irritante ding ook nog eens piepen.......

Ik weet dat deze topic als gesloten word verklaard, maar ik zou toch wel een beetje opheldering willen hebben hierover..

P.s. Als er niet duidelijk op een geheugenblokje staat wat voor merk het is, is het dan "cheap-ass" Oftewel "Goedkope troep"?

Verwijderd

HQ is erg cheap-ass OEM geheugen wat erg vaak gezeik geeft net als ander OEM geheugen.
Funprice(werk bij FP Arnhem) is daarom ook overgegaan op Transcend, goede kwaliteit en levenslange garantie.

Waarom ga je overigens 2 uur treinen, ik neem aan dat een filiaal als Arnhem, Enschede of Apeldoorn dichterbij is.

Als de module nog in de garantie zit moet je me maar even msg'en op optweaker@hotmail.com , dan kan ik wel iets regelen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als HQ erg Cheap-Ass is, ga ik morgen nieuwe geheugen kopen. Een A-merk. Dat is zeker!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Als je de hele PMG faq had doorgenomen was je memtest ook wel tegengekomen. Kan je 6 uur memtest zonder errors draaien, dan kan je je geheugen als "goed" beschouwen. Krijg je 1 of meer errors, dan is je geheugen niet helemaal lekker (ervanuitgaande dat je mobo e.d. wel in orde is en er niks geOCt is, en je mobo met ander geheugen dus wel 0 errors kan halen).

Als 1 reepje niet werkt kan je proberen je FSB lager te zetten (b.v. 100 ipv 133). Werkt het dan nog niet, dan is je reepje óf stuk óf niet compatible met je mobo. Er is maar 1 manier om dat te controleren : met een ander mobo waarvan je zeker weet dat het compatible is (je moet wel veel pech hebben om 2 verschillende mobo's te hebben die beide niet compatible zijn, dan kan je het reepje ook wel als "stuk" beschouwen).

Met tóch een beetje meer zelf uitzoeken en logisch nadenken had je hier zelf ook op kunnen komen :). Verder dan dit kunnen we je niet helpen : jij hebt dat geheugen voor je liggen en jij zal moeten testen/de diagnose moeten stellen of het stuk is of niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.