Toon posts:

opslaan van text bestanden die gedownload worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen hoe ik een text bestand kan downloaden zonder dat de brouwser het bestand opend in de brouwser

het liefst wil ik gewooen een download venster net als bij bijvoorbeeld een zip bestand of een andere fiele die de brouwser niet kan openen

Verwijderd

Kies opslaan als.. in het menu bestand. Dan wordt het tekst document gedowned.

Verwijderd

Topicstarter
da bedoelde ik niet
ik bedoelde als ik een download knopje op mijn html pagina zet en dan wil downloaden zonder dat ik eerst een nieuwe window krijg

Verwijderd

Dan had je je vraag beter moeten stellen eh :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

'save target as...'

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen even voor de duidelijk heid
ik ben een site aan het bouwen en heb een button op een pagina als ik op die butten klik wil ik een save as.. box krijgen ongeacht of het nou een text,zip,log etc file is
dus niet eerst openen in een nieuwe window en dan opslaan gewoon meteen downloaden en opslaan

ZONDER HET EERST TELATEN ZIEN INDE BROUWSER
zo als somige niet willen snappen

Verwijderd

Dan moet je de content header aanpassen, zodat de browser het niet als een type herkent waar hij of een andere applicatie iets mee kan. Dan krijg je automatisch een SaveAs box.

Hoe je die content header moet aanpassen is afhankelijk van je omgeving (PHP/ASP/Perl/???), en een preciese omschrijving van hoe de header er wel moet uitzien weet ik niet, maar misschien kun je aan de hand van deze info wel elders vinden wat je zoekt.

Enjoy :)

Verwijderd

Nou eh,
gewoon alles omzetten naar zip ?
:)

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 11:58 schreef Dominic het volgende:
Nou mensen even voor de duidelijk heid
ik ben een site aan het bouwen en heb een button op een pagina als ik op die butten klik wil ik een save as.. box krijgen ongeacht of het nou een text,zip,log etc file is
dus niet eerst openen in een nieuwe window en dan opslaan gewoon meteen downloaden en opslaan

ZONDER HET EERST TELATEN ZIEN INDE BROUWSER
zo als somige niet willen snappen
Is dit iemand al gelukt???? ik heb precies hetzelfde probleem. :?
Pagina: 1