Toon posts:

Wat zou je kopen???

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
Soyo 5-ehm mainboard
amd k62-400 (nie overklokt)
64 mb ram
V3 2000 (ook nie overklokt)
......

Spellen zoals Driver en Themworld lopen alleen nie echt lekker in 800x600 mode en
daarom vroeg ik me af waar dat nou het meest aan ligt??? Processor, moederbord of ram????

Kunnen jullie me ook nog ff een goeie (nederlandse?) site zeggen waar ik kan checken hoe je je bios optimaal kan instellen?

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Een keten is zo sterk als de zwakste schakel....

Maar volgens mij zou het met wat jij daar neerzet wel moeten doen op 800*600.....

Verder denk ik dat 64 MB erbij het grootste effect heeft.....

Verwijderd

Topicstarter
Yo raymond op zich loopt het nie zo slecht maar ik heb gewoon bes wel vaak van die haperingen (bv. als ik het beeld verschuif in Themeworld, en dan vooral als ik veel heb gebouwd).Aan cd-rom ofzo ligt het nie Driver speel ik zonder cd-rom.......

Verwijderd

Bedoel je de Soyo 5edm ? Als dat zo is heb je dus Dimm sloten, en lijkt het mij de beste oplossing om eerst voor 64 Mb meer Ram te kiezen.
Hier heb je later(na een evt. moederbord upgrade) ook nog wat aan, mocht je nog ontevreden zijn.
Voor de rest is een schoon systeem ook belangrijk, dus niet allerlei proggies op de achtergrond mee laten hobbelen, maar alles zoveel mogelijk dichtgooien, ook in je systray !
Suc6 Japio

Verwijderd

Pleur die k6-2 eruit en koop een andere processor (evt met mobo) 64 mb erbij worden je games echt niet sneller van, zal alleen minder swappen .

Verwijderd

ja precies, weg met die K6!
koop een celeron die is een stuk sneller of als je wat meer te besteden hebt een P3

Verwijderd

Topicstarter
uhhhhhh Japio, ik heb gewoon 100 mhz sdram...

Verwijderd

Ik zelf had ook een AMD (k6-3 400) met een ali chipset, maar dat was een en al ellende.

Je kan volgens mij beter overstappen naar een celeron of pentium procesor.

Verwijderd

van 64 mb extra zullen alleen de laadtijden korter worden, maar onder het spelen merk je er eigenlijk nix van.
De processor lijkt me nou toch ook niet het probleem, het zijn tenslotte niet zulke héle zware games. Videokaartje is ook goed, dus ik snap het niet eigenlijk.
Ik zou maar eens al je instellingen nalopen, denk dat daar iets fout moet zitten.

Verwijderd

En als je toch besluit te upgraden zou ik je processor en mobo de deur uit zetten.
Zou ik een celly 366 nemen en op 550 laten lopen... >:)
Draait bij mij heel errug lekker :) :) :)

Verwijderd

Ik zou eerst je systeem maar eens nakijken. Tweaken heet dat geloof ik. Laatste drivers etc ;) Dan moet gamen makkelijk gaan. Een zinvolle investering is sowieso wat extra geheugen (PC100/133) Heb je ook bij een verdere upgrade nog wat aan.

En een upgrade naar een cellery is zonde van je geld. Kun je beter of nog even wachten of gelijk voor een Athlon gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Denk ook dat er dan wat met mn instellingen fout is.. In mijn bios waarschijnlijk. Maar wat moet ik daar dan checken? denk dat het er dan vooral aan ligt hoe ik mijn 100mhz sdram heb ingestelt.... Iemand die kan zeggen wat ik moet doen????

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb zelf ook niet zo beste ervaringen met K6-2 (en dan met name de chipset die op veel van die mobo's gebruikt wordt) :( een gelijkwaardige Celeron presteerde beter, soepeler en was uiteindelijk een betere keuze volgens mij

Verwijderd

K6-2 400@450/ viper550/ voodoo2 en 160mb sdram, alles loopt als een tiet! M'n tweede bak heeft ook een 5ehm mobo / k6 233/ 128mb edo en voodoo2, loopt ook als een tiet! (ook driver) Volgens mij moet je er gewoon wat extra geheugen inproppen. Vergeet ook niet de nieuwste drivers te gebruiken.

NTT[ (edited 23-12-1999).]

Verwijderd

- K6-2 400 is slecht in floating point berekeningen (en laten spellen die nu net nodig hebben);
- 64 MB zou ik eigenlijk 128 MB van maken;
- het Soyo mobo is ook verre van snel.

Dus ofwel een BX mobo, met een C366@550, ofwel 64 MB erbij.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 16:51
Ik ben natuurlijk hele andere PC's gewend maar bij mij draait Driver heel aardig, hele lichte hapering waarschijnlijk door de muziek die van CD wordt gelezen. by the way:
Intel P166mmx + 32 MB + Voodoo Banshee.

Weet dat de k6 slecht is in fp berekeningen maar slechter als mijn p166?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, maar ik had dan nog een vraagje:

Weet iemand een goede (nederlandse?)site waar ik kan checken hoe ik mijn bios optimaal kan instellen??? Aangezien het volgens sommigen van jullie daaraan kan liggen....

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ehm, probeer deze es

www.ping.be/bios

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Pagina: 1