[xvid]Problemen met xvid en ffdshow

Pagina: 1
Acties:

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet dat er hier faq's voor bestaan, maar die hielp mij niet bij mijn probleem. Ook ff zoeken op GoT hielp mij niet.

Aangezien ik hier een aantal leuke films heb liggen in xvid wilde ik dit natuurlijk werkende krijgen, maar nu het volgende:

Ik heb media player classic (www.doom9.org) al een tijdje vol tevredenheid in gebruik. Dit proggie speelt heerlijk al mijn realmedia en quicktime dingen af. En natuurlijk ook divx. Bij vrienden speelt hij ook gewoon xvid af dus dat zou mij ook moeten lukken. (alle problemen die volgen krijg ik ook met mediaplayer 6.4, media player classic is hier nl. vanaf geleid)

Na het installeren van de xvid codec van Koepi, resized mpc (media player classic) een xvid filmpje naar 100% (wat ik ook wil) laat de totale tijd zien van de film en loopt daarna vast.
Nadat ik hier gelezen heb dat met ffdshow alleen het ook zou moeten lukken heb ik deze xvid codec weer gedeinstalleerd en ffdshow geinstalled. Helaas loopt mpc dan nog steeds vast. Maar ook al mijn divx films lopen vast die het daarvoor zonder problemen gedaan hebben. (ik heb divx 3.11, 4.12 en 5 geinstalled). In ffdshow instellen dat hij geen divx moet encoden helpt bij dit probleem.
Als ik alleen ffdshow heb geinstalled (geen divx) werkt geen enkel divx/xvid film.

In Media player 8.0 werkt alles (mits de codecs zijn geinstalled) vlekkeloos. Maar dat programma is gewoon niet fijn. Andere proggies zoals bsfplayer (ofzo) bevielen mij ook niet. Het moet kunnen werken in mpc en media player 2.

Iemand enig id waar het aan kan liggen.

(ik draai windows XP)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

toch een teveel aan codecs denk ik....

Alles gewoon ff uninstallen of gewoon verwijderen en dan 1 soort er op zetten of via Progje Gspot ff kijken welke codecs je nodig hebt ( nadat je alles verwijderd hebt) en deze installeren.

Een overdaad aan allerlei codecs is meestal hen probleem en dat vind je ech wel in de FAQ.

http://members.home.nl/p.poll/index.html

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm ja zoals ik al heb gezegd, heb ik het ook geprobeerd met alleen ffdshow, maar dat werkte dus niet. alleen xvid werkt ook niet...
Dus neej het ligt niet aan teveel codecs, bedankt voor het goed lezen van mijn post.
en het leuke aan media player classic is dat ie zelf een gspot heeft ingebouwt. Hij komt zelf met suggesties voor codecs. dus de goeie heb ik wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 20-08-2003 23:57 ]