[Linux] ISO als installmedium zonder branden

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hoi,

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om Linux direct (eventueel mbv een bootdisk) te installeren vanuit ISO's die op een dvd staan? Ik wil dus de ISO bestanden gebruiken als installatiemedium. Het is dus niet de bedoeling dat ik al de ISO's op cd ga branden. Kan dit, en zo ja hoe doe ik dit dan? Ik heb met de search niets kunnen vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Op welk medium zou je dit dan wel willen doen, want ik kan je niet volledig volgen. :?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:14
Zal je een programma moeten hebben dat die ISO's op je HD uitpakt en ze vandaar uit draaid. Kan je de ISO 2 en 3 niet uitpakken en alle data op de eerste DVD zetten, blijftie bootable (bij de ISO van CD1 en die dan op een DVD branden).

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 20:29:
Op welk medium zou je dit dan wel willen doen, want ik kan je niet volledig volgen. :?
Het is de bedoeling dat ik de ISO's gebruik als install medium (het medium met de installatiebestanden) om Linux op mijn hd te installeren. De ISO's staan op een DVD.
Zal je een programma moeten hebben dat die ISO's op je HD uitpakt en ze vandaar uit draaid. Kan je de ISO 2 en 3 niet uitpakken en alle data op de eerste DVD zetten, blijftie bootable (bij de ISO van CD1 en die dan op een DVD branden).
Kun je de ISO's niet als filesystem oid mounten?

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 20-08-2003 20:33 ]

Verwijderd

dan kan opzich wel. maar het is wel behoorlijk handig als je er ook even bij zegt welke distro je hebt.
en vaak zal op de site van de distro of in de manual ervan staan hoe je zo iets aanpakt.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je kunt zo'n ISO toch gewoon mounten? Inderdaad wel even opstarten met een bootflop.

http://www.linuxpeople.cc/howto/mountisohowto.htm?link

code:
1
[root@ninja /mnt]# mount /home/ftp/pub/Linux/redhat6.iso /mnt/iso/ -t iso9660 -o ro,loop=/dev/loop0

Zoef

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 20:33:
dan kan opzich wel. maar het is wel behoorlijk handig als je er ook even bij zegt welke distro je hebt.
en vaak zal op de site van de distro of in de manual ervan staan hoe je zo iets aanpakt.
Ik heb al op de site van de leverancier gekeken. Het gaat om Suse. Mijn originele DVD is defect en omdat ik nooit heb geregistreerd heb ik volgens Suse geen recht op een nieuwe :? Ik heb nu de CD's allemaal op een DVD rewritable staan en wil die gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 20-08-2003 20:36 ]

Verwijderd

Je kunt iso's mounten mbv loop device. Het is de vraag of een standaard bootdisk een kernel heeft met deze ondersteuning, maar anders kun je zoiets doen:
code:
1
mount -o loop foo.iso /mnt/whatever

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Bor_de_Wollef schreef op 20 augustus 2003 @ 20:35:
Ik heb al op de site van de leverancier gekeken. Het gaat om Suse. Mijn originele DVD is defect en omdat ik nooit heb geregistreerd heb ik volgens Suse geen recht op een nieuwe :? Ik heb nu de CD's allemaal op een DVD rewritable staan en wil die gaan gebruiken.
Als ik het goed begrijp heb je de originele DVD op een DVD rewriteable gezet ofzo ? Dat moet gewoon kunnen IMO..

Trouwens, als je de originele versie hebt gekocht, dan heb je volgens mij ook de 7 CD's gehad ?

En mocht het niet lukken, dan kun je altijd nog een ftp installatie doen, dan mis je wel de extra programma's, maarja, had je je DVD maar niet moeten slopen ;)

Anyways.. Met een beetje gezond verstand is hier wel uit te komen dacht ik.. slotje dus.

[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 20-08-2003 21:12 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.