Toon posts:

[Linux] Screenshot maken VAN console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een grafsche screenshot van een console hebben, nu is dit niet zo'n probleem met het programmatje "snapscreenshot" maar die maakt alleen een shot van de echte console's. Ik moet een shot hebben van een console die via ssh gestart is!

Als ik dus, ik zeg maar wat, top start via ssh en er een grafische dump van wil dan zal dat met snapsreenshot niet lukken omdat hij alleen de 6 "echte" console's pakt.

Iemand een id?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Een grafische screenshot of een "tekst screenshot" ? In dat laatste geval: wat is er mis met copy/paste? :Y)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 15:43

zwik

randomized

fbgrab kan van je console een screenshot maken.
HP: http://w1.827.telia.com/~u82705821/fbgrab/

succes :) .

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
deadinspace: het prog wat hij noemt maakt van een console een TGA image als ik het goed heb. Een beetje raar IMHO als het ook in ASCII kan, maar goed, who cares.

Dus inderdaad, een grafische screenshot van een text-console 8)7

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 20 August 2003 @ 20:59:
Een grafische screenshot of een "tekst screenshot" ? In dat laatste geval: wat is er mis met copy/paste? :Y)
Grafisch, moet het editen met GDlib.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

In dat geval: import of enig ander prog (Gimp, Gnome panel, etc) dat een screenshot kan maken...?

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 20 augustus 2003 @ 22:49:
In dat geval: import of enig ander prog (Gimp, Gnome panel, etc) dat een screenshot kan maken...?
Ik ga niet speciaal X compilen alleen voor dit grapje. Alleen als laatste redmiddel. Het moet dus zeg maar een geautomatiseerd achtergrond proces voor cron worden om steets van bepaalde programma's / commando's als top of ps -aux etc. een grafische uitdraai te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:13 ]

Verwijderd

ps -aux >psoutput.txt

Verwijderd

*Nix systemen zijn over het algemeen juist de systemen om met output te doen wat je wilt.

man top:
b Batch mode. Useful for sending output from top to
other programs or to a file. In this mode, top will
not accept command line input. It runs until it pro­
duces the number of iterations requested with the n
option or until killed. Output is plain text suitable
for display on a dumb terminal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:24 ]

Verwijderd

Met xwd kun je een willekeurig venster van je X-desktop naar bestand (of stdout) dumpen. Vervolgens kun je dit met xwdtopnm naar pnm (portable anymap) omzetten.

Van een pnm bestand kun je bijna alles maken, inclusief gif, jpeg of png.

Voorbeeld:
code:
1
xwd | xwdtopnm | ppmtogif > screendump.gif
met
code:
1
xwd -frame | xwdtopnm | ppmtogif > screendump.gif
kun je de rand van het venster ook meenemen.

Ik heb het getest met xterm's, windowmanager twm en X-Win32 als X server.

<edit>
Oh. ik zie dat je graag het ge-automatiseerd wil hebben. Dat kan ook met -id of -name kun je het venster definieren zonder te hoeven te klikken
</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets dacht ik ook en er dan een plaatje van maken met libGD, maar het probleem is dat niet alle programma's die ik wil draaien alles in text kunnen uitspugen maar met menu's werken, beetje "grafisch" dus.

Verwijderd

als je een tekstfile hebt met de info erin kun je dat met PHP En libgd wel omzetten naar een plaatje met wat gepruts. Ik vraag me alleen af wat het nut ervan is? :)

Als je grafische screenshots wilt maken op een machine met alleen een console kom je toch al snel bij framebuffer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 11:10:
als je een tekstfile hebt met de info erin kun je dat met PHP En libgd wel omzetten naar een plaatje met wat gepruts. Ik vraag me alleen af wat het nut ervan is? :)

Als je grafische screenshots wilt maken op een machine met alleen een console kom je toch al snel bij framebuffer.
Ik kan dus niet alles in text krijgen, maar wordt de fb altijd gebruikt? Heb namelijk niets van modules daarvoor in me 2.6.0t1 kernel gecompiled dat me zo binnenvalt.
Pagina: 1