[PHP] Outlook 97 en 2000 messages maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Situatie : Een mailserver schopt mailtjes een documentregistratie systeem in. Waarbij php allerlei kenmerken uit het mailtje opslaat in een mysql dbase. Dan kunnen gebruikers zien naar wie een mailtje gestuurd is betreffende iets.

Huidige situatie : Na analyse slaat php het mailtje op zoals het was, dus met headers en mime encoding etc. Nu wil ik alleen dat mensen als ze een mailtje van zichzelf uitkiezen het mailtje gewoon weer te zien via outlook 97 en 2000.

Voor outlook express is dit heel simpel. Het originele mailtje opslaan als .eml en mensen krijgen het goed te zien. Maar .eml werkt niet met Outlook 97 en 2000, weet iemand een bestandsmanier om zoals ik het in outlook express krijg het ook in outlook 97 en 2000 te krijgen.

Dus als ik op een bestand klik dat ik dan het mailtje te zien krijg.

P.S. Alle Outlooks zijn gekoppeld aan exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even geprobeerd, maar wel in Outlook XP, weet dus niet zeker of dit ook werkt met outlook 97 en 2000
maar ik neem aan van wel. Outlook kan gewoon .CSV bestanden importeren. Gewoon zo'n .CSV bestandje
openen laat meteen zien hoe het opgesteld moet worden. Ik weet echter niet of jij de mailtjes automatisch wilt
aten openen? Dat importeren is vast te automatiseren :)

code:
1
2
3
4
"Onderwerp","Hoofdtekst","Van: (naam)","Van: (adres)","Van: (type)","Aan: (naam)","Aan: (adres)","Aan: (type)","CC: (naam)","CC: (adres)","CC: (type)","BCC: (naam)","BCC: (adres)","BCC: (type)","Categorieën","Factuurinformatie","Gevoeligheid","Reisafstand","Urgentie"
"e-mail adressen","Situatie : Een mailserver schopt mailtjes een documentregistratie systeem in. Waarbij php allerlei kenmerken uit het mailtje opslaat in een mysql dbase. Dan kunnen gebruikers zien naar wie een mailtje gestuurd is betreffende iets.

","Gomez12","gomez@12.nl","SMTP","Riffic","rif@fic.nl","SMTP",,,,,,,,,,,"Normaal"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
extensie .msg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Alleen maak je die niet zomaar na...

Als je een *.msg gaat bekijken met Notepad ziet het eruit als een met Word opgeslagen HTML document, maar een hoop MS-XML rommel :|

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• stekkel
SWINX schreef op 20 augustus 2003 @ 21:57:
[...]

Alleen maak je die niet zomaar na...

Als je een *.msg gaat bekijken met Notepad ziet het eruit als een met Word opgeslagen HTML document, maar een hoop MS-XML rommel :|
Het ging hier niet om namaken, maar om het openen van email berichten met outlook 97/2000.

Niks anders dan het linken van een extensie naar het juiste programma en aangezien standaard .msg bestanden via outlook worden geopend (net zoals .eml door OE) stelde ik de .msg extentie voor.

En wat betreft die "rommel" daar zijn e-mail clients voor om die juist te processen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Stekkel misschien dat ik niet helemaal duidelijk was, mijn beginsituatie wat ik in PHP heb is dus een plat tekst emailtje met mime encoding en alle headers erop en eraan. Dus als ik een .msg bestand wil maken moet ik wel alle "rommel" er zelf aan toevoegen.

En ik wil hier gewoon een message instance van maken zodat het net lijkt alsof het mailtje geopend wordt vanaf outlook.

Maar op dit moment ga ik even experimenteren met RTF. Dan opent het op de clients met word, het is leesbaar en de attachements worden goed omgezet.

Maar als iemand anders nog een goed idee heeft, want het liefste heb ik het gewoon in een outlook venstertje open.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
stekkels oplossing zou moeten werken. het kan dan wel geen officieel .msg bestand zijn, alles wat er maar een beetje op lijkt zal Outlook proberen te openen. En waarschijnlijk zelf zo parsen, dat het toch leesbaar is.

Just try

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb dit dus geprobeerd op de volgende manier:

1. voorbeeld van Stekkels in notepad plakken en aanpassen aan mijn wensen, opslaan als .csv [detail] wel de "," vervangen voor een ";" [/detail]

2. renamen naar .msg

3. dubbelklikken!!!

... helaas

Ik weet ook wel dat ik dom zit te doen hoor, maar je gaat toch dingen proberen he. Zo had ik het eerder al geprobeerd met:

PHP:
1
exec("C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office10\\Shortcut Bar\\Office\\start.cmd");

Serverside, clientside... whatever! ;)

Maar goed, het lijkt me toch wel makkelijk als vanuit php een .msg gecreeerd wordt die als taak kan worden gelezen door Outlook... Is er iemand zo coulant om dit effetjes te schrijven? Krijg je van mij een flippo (zo'n tol 8) )

Of misschien kan iemand me op weg helpen?

nou doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh wacht effe. ik had de aanleiding van deze post even gemist. voor de duidelijkheid:

Mijn bedoeling is om een php script een .msg script te laten maken dat herkend wordt door Outlook als zijnde een task.

dank u

• stekkel
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 20:33:
Oke, ik heb dit dus geprobeerd op de volgende manier:

1. voorbeeld van Stekkels in notepad plakken en aanpassen aan mijn wensen, opslaan als .csv [detail] wel de "," vervangen voor een ";" [/detail]

2. renamen naar .msg

3. dubbelklikken!!!

... helaas
Waarom sla je op als csv ????
En waarom vervang je , door ; ???

Wat je zou moeten doen is:

1. voorbeeld van Stekkels in notepad plakken en aanpassen aan mijn wensen, opslaan als .msg

Verwijderd

mja maar dan wil outlook m nog steeds niet openen als ik erop dubbelklik

Verwijderd

stekkel schreef op 28 August 2003 @ 12:01:
En waarom vervang je , door ; ???
Default ListSeparator voor NL-versies van Windows. Vraag me niet waarom... :?

• stekkel
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 14:48:
[...]
Default ListSeparator voor NL-versies van Windows. Vraag me niet waarom... :?
Adres list separator bedoel je.

Ja ik weet dat dat de default is in Outlook en irriteer me daar mateloos aan aangezien het in strijd is met RFC2822. Ik heb ooit een adres parser geschreven die alle gevallen zoals in rfc2822 beschreven waren netjes afhandelde maar moest die parser uiteindelijk aanpassen omdat het niet werkte op mail die ; gebruikte als separator. :?

Waarschijnlijk ging dat om mail gegenereerd door mensen die te veel naar outlook gekeken hadden met als gevolg de brakke headers. Volgens mij zet Outlook tegenwoordig de ; intern wel om naar komma's. Dat kan je controleren door naar de raw headers te kijken.

Dat betekend ook dat Outlook wel gewoon RFC2822 compliant messages lezen waar komma's als adres lijst separator gebruikt wordt.
Pagina: 1