[WinXP] Installaties van programma's overzien

Pagina: 1
Acties:

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Ik zoek een programma waarmee ik installaties van andere programma's kan volgen. Ik wil dus zien welke bestanden er waarheen zijn verplaatst en welke veranderingen er in het register zijn gemaakt tijdens de installatie van een willekeurig programma.

Op deze manier hoop ik dat als ik programma's verwijder, ik ook alle restanten die normaal gesproken achterblijven ook weg kan halen.

Ik heb al een beetje gezocht op [google=install+monitor], maar dan krijg ik nogal veel over monitoren 8)7

Tot nu toe is dit het enige programma dat ik gevonden heb: Prism Microsystem's InstallMonitor. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met dit programma of een ander programma met dezelfde functie.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

ik zal vanaaf ff post plaatsen, in laatste computer totaal ( 9 ) staat een proggie waarin je precies kan zien waar en wat er allemaal wordt geinstalled bij installeren van een programma.

Bas

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik ben net thuis, en zie in computer totaal het volgende proggie staan :

File Watcher >

" Het handige programmaatje houdt alle veranderingen op de harde schijf in de gaten, zodat u precies ziet wat er tjdens een installatie wordt gewijzigd "

Om File watcher te kunnen installen, moet je beschikken over Microsoft.net Framework.

File watcher, Blue box http://bluebox.kicks-ass.net

misschien is dit wat voor je

Bas

Verwijderd

[F_J_Knip, dat slaat nergens op zo zonder enige onderbouwing]

[ Voor 85% gewijzigd door F_J_K op 23-08-2003 15:30 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Norton Cleansweep?

edit:
Alles lijkt makkelijk, kweet niet wat jij bedoeld dat makkelijk lijkt?

[ Voor 70% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 21-08-2003 17:32 ]

Verwijderd

Met een modern package programma heb je dat soort functionaliteit.

Die programma's maken een snapshot van wat er veranderd bij de install van een progje, vissen daarna al die files uit je systeem en maken er een .msi van, die je dan via je netwerk kunt distribueren.

Als je die .msi verwijderd, verwijderd'ie simpelweg alles wat'ie er eerder neer heeft gezet.
Pagina: 1