Toon posts:

Driver Sitecom firewirekaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit de goede plek er voor is maargoed...
Ik heb net een firewirekaart van sitecom gekocht en in een slot gezet. Een desktopkit IEEE 1394
Deze wordt netjes gevonden en installeerd zichzelf en op het laatste moment krijg ik de foutmelding: Invalid data.
Op bijgeleverde cd-rom geen software...

Al bij sitecom op de site gekeken voor een driver =>noppes
En hier op forumsearch vind ik ook erg weinig.

Wie kan me helpen?

Systemspecs:
Intel Pentium 4 1800MHz
Windows 2000 (all updates installed)
140 GB Harddisk
Niet overklokt ofzo. Configuratie is hardwarematig origineel.

Grtz

Ivar

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Invalid data bij een driver wil incidenteel nog wel eens voorkomen...

Het schijnt dat je dan het beste de driver kunt uninstallen, en vervolgens de kaart verwijderen, opstarten, en na een shutdown, de kaart er weer opnieuw insteken.

Als het goed is detecteerd ie hem dan opnieuw, en zo het goed moeten gaan...

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een iRDA oogje, dat dezelfde installatie-kuren had... en daar werkte het prima bij...

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt die truck niet:(

Win2000 detecteerde 'm netjes opnieuw maar dezelfde "invalid data" melding.

Op de installatie CD van W2K staat ook niks bruikbaars.

Grtz

Ivar

Evengoed bedankt voor de tip.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Er is ook geen driver via Windows Update beschikbaar?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Nope, maar ik zal het nog eens gaan checken, misschien heb ik het over het hoofd gezien.

Grtz

Ivar

Verwijderd

De meeste firwire kaarten gebruiken de drivers die standaart in windows gabkken zitten.

Heb je al geprobeer om je fireware kaart in een andere pci slot te stoppen.

En anders moet je het moet een schone windows instal gaan proberen, het kan trouwens van alles zijn. Zo kan ik geen video capturen van me firwirde doordat ik de verkeerd direcxt 9 versie had :(.

Verwijderd

Topicstarter
Verplaatsen van de kaart helpt erg weinig....
Het lijkt erop dat die het wel doet in win98 maar dat was niet mijn opzet...

Dus een fatsoenlijke driver danwel een oplossing voor het probleem om de firewire aan de gang te krijgen onder W2K is nog niet opgelost helaas.

Sitecom.com en windows update en google bieden geen uitkomst tot op heden.

Grtz

Ivar

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 00:40

Kleintje81

Blaat

Is invalid data niet het zelfde als "de gegevens zijn ongeldig" ?

Zie onder andere hier voor een oplossing. (deze is ook toepasbaar op Win2k)

[ Voor 8% gewijzigd door Kleintje81 op 20-08-2003 23:00 ]

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Net bekeken...ik kom tot de venxxxx folder en ik kan niet kiezen voor "permissions" en dan "allow" Die opties komen helemaal niet voor met m'n rechtermuisknop... :(
Ik was dit met zoeken ook al tegengekomen maar ik krijg dat dus niet voor elkaar. Ergens zal ik misschien wat verkeerd doen, maar wat is me dus niet duidelijk.
Evengoed bedankt! :)

Grtz

Ivar

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je hoeft niet steeds te groeten hoor ;)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

Heb je admin rechten?
Als je er rechts op klikt zul je echt iets van permissions of machtigingen moeten krijgen afhankelijk of je engelse of nederlandse versie hebt.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Nou dus niet...*grom* Alleen de kreten Modify, delete en Rename. Voor de rest wordt het helemaal niks:( Net een mailtje terug van sitecom en het treffende antwoord.....Contact support europe. Oftewel: Moet je mij hebben?
Ik forward het mailtje wel en zie hun antwoord morgen wel.
En dus tot nu toe geen resultaat.
En opstarten in safemodus is het ook niet, tenminste pc-tje start niet door...

Ondertussen wel een stadium bereikt dat ik het niet meer weet.

• Kleintje81

Kleintje81

Blaat

In welk scherm klik je met rechts? In het linker of rechter deel? Als je in het rechter deel klikt heb je inderdaad alleen modify delete en rename.

Even nogmaals uitgelegd:
Start -> run -> regedit -> computer -> hkey_local_machine -> system -> currentcontrolset -> enum -> pci

LET OP: klik nu met RECHTER MUISKNOP op PCI in het LINKER deel van regedit, kies permissions, daarna vinkje aan bij full controll en daarbij all.
Als het nog niet lukt, post eens een screenshot. :)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

je moet REGEDT32.EXE gebruiken ipv REGEDIT.EXE om desbetreffende PCI-sleutel te vinden in het register!

Verwijderd

Topicstarter
Met regedt32 wel de fullcontrol optie kunnen vinden, dat is dus gelukt. Vervolgens nog steeds hetzelfde probleem bij win2k. In win98 installeerd die wel maar als ik camera aansluit en aanzet ziet de pc 'm niet dus daar is kennelijk ook wat fout gegaan. Van Sitecom wel een mail terug met de "oplossing"....haal de drivers van de windows CD, geezz of ik daar al niet aan gedacht had.

Maar een bijzonder pissig mailtje terug gestuurd dat ik alle voor de hand liggende dingen al gedaan had. En dat ik dus gewoon een oplossing wil en een werkende driver.

Nu in totaal al een uur of 6 bezig geweest met een "plug and play" geval. Ik krijg steeds meer een hekel aan Bill Gates en z'n zooi. (sorry voor de frustratie)

Maargoed oplossing nog niet in zicht, elke suggestie, behalve formatteren enzo, is welkom:)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad, tot 2x toe. 1x onder windows 2000pro en een keer onder windows XP pro... Ook vanalles geprobeerd (zie bovenstaande allemaal) maar geen resultaat. Bij mij heeft t tot 2x reinstallen geleidt. Succes :(

Verwijderd

Topicstarter
En dat re-installen zie ik dus alleen niet zitten.
Ik vind dat een producent zoals MS en Sitecom gewoon een produkt moeten leveren wat werkt en niet iets wat niet werkt.....

En opnieuw installeren betkend gewoon 3 uur achter die pc en dat is het laatste waar ik zin in heb.

Ik ben benieuwd of Sitecom nog iets nieuws te melden heeft op het gebied van drivers.

Evengoed bedankt voor de hulp zover.
Pagina: 1