autosearch bij plaatsen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ik zat net te denken he. De database van GoT bevat heel veel goede topics. Zoals bekend wordt er geacht dat je altijd een search doet voordat je een vraag plaatst. Zoals bekend gebeurt dit niet altijd.
Als je een topic wil plaatsen kan er dan niet voordat het topic geplaatst wordt gezocht worden op de topic titel je laat de 1e 10 hits zien en daarna een knop weet je zeker dat je je topic wil plaatsen of iets in die richting.

ik kom hier op aan de hand van dit topic Mysql data in flash laden ??? wat ondertussen gesloten is

en de search

de 1e 5 hits lijken al te zijn wat de topicstarter zoekt. Uiteraard zal dit niet bij alle topictitles/forums werken echter volgens mij kan dit best wel wat slotjes voorkomen

[ Voor 4% gewijzigd door TrailBlazer op 20-08-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Weet je wel wat dat aan load zal trekken :o

M.a.w. : Nee, lijkt me geen wijs plan, en het is vast, als je gaat zoeken ( :P ) al een keertje voorgesteld.. ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al vreselijk veel ideeen in deze richting geopperd, maar jammer genoeg komt het nooit tot een uiteindelijke uitvoering ervan. Het is natuurlijk ook wel wat werk, maar een idee als dit heeft wel de nodige voordelen ja. Wat ook is voorgesteld is bijvoorbeeld een wizzard voor het openen van topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik weet niet of een berg technische truucjes echt de oplossing is voor luie / domme users. Ze zijn er nou eenmaal en worden op deze manier tenminste echt gespot en duidelijker gewezen op het feit dat hun topic echt overbodig was.

Bovendien heb je dan je topicstart al ingetikt en wil je die ook erg graag laten verschijnen dus zul je de (auto)search links laten liggen.

Wha! LA is populair deze minuut :)

[ Voor 8% gewijzigd door CyberSnooP op 20-08-2003 19:40 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook niet echt zinvol... iemand die het goed doet zoekt zelf wel even. En de 'anderen': of je nou 4 faqs maakt of een autosearch... ze willen niet zelf zoeken naar hun antwoord maar het gewoon als reply netjes in hun eigen topic krijgen. Luiheid?

En een wizzard voor het openen van topics (zoals hierboven staat) ís er eigenlijk al, een mooie faq over het openen van een topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 19:42:
En een wizzard voor het openen van topics (zoals hierboven staat) ís er eigenlijk al, een mooie faq over het openen van een topic.
Dat lijkt in de verste verte niet op een wizzard natuurlijk.
Vraag maar eens aan Nelske wat een wizzard is, die weet dat wel. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
moto-moi schreef op 20 August 2003 @ 19:39:
Weet je wel wat dat aan load zal trekken :o
nee :p
M.a.w. : Nee, lijkt me geen wijs plan, en het is vast, als je gaat zoeken ( :P ) al een keertje voorgesteld.. ;)
ik kon het niet vinden had wel gezocht leek me beetje link dit te opperen zonder zelf te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TrailBlazer schreef op 20 augustus 2003 @ 19:47:
ik kon het niet vinden had wel gezocht leek me beetje link dit te opperen zonder zelf te zoeken
New Topic eerst door de Search engine
Idee voor nieuw forum?

En de willekeurige linkjes die in deze 2 topics genoemd worden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

De load zal door 1200 search opdrachten wel loslopen, dat is elke minuut een zoekopdrachtje erbij :). Dus dat is niet zo'n probleem. Alleen dat automatisch laten zoeken komt erg belerend over, dat is misschien iets wat we niet willen.

Wat we wel eventueel gaan doen is het toevoegen van een extra stukje tekst bij het "new topic" scherm, waar mensen herinnerd worden aan het feit dat je veel kan vinden en dat (als je gezocht hebt) specifiek moet aangeven wat je zelf al geprobeerd hebt, en waar je precies vastloopt enzo :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1