Compaq deskpro 2000 hangt tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
he hoi

ik heb laatst een compaq deskpro 2000 (m5 133/1080 E4A) gekregen, er heeft altijd goed windows 95 op gedraaid. maar naar klein half jaartje stil te hebben gestaan komt hij tijdens het opstarten niet verder dan het tellen van zijn geheugen. daarna blijft het beeld mooi staat. Je kan dus ook niet in de bios komen en krijgt ook geen fout melding of iets dergelijks.

kheb geprobeerd met behulp van de jumpers, het bios te reseten maar heeft nix geholpen.

iemand enig idee.

peter

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

kan zijn dat de batterij leeg is..

geloof wel dat je bij compaq deskpro's de bios inmoet via een speciale biospartitie op de hdd, of via een diskette, die bios disks kan je bij compaq wel downloaden

en anders kijk ff of er geen kabels los zijn getrild bij het vervoer ofzo, en dat alles goed vast zit (ook mem en pci kaarten) wil ook nog wel eens helpen

edit:

ik wou de drivers op mn eigen site zetten (waarom zoeken als ik ze kan aanleveren) maar aangezien chello plat ligt hiero :( :( gaat dat dus ff niet.

maar iig op de compaq site moet je de bios software gewoon kunnen downloaden, dan kan je met (ik geloof) 3 lege diskettes een bios setup doen, zodat je je instellingen kan aanpassen.

mocht je geen drivers kunnen vinden, dan kan ik altijd nog na de storing van chello ze ff op mn site zetten

suc6

[ Voor 83% gewijzigd door DoingK op 20-08-2003 21:56 ]

Verwijderd

Trek ook ff de kabel van de HD los en zet dan de pc aan.

Als de pc niet door de POST heen komt, valt er weinig te booten naar floppy's voor een evt. setup.
Maar deze deskpro heeft volgens mij een CMOS setup waar je met F10 in kan komen.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

ik heb er zelf ook 1 gehad en je kunt wel in de bios met f10, mits het bios setup programma in een aparte partitie op de primaire hdd staat.

is dit niet het geval dan is een bootdiskette de enige mogelijkheid om in de BIOS te komen.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je moet de stekker uit de machine halen, HD & CDROM los halen, jumper van moederbord af halen, stekker terug erin, en dan machine aan... kijk dan nog eens wat ie doet?

Als ie dan wel goed is kun je hem weer uit zetten, en de jumper terugzetten. Als dat niet het geval is, dan vrees ik het ergste...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD