Toon posts:

gaim wil niet 'jabberen'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer nu al de hele tijd in te loggen met gaim 0.66 op jabber.org. ik neem een nieuwe nickname, wachtwoord, jabber.org als server, en als ik op register klik gebeurt er... niets! als ik gaim dan herstart zegt hij 401: unauthorized bij het aanmelden op jabber (mss bestaat m'n nick nog niet of juist wel?). na een update van 0.67 blijft dit hetzelfde, ook sluit gaim soms zichzelf als ik een andere server kies. ik zit echt compleet vast. het debug venster meldt "connect would have blocked", aim/icq en msn werken anders perfect. :(

iemand een oplossing hiervoor??

ps: gebruik wel een router, maar poort 5222 is open. ik gebruik red hat 9 en heb geen proxy ingesteld in gaim (maar hij egbruikt wel die van m'n systeem denk ik)

Verwijderd

Er zijn voor Jabber betere clients beschikbaar dan GAIM. Kijk maar eens op www.jabber.org, onder de sectie 'Download a client'.

Ik vind persoonlijk Psi vele malen beter als GAIM. Je moet'es proberen he.

Als je liever GAIM wilt blijven gebruiken stel dan even de proxy in:

Manueel:
proxy.pandora.be / poort: 8080

Automatisch:
http://pac.telenet.be:8080

Verwijderd

Topicstarter
ook met het instellen van een proxy vertoont het debug venster enkel errors (met proxy zegt ie mthod not allowed, zonder proxy enkel "connect would have blocked")

ik ga eens een andere client proberen, hoewel ik toch het liefst jabber wil doen werken in gaim, aangezien ik daar ook icq, aim en msn mee gebruik

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
Het idee van Jabber is nu juist dat je daarmee alle protocollen kunt gebruiken, dus ook ICQ, AIM en MSN. Dus als je een werkende jabber client hebt kan dat sowieso allemaal. Ik ben ook nogal een fan van Psi, maar er zijn ook andere clients. Waar je ze kunt vinden wordt hierboven al genoemd.

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 04:21
Wilke schreef op 20 augustus 2003 @ 19:42:
Het idee van Jabber is nu juist dat je daarmee alle protocollen kunt gebruiken, dus ook ICQ, AIM en MSN.
Dit wil ik toch even tegenspreken. Het idee van Jabber is dat je een open/free/uitbreidbaar/etc protocol hebt. De transports die gebruikt kunnen worden zijn net één grote ellende.

Verwijderd

Topicstarter
heb psi geprobeerd met proxy en zonder maar geen van beide werkt (zonder proxy "DNS error", met proxy "access denied"). zou dit aan de firewall/router kunnen liggen (5222 is open en wordt geforward naar mijn huidige pc)

Verwijderd

Klik eens bij het toevoegen van een account op show more options.
Daar zit een box die je aan moet vinken: "Register with server"

Verwijderd

Mss heb je ssh/ssl aanstaan, maar ondersteunt de server et niet. Daar had ik de eerste keer ook last van.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 08:10 . Reden: tiepvuat ]

Verwijderd

Topicstarter
geen ssl aangezet. als ik wil reggen zonder een servernaam op te geven meld hij "dns error", als ik dat wel doe "error: handshake" :(

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij moet het dus door de router komen. iemand die weet wat er allemaal precies open moet? (5222 heb ik al open gezet zonder resultaat)
Pagina: 1