Nog een dingetje voor mijn Gentoo (built from scratch!
) als een tierelier draait: mijn geluid.
Ik heb al tig keer ALSA ge-emerged onder verschillende omstandigheden, maar het probleem blijft hetzelfde: na het compilen wil modprobe de modules voor mijn geluidskaart niet laden:
Ik snap het niet
.
Ik heb net de ALSA-sources van de site zelf afgehaald en gecompileerd/geinstalleerd volgens het boekje, maar het wil nog steeds niet werken.
Mijn systeem:
AMD Tbird 1.33@1.4
256MB RAM
TerraTec Xfire DMX 1024
Gentoo opgebouwd vanaf de laatste basic-CD (20030806)
custom Linux 2.4.20 kernel met sound support in de kernel, verder geen geluidsmodules
En ik heb nog niet zo heel veel Linux-ervaring.
Ik heb al tig keer ALSA ge-emerged onder verschillende omstandigheden, maar het probleem blijft hetzelfde: na het compilen wil modprobe de modules voor mijn geluidskaart niet laden:
code:
1
2
3
4
| root@fubar alsa-utils-0.9.6 # modprobe snd-cs46xx modprobe: Can't locate module snd-cs46xx root@fubar alsa-utils-0.9.6 # locate snd-cs46xx /lib/modules/2.4.20-fubar_v4/kernel/sound/pci/cs46xx/snd-cs46xx.o |
Ik snap het niet
Ik heb net de ALSA-sources van de site zelf afgehaald en gecompileerd/geinstalleerd volgens het boekje, maar het wil nog steeds niet werken.
Mijn systeem:
AMD Tbird 1.33@1.4
256MB RAM
TerraTec Xfire DMX 1024
Gentoo opgebouwd vanaf de laatste basic-CD (20030806)
custom Linux 2.4.20 kernel met sound support in de kernel, verder geen geluidsmodules
En ik heb nog niet zo heel veel Linux-ervaring.