128MB USB memory drive formatteren

Pagina: 1
Acties:

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
ik heb sinds daarjuist zo'n usb memory stick van medion (in de aldi, belgië). Voor xp heb je geen drivers nodig, mooi zo denk ik, ik steek dat ding erin, windows herkent het, maar ik kan er niets opzetten. In de handleiding staat dat je mformat moet gebruiken om je stickje te formateren.

EXTRA FUNCTIES
DE GEBRUIKERS MFORMAT
Deze voorziening (voor Windows) staat in de basis van uw CD. Gebruik dit programma om uw
Memory drive te formateren en/of wachtwoord beveiliging mogelijk te maken. U kunt uw data
beveiligen tegen ongeautoriseerde toegang met behulp van een wachtwoord. Met het programma
Mformat kunt u de USB Memory Drive beveiligen met een wachtwoord. Attentie! Als
u het wachtwoord vergeet, heeft u geen toegang meer tot de data op de USB memory drive.
U moet dan de USB memory drive herformatteren om hem weer te gebruiken. Het terughalen
van verloren data kost veel tijd en geld. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren data.

Maar dat programma staat helemaal niet op de cd. Nu heb ik op internet gezocht achter mformat en ik heb er 2 gevonden maar die detecteren mijn stick natuurlijk niet :(.

Heeft iemand anders misschien wel dat mformat programma?

[ Voor 3% gewijzigd door Mayco op 20-08-2003 18:54 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kun je niet gewoon proberen die stick te formatteren met behulp van de format van Windows zelf?!?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Deze voorziening (voor Windows) staat in de basis van uw CD.
Je zou toch zeggen dat mformat dus in de root van de cd moet staan. Gewoon format rechter klik op stickje werkt eigenlijk altijd wel

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-03 09:06

wasco

brightest crayon in the box

hey ik heb dat ding ook gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd, men cd-roms zijn momenteel niet aangesloten dus kan nog wel ff duren. Ik blijf dit topic wel volgen terwijl dan.
Lijkt me echt een goed ding, 39.99€ voor een USB2.0 128MB, vind je volgens mij niet zo gauw ergens aan die prijs.

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, maar op de cd staat wel een map tool, waarin een tooltje staat, DriveKey.exe genoemd. Als je dit opstart moet je een paswoord ingeven, dit is echter nergens gegeven. Maar als je 3 keer het verkeerde paswoord ingeeft, dan vraagt hij of hij alle data mag wissen!
Indien je daar ja neemt wordt alle data gewist, als je dan DriveKey.exe nog eens
opstart, kom je in een ander menuke terecht waar je alles omtrent beveiliging kan instellen!!

probleem opgelost :)

mvg

plazz

• Mayco
die rechtermuisknop format werkt niet, en die drivekey.exe heeft men harde schijf gemold denk ik. Er stond in dat tooltje al bij total size een heel groot getal, maja ik dacht het ziet er al een bagger prog uit, nix van aantrekken, maar als ik nu reboot dan krijg ik de boodschap "disk boot failure insert system disk and press enter". ik hoop dat er freeware datarecovery programma's bestaan... iig ga ik daar eerst naar kijken (natuurlijk vond ik een backup altijd overbodig |:( :( )

edit: ik heb getdataback gedownload en die is nu bezig met scannen. ik hoop dat die er nog wat van kan maken...
edit2: getdataback is een fantastisch programma. Ik ben geen enkele file kwijt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Mayco op 20-08-2003 23:27 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Volgende keer dus gewoon een Sweex halen. 't Is wel USB 1.1, maar werkt altijd. Al zonder installatie vanaf ME. En in 98 is het gewoon effe 1 minuut installeren. 95 met USB ondersteuning nog niet uitgeprobeerd... 8)

• Mayco
tja, ik had hem niet gekocht omdat ik hem echt nodig had, het leek me wel handig en het was nogal goedkoop, dus dat was eigenlijk de reden.
ik zie nu net dat die sweex memory pen van 128 mb ook maar 40 € kost, tja...

• Mayco
de problemen met corupte data ijn eindelihjk opgelost en, ik heb men stickje op een andere pc geprobeerd. echter daar krijg ik ook iets dat verkeerd is: ik dee dus wat plazz gezegt had, drivekey opstarten, geen paswoord, data wissen? ja. maar dan krijg ik een melding met iets van writing disabled, het lijkt dus dat het staafje op read-only staat (iets dat overgens wel mogelijk moet zijn, door middel van een schakelaar, zo staat in de handeiding, maar op dat hele ding is geen enkele schakelaar te bekennen). Nu, als ik dat drivekey opstart in compatibiliteitsmodus voor winme/98 dan krijg ik hetelfde als gisteren (het lijkt goed te gaan, maar hij zegt dat de totale groote van men stickje 13 gb is (wat de groote van men hd is), dus als ik daar mee verder ga ben ik op die pc ook weer een paar uur bezig met data recoveren. Kortweg, ik sta nog altijd even ver en kan mijn stickje nog steeds niet gebruiken.

mss kunnen wasco of plazz helpen?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 20:33

EaS

Hier is die tool (Mformat) te vinden. Speciaal voor USB disks. Ik heb niet dezelfde USB disk dus weet niet of het de juiste is, maar met een beetje voorzichtigheid (=lezen wat het programma weergeeft) is het altijd te proberen.
Ik denk dat het hetwel dezelfde MFormat is, aangezien voor vele USB disks ditzelfde programma word aangeboden (m.a.w. veel gerelabelde USB disks).

• Mayco
Die had ik al gevonden, maar hij werkt helaas niet. Toch bedankt!

• Mayco
klein onschuldig schopje :)

edit: de message die ik krijg is "write protected!!"

[ Voor 51% gewijzigd door Mayco op 23-08-2003 12:40 ]

• Mayco
ok, na eens op het forum van de site van www.gsc.be te gaan heb ik gezien dat er veel mensen zijn met problemen met die memory stick, en er werd aangeraden om gewoon terug te gaan en die om te ruilen in een nieuw expemplaar. Na dat gedaan te hebben werkt alles zoals het hoort (behalve dan die schakelaar die er niet is). Bedankt voor alle reacties!

Verwijderd

en zit er nu mformat bij dan?

plazz

Verwijderd

Hmm raar heb ook een 128 mb pen drive maar die werkt als een tiet. Gewoon Fat format, werkt prima. Weet niet hoe jullie zulke problemen krijgen. Wel heb ik vaker problemen gezien bij Medion. Ik vind het geen geweldig spul, maar als het eenmaal werkt met of zonder drivers, werkt het ook.
Pagina: 1