Toon posts:

[IPCOP , NT & ADSL] Ip nummer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Speedtouch 510 geladen met de PPtP ini file.

NT server, Ip 192.168.0.1, submask 255.255.255.0, Gateway 192.168.0.1, DNS 192.168.0.1 en WINS 192.168.0.1 en DHCP aan.

IPCOP firewall, Ip 192.168.0.2, submask 255.255.255.0 en DHCP uit (NT server heeft DHCP immers al aan staan.)

Netwerkconfig werkt allemaal wel, maar Internetten vanaf een werkstation gaat niet, Internetten op de SERVER werkt perfekt...De werkstations staan allemaal op automatisch dus geen vaste IP nummers...pingen gaat dus niet naar de buitenwereld.

Ik heb uiteraard de search gebruikt, Faqs doorgespit, maar kan de oplossing van dit probleem niet vinden. Ik ga er van uit dat de Gateway instellingen niet kloppen op de server of de DNS instellingen. Heb uiteraard van alles getest, maar zonder resultaat. iemand een idee wat hier nu niet goed gaat, want ik zie het niet meer,...

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Arfman

Drome!

De server moet denk ik geen DNS en Gateway naar zichzelf hebben, maar (probably) naar het IP adres van de SpeedTouch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Jup de clients en server moeten als gateway het IP van de IPCOP hebben. Daarnaast even de juiste DNS servers meegeven (via dhcp).

edit:

te laat :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:06 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter