[Wireless] Traag of helemaal niet

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb sinds een halve week een nieuwe laptop en heb er een draadloos PCMCIA netwerkkaartje bijgekocht en een draadloze netwerkkaart in PCI voor mijn gewone PC (beide van Sweex).

Na veel geklooi vonden beide elkaar eindelijk en kon ik op internet, maar erg traag (met erg traag bedoel ik ongeveer een minuut of meer om www.msn.be te laden).
Dit heb ik nog steeds. Na bepaalde tijd valt het zelfs volledig weg. De verbinding blijft, maar ik kan niet meer op het netwerk of op internet. Als ik beide computers opnieuw opstart kan ik weer voor even op het internet/netwerk.

Nochtans lijkt de verbindig goed tot zeer goed:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jdware/naamloos.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jdware/naamloos2.JPG

Als ik verbinding heb, dan heb ik zeer hoge pings, na een tijdje aleen nog time-outs.

hopelijk kan iemand me hiermee helpen, want de search, de FAQ of google leverden niets op.

Specs vind je in mijn signature

Blog (Linux-related)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Lange timeouts hebben vaak iets met DNS te maken. Kun je wel gewoon domeinnamen opzoeken (gebruik nslookup in een dos-box om dit te testen).

Verder is 5,5 Mbps niet echt snel. Je hebt neem ik aan een 802.11b kaartje, dus maximaal 11mbit? Haal je dat wel als je naast de andere kaart staat?

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
eborn schreef op 20 augustus 2003 @ 20:01:
Lange timeouts hebben vaak iets met DNS te maken. Kun je wel gewoon domeinnamen opzoeken (gebruik nslookup in een dos-box om dit te testen).

Verder is 5,5 Mbps niet echt snel. Je hebt neem ik aan een 802.11b kaartje, dus maximaal 11mbit? Haal je dat wel als je naast de andere kaart staat?
Ik kan wel degelijk surfen, alleen heel traag & na een tijdje helemaal niet meer

Ik had de verbinding zelf op 5.5Mbit gezet omdat je dan volgens de handleiding een groter bereik hebt. Maar ook op 11Mbit en naast de antenne, op 1m, 2m, 5m ervan blijft het probleem :r

Zou het kunnen dat mijn draadloos toetsenbord & muis storen? want ik heb verstaan dat deze op dezelfde band werken.

Blog (Linux-related)

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Jensd schreef op 21 August 2003 @ 13:34:
[...]

Ik kan wel degelijk surfen, alleen heel traag & na een tijdje helemaal niet meer

Ik had de verbinding zelf op 5.5Mbit gezet omdat je dan volgens de handleiding een groter bereik hebt. Maar ook op 11Mbit en naast de antenne, op 1m, 2m, 5m ervan blijft het probleem :r

Zou het kunnen dat mijn draadloos toetsenbord & muis storen? want ik heb verstaan dat deze op dezelfde band werken.
Als die inderdaad op dezelfde band werken, kun je proberen een een ander kanaal te nemen. Je gebruikte eerst 2, neem dan nu nummer 13 eens :)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Cutebritney schreef op 21 augustus 2003 @ 13:36:
[...]

Als die inderdaad op dezelfde band werken, kun je proberen een een ander kanaal te nemen. Je gebruikte eerst 2, neem dan nu nummer 13 eens :)
Sorry, heb ik vergeten te zeggen, de problemen zijn op ieder kanaal...

Maar volgens mij ligt het niet aan de verbinding (als je naar de signal quality en zo kijkt)

Blog (Linux-related)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Misschien een beetje offtopic, aangezien jouw ontvangst wel goed is;
Maar ik heb hier ook draadloos internet, en als iemand hier in huis met een mobiele telefoon aan het bellen is, heb ik spontaan geen verbinding meer... of heel zwak signaal.
(Mijn Signal strength en quality liggen rond de 60 normaal gesproken). Ik heb alleen geen PCMCIA geval maar een USB ontvanger.

Maar ik zie dat je Ad-Hoc mode gebruikt, misschien is het verstandig om een Wireless Acces Point te kopen, dat bevalt mij prima.. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat Ad-Hoc een beetje een verrotte manier is... *correct me if i'm wrong please*

Edit:
Ook als er in de buurt van mijn PC mobieltjes aanstaan gaat de ontvangst enzo omlaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Laurenz op 21-08-2003 21:03 ]

Leave only footprints, take only memories

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
niemand meer?

Blog (Linux-related)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

ad hoc werkt inderdaad niet altijd even stabiel.
Een ander probleem zou kunnen zijn dat je een tweede netwerkkaart gebruikt binnen hetzelfde subnet. Dit geeft ook problemen.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Charlie23 schreef op 22 augustus 2003 @ 23:57:
Een ander probleem zou kunnen zijn dat je een tweede netwerkkaart gebruikt binnen hetzelfde subnet. Dit geeft ook problemen.
Als ik het goed begrijp, bedoel je dat ik 3 wireless kaarten zou hebben die alledrie op ad hoc staan? en dat ze zouden storen?

Ik heb enkel die 2 wireless producten...

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
schop

Blog (Linux-related)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om intenet te testen met een normale bekabelde NIC.
Zijn de problemen dan wel weg ???

Verwijderd

thuis hebben we een apple netwerk en dat werkt subliem en supersnel, maar als we er een belkin op aan lsuiten voor een pc.... is de verbinding ook minder snel.

Ik denk dat sommige fabrikanten kwalitatief nog niet super zijn met hun producten.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
wizzzzzz schreef op 24 August 2003 @ 10:05:
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om intenet te testen met een normale bekabelde NIC.
Zijn de problemen dan wel weg ???
Ja, er aan de computer die de wireless PCI NIC bevat (die dus internet deelt) Hangt ook een bekabeld netwerk via een hub en dat werkt perfect?
thuis hebben we een apple netwerk en dat werkt subliem en supersnel, maar als we er een belkin op aan lsuiten voor een pc.... is de verbinding ook minder snel.

Ik denk dat sommige fabrikanten kwalitatief nog niet super zijn met hun producten
Dat het kwalitatief iets minder is heb ik geen problemen mee, maar dat het meer dan een minuut duurt om een simpele webpagina te laden, wel.
De snelheid ligt nog lager dan die van telefooninternet.

Blog (Linux-related)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Geldt dit alleen voor internet of is kopieren van files etc (lokaal netwerkgebeuren) ook heel traag. ??

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
wizzzzzz schreef op 24 augustus 2003 @ 12:04:
Geldt dit alleen voor internet of is kopieren van files etc (lokaal netwerkgebeuren) ook heel traag. ??
Jep, meestal geraak ik zelfs niet op het netwerk (waarschijnlijk door time-outs)

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Charlie23 schreef op 22 augustus 2003 @ 23:57:
Wat bedoel je hier precies mee? en hoe kan ikdat veranderen?

Zou het ook kunnen dat één van beide kaartjes kapot is?
Ik heb het nu al geprobeerd in een andere ruimte (beide computers), maar hetzelfde resultaat. Ik kan de PCI kaart testen in een andere computer, maar die PCMCIA niet.

Blog (Linux-related)

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 15:40
Hoi gebruik eens de nieuwe drivers van realtec voor je probleem

ftp://152.104.125.40/cn/wlan/

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
snooze7555 schreef op 27 August 2003 @ 11:18:
Hoi gebruik eens de nieuwe drivers van realtec voor je probleem

ftp://152.104.125.40/cn/wlan/
Heb ik geprobeerd, maakt niets uit :(

Iemand anders nog een idee?

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb ondertussen gevonden (na veel zoeken en lezen) dat het netwerk wel goed werkt (kan MP3's spelen over het draadloos netwerk) als ik de kaart uit de netwerkbrug verwijder. Heeft iemand hier een oplossing of verklaring voor.

Zou ik het probleem ook hebben als ik mn internet deel met een ander ICS programma?

Blog (Linux-related)

• Skoenoe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik weet dat de nieuwe sweex wireless pci kaart een slecht bereik hebben. Oudere types zijn wel goed.

Verwijderd

Skoenoe schreef op 23 februari 2004 @ 10:50:
Ik weet dat de nieuwe sweex wireless pci kaart een slecht bereik hebben. Oudere types zijn wel goed.
aan de datums te zien zal de TS wel een ouder type hebben :D

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je encryptie aanstaan?

Als ik dat doe op mijn Asus AP + Avaya/Lucent USB ontvangers valt mijn verbinding na een tijd weg. Browsen over het Windows netwerk lukt dan niet meer, terwijl internet gewoon blijft werken.

Heb je al gekeken hoe het werkt als je elke vorm van beveiliging uitzet? MAC-adres restrictie/adverteren van SSID/encryptie.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Skoenoe schreef op 23 februari 2004 @ 10:50:
Mooi voor je :)

Wel een beetje laat he?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.