Toon posts:

E-tech router verbinding valt vaak weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een e-tech router waarvan de verbinding vaak wegvalt (keer of 5 per dag vind ik vaak) meestal is hij dan zo weer terug. En dan doe ik b.v. even de bridge disablen en dan weer enablen en dan geeft hij aan dat de network cable unplugged is, terwijl dat helemaal niet het geval is. ik heb nu de nieuwste firmware geinstalleerd en alles weer goed ingesteld en het blijft zo, kan het zijn dat het iets te maken heeft met de dynamic IP's van @home? elke keer als hij van ip veranderd dat hij dat ff de verbinding verbreekt ofzow

ps. deze keer heb ik de faq gelezen en de search gebruikt en een topic gevonden die er iets mee te maken zou kunnen hebben maar dat is niet helamaal hetzelfde probleem (dus kom niet met "FAQ" of "SEARCH" aanzetten)

alvast bedankt

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als je emule gebruikt,aantal cennections omlaag zetten
iets anders wat het kan zijn is de e-tech in combi met de dslam cisco troep,daarvoor is wat te vinden op het forum van www.bbmuiden.com

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat is voor het adsl modem niet voor een kabel router toch bedankt voor de moeite.
Na het aanpassen van verschillende dingen en het testen van van alles, ben ik tot de conclusie gekomen dat de verbinding verbroken wordt en automatisch na een minuut of 2-3 weer opgezet wordt. heel vaag (dat is trouwens op alle 3 de pc's die de verbinding delen)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer eens de dhcp naar de clients uit te te zetten (als deze aanstaat)en geef de clients een vast ip.
meer kan ik niet verzinnen op het moment

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

had laatst ook zoiets, was aan het internetten in 1 keer niks meer zelfs pingen naar adsl router lukte niet. router resetten was de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij niet want dat had ik al geprobeerd (paar keer zelfs)

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik deze thread een beetje bump maar het probleem is nog niet opgelost en het is zwaar irritant (zeker tijdens gamen of bepaalde dinegn downlaodne)

Het probleem is dat de verbinding een paar keer per dag wegvalt en dan of automatisch na 3-4 minuten weer opzet of als ik mijn network bridge disable en weer enable (werkt maar heel af en toe) dat hij het dan weer doet.

heeft iemand het zelfde probleem gehad of weet je hoe je het moet oplossen. Laat het me AUB weten.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik heb dit ook wel eens gehad, heb toen als tijdelijke oplossing een ipadres (192.168.1.2) in mijn DMZ-zone gezet.

Verwijderd

Topicstarter
wat is je permanente oplossing?? misschien ook wel makkelijk :p
maar ik zal ff kijken of het helpt alvast bedankt

• dhonline
De laatste firmware update geladen, versie 1.26.5t2 :
http://www.e-tech.nu/supp..._etech_v1.26.5t2_code.exe

Verwijderd

Topicstarter
dmz werkt hier niet en die firmware die had ik al geinstalleerd dus dat is het probleem ook niet.
Kan het iets te maken hebben met ip adressen ofzow?? Een ip conflict???
tsja ik zeg maar iets want ik vind dit zwaar ehm...minder leuk

• dhonline
Er is weer een nieuwe versie van de firmware : versie 1.26.7, August 29th 2003
Pagina: 1