Toon posts:

Overzetten data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik 2x 40GB in mijn pc hangen.
Op schijf 1 staat Windows XP (5GB paritie) en de rest is mijn D met daarop wat films & files.
De andere schijf bevat Games, MP3s & Enterprise/SG-1 episodes.

Nu ben ik van plan een 10.000rpm SATA schijf te gaan kopen van Western Digital de 36GB variant. En deze als primaire schijf te gaan gebruiken (start Windows lekker snel van).
Aangezien ik net een nieuw systeem heb, heb ik geen zin om weer alles opnieuw te moeten installeren (het draait net weer lekker).
Ik heb al gekeken naar progsels zoals Ghost & Drive Image, maar om nou te zeggen dat deze progsels handig & gebruiks vriendelijk zijn, nee.

Beide partities zijn niet vol. Op C is nog 1.5 vrij en D nog 23GB vrij. Dit zou toch genoeg moeten zijn om het probleem loos over te zetten lijkt mij.
Schijf 1 moet uit eindelijk verdwijnen uit het systeem om dienst te gaan doen in mijn file server (krijg straks SpeedXS met ASDL wide open, dus dan heeft die wel wat extra space nodig, ook omdat ik daar een private server op ga laten draaien) de hardware schuift dus lekker door.

Wie kan mij adviseren welk programma ik het beste kan gebruiken om dit probleem loos te laten verlopen. Of kan wat ik wil absoluut niet?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ghost werkt nog steeds heel makkelijk, alleen ben ik bang dat je tegen het probleem van het niet ondersteunde SATA aan zult lopen. Hetzelfde denk ik ook binnen Drive-Image.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo dat dan?
Ik was van plan om die schijf in mijn pc te hangen, partities te maken, dan onder Windows al die zooi over te zetten met een of ander proggel zoals Ghost/DI, dan de oude schijf eruit te halen & op te starten vanaf de SATA schijf. Want Windows XP SP1 heeft gewoon support daarvoor als ik die schijf erin heb gehangen.

Of maak ik nu ergens een rare gedachten kronkel?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Nou sorry, maar ghost werkt HEEL makkelijk..

Als je op zoek gaat naar Ghost2003 dan kom je er wel uit. Dan gaat alles via een GUI

Verwijderd

Met Partitionmagic 8 van Powerquest kun je complete partities kopiëren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:18:
Met Partitionmagic 8 van Powerquest kun je ook complete partities kopiëren.
:9
Pagina: 1