[DVB] DVB kaart in pc met mpeg2 overzetting?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een DVB satielietontvanger in de vorm van een PCI kaart.

Deze kaart moet rechtstreeks MPEG2 data om kunnen zetten in MPEG bestanden zodat ik digitaal video/audio kan opnemen zonder enig kwaliteitsverlies.

Ik heb met google gezocht maar kom niet echt superveel bruikbare gegevens tegen.

Ik zoek een kaart die goed 'gesupport' is en waar ik mijn canal+ kaart en andere kaarten in kan stoppen.

Zijn deze kaarten, liefst betaalbaar ergens te koop? is hier informatie over of zijn er mensen met zo'n kaart en met ervaringen hiermee?

Op dit moment gebruik ik een Philips 7072 decoder met een Pinnacle Studio DC10+ maar door de analoog/digitaal omzetting (S-Video) verlies je toch wel het e.e.a. aan kwaliteit.

Ik hoor het graag, bij voorbaat dank!

EDIT: Ik zie zojuist dat Pinnacle en Hauppauge zo'n kaart heeft.
Wat ik graag wil is dat ik zelf firmwares er op kan zetten en dat hiervoor goeie support is, net zoals bij de Philips box die ik heb.

EDIT2: Als ik zou op www.moretv.de enzo rondkijk lijkt de beste koop een Hauppauge WinTV DVB-s kaart maar ik heb geen idee of ik daarmee wel met firmwares aan de gang kan e.d.

EDIT3: Die hauppauge schijnt veel gebruikt te worden, maar ik vraag me nog wel af of ik met deze kaart RECHSTREEKS mpeg data op de harddisk kan opnemen. Kan iemand me dit vertellen :?

[ Voor 47% gewijzigd door Fairy op 20-08-2003 18:33 ]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik geloof dat met de standaard software dit (nog) niet echt goed werkt. wel is dit zo'n beetje DE dvb kaart en is er volgens mij veel software voor geschreven, dus opnemen moet volgens mij geen probleem zijn.

wat wil je toch met die firmwares ? als het toch goed werkt heb je toch geen nieuwe firmware nodig.

Als je je eigen canal+ kaartje wil gebruiken moet je wel naast de dvb kaart een ci slot en een (seca ?) cam kopen wat nog voor wat extra kosten zorgt.

verder zijn er wel forums waar meer over satelliet te vinden is zoals bv www.sat4all.com

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Fairy
  • Niet online
cosmoOo schreef op 20 August 2003 @ 20:10:
ik geloof dat met de standaard software dit (nog) niet echt goed werkt. wel is dit zo'n beetje DE dvb kaart en is er volgens mij veel software voor geschreven, dus opnemen moet volgens mij geen probleem zijn.

wat wil je toch met die firmwares ? als het toch goed werkt heb je toch geen nieuwe firmware nodig.

Als je je eigen canal+ kaartje wil gebruiken moet je wel naast de dvb kaart een ci slot en een (seca ?) cam kopen wat nog voor wat extra kosten zorgt.

verder zijn er wel forums waar meer over satelliet te vinden is zoals bv www.sat4all.com
Nou ik heb een canal + kaart maar voor mijn philips decoder heb ik een firmware met ingebakken virtual simkaart zodat ik die canal plus kaart niet meer nodig heb.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Er bestaan geen (consumenten) kaarten die direct op je harddisk gaan zitten schrijven, er komt altijd een stukje software om de hoek kijken. Met een moderne PC's heb je ruim voldoende bandbreedte op je bus om zulke hoeveelheden te verstouwen. :)

Senile! Senile Oekaki

• Fairy
  • Niet online
_bas_ schreef op 21 August 2003 @ 10:24:
Er bestaan geen (consumenten) kaarten die direct op je harddisk gaan zitten schrijven, er komt altijd een stukje software om de hoek kijken. Met een moderne PC's heb je ruim voldoende bandbreedte op je bus om zulke hoeveelheden te verstouwen. :)
Hoezo niet?

Ik mag toch aannemen dat die hauppauge MPEG2 data op je harddisk wegschijft die identiek is aan de data die via de sat binnenkomt ?

Ik wil namelijk zonder enige (lossy) conversie mpeg2 files kunnen maken.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat er software nodig is is logisch en verder geen probleem lijkt mij.
verder snap ik _Bas_ zijn post ook niet helemaal.

zo'n virtuele simkaart werkt op een pci kaart echt niet met een firmware. (dus op dat firmware gedeelte hoef je niet te letten bij aankoop van een dvb kaart) er is wel software die kaartjes kan emuleren e.d. maar dat is volgens mij niet geheel legaal. (het is wel zo dat deze software niet op alle versies werkt geloof ik, dat moet je dus wel even uitzoeken voor je een kaart koopt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Fairy
  • Niet online
cosmoOo schreef op 21 August 2003 @ 13:49:

zo'n virtuele simkaart werkt op een pci kaart echt niet met een firmware. (dus op dat firmware gedeelte hoef je niet te letten bij aankoop van een dvb kaart) er is wel software die kaartjes kan emuleren e.d. maar dat is volgens mij niet geheel legaal. (het is wel zo dat deze software niet op alle versies werkt geloof ik, dat moet je dus wel even uitzoeken voor je een kaart koopt.
Ik heb nu een Hauppauge Nexus-s gekocht. Deze zou het moeten kunnen.

Ik heb nu MultiDec draaien maar kom niet verder dan FTA zenders.

Als er iemand is die me zou kunnen helpen. evt via ICQ dan hoor ik het graag :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf onlangs de Hauppauge WinTV Nova CI gekocht voor 299 €.

Deze kan rechtstreeks in mpeg opnemen op de HD. Heeft een Common Interface voor een smartcard. Het enige wat je nog nodig bent is een CAM (Common Access Module) die voorzien van de juiste code je Canal+ kaart kan decoderen. En kijken maar. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

cosmoOo schreef op 21 August 2003 @ 13:49:

Met de Hauppauge Nexus kan het, daar deze hardwarematig het sateliet signaal decodeert, met mijn Nova niet. Deze werkt namelijk softwarematig.

En nee, het is niet legaal nee. Maar dat was wel duidelijk naar ik aanneem. B)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Fairy
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op 21 August 2003 @ 17:52:
[...]

Met de Hauppauge Nexus kan het, daar deze hardwarematig het sateliet signaal decodeert, met mijn Nova niet. Deze werkt namelijk softwarematig.

En nee, het is niet legaal nee. Maar dat was wel duidelijk naar ik aanneem. B)
Tuurlijk is het niet legaal, maar ik ben CanalDigitaal abonnee maar het geklooi met die kaartjes is irritant en voor het gebruiken van het kaartje moet ik weer 200€ aan omzetters kopen om het kaartje uit te kunnen lezen.

Ik zoek hiervoor een softwarematige oplossing, en deze is er in de vorm van Soft-ci in multidec alleen krijg ik hem niet aan de gang. Ik heb de laatste update er op gezet maar hij gebruikt het ding niet op een of andere manier.

Indien mogelijk zou ik hier graag hulp over willen hebben. Als het niet op het forum kan, dan evt via mail of ICQ, maar ICQ werkt nu niet bij mij (Chello).

• Fairy
  • Niet online
Heb het voor elkaar ! ProgDVB 4.23 met Soft-CI 5.1

Lokatie van de keyfiles geef ik niet aan omdat dat niet legaal is, maar het werkt nu goed :) .

Ik had eerst de voorloper MultiDec en die ging niet, deze wél.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 21 August 2003 @ 17:48:
Ik heb zelf onlangs de Hauppauge WinTV Nova CI gekocht voor 299 €.

Deze kan rechtstreeks in mpeg opnemen op de HD. Heeft een Common Interface voor een smartcard. Het enige wat je nog nodig bent is een CAM (Common Access Module) die voorzien van de juiste code je Canal+ kaart kan decoderen. En kijken maar. :)
Whoa wat duur, deze kaartjes zijn er volgens mij al voor een 139 euro met ci

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar zo'n kaart, ik wil er eigenlijk alleen mee tv kijken met een 1600XP proc. Kun je dan met de nova goed uit de voeten of moet je de Nexus hebben? Deze is namelijk vreselijk duur.

Volgens mij staat de tijd niet goed meer :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 14:59 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik weet neit of je per se uitkijkt naar een PCI-kaart maar er zijn ook ontvangers die prima kunnen doen wat jij wilt.

Ik zelf heb een Dreambox DM7000-S met een harddisk erin.
Deze kan non-lossy de volledige MPEG2 streams van een transponder opnemen.
(Alle zenders inclusief, meerdere audiotracks, ondertitels, teletekst en al!!).

Dat staat dan vervolgens op de harddisk als een 4GB groot .TS bestand (TransportStream).
Dit kan ik via de ingebouwde 100mbit aansluiting kopiëren naar mijn PC en hier keurige MPEG2-bestanden van maken zonder loss. AVI/SVCD kan natuurlijk ook!
Nadeel is alleen de prijs, daarvoor moet je wel even in de buidel tasten want hij is momenteel rond de 500 euro :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zoals je het in je eerste post zette leek het erop alsof je een kaart zocht die buiten de CPU om de MPEG2 data op de harde schijf kon zetten. Dat soort leuke speeltjes bestaan wel maar nog niet voor consumenten (of ze moeten veel $$$ hebben).

Een 1600XP moet toch ruim genoeg zijn om alle data van de DVB kaart softwarematig naar je harde schijf te zetten. Het is immers gewoon dom MPEG2 pakketjes aanpakken en wegzetten op je harddisk.

Kan je niet beter voor een DVB receiver met harddisk en netwerk aansluiting kijken? Die oplossingen werken gegarandeerd terwijl het met de PC nog wat aanmodderen is.
Ze gaan nu hard richting de 400 euro.
* edit :-ScuL- was me net voor :)
Je zou wat oude C't (ComputerTechniek; uitgever F&L) na kunnen lopen. Om de zoveel tijd staan daar wel objectieve artikelen in over dit soort onderwerpen. En er staat ook bij of het produkt ook werkelijk kan wat er beloofd wordt. Er worden nog vrij veel marketing-praatjes verkocht op dit gebied. De WinTV NExus-s kan wel bijna alles wat je wilt maar of hij het in de praktijk ook kan is nog maar de vraag. En hij is met zijn 249 toch wel aardig prijzig.

En zit er wel een CI aansluiting op?
*edit : Nee die zit er niet standaard bij, die kost ook nog eens 149 euro (bij alternate, maar misschien elders wel goedkoper) :)

Dan zit je toch al op 400 euro terwijl voor 500 euro een werkende DreamBox hebt (zie -Skul- hierboven)

[ Voor 11% gewijzigd door -=bas=- op 28-08-2003 15:28 ]

Senile! Senile Oekaki

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Fairy schreef op 22 August 2003 @ 11:06:
Heb het voor elkaar ! ProgDVB 4.23 met Soft-CI 5.1

Lokatie van de keyfiles geef ik niet aan omdat dat niet legaal is, maar het werkt nu goed :) .

Ik had eerst de voorloper MultiDec en die ging niet, deze wél.
Ga maar eens op zoek naar MDYankse, (Multidec Plugin die ook met progdvb werkt) die is bij mij een stuk sneller met decrypten dan Soft_CI.

Systeem Specs

Verwijderd

De Nova kost 169 euro inc. ci :) dat valt dus wel mee, een oude irdeto kaart erin + nog zo'n pcmcia kaart erin en klaar d8 ik

• casj
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10-2023
skystar 2 heb je voor ca 60 euro en werkt ook met progdvb,echter is de proc belasting een stuk hoger dan bij de nexus/skystar-1/tt-dvbs doordat deze geen hardwarematige mpeg2 decoder heeft maar het puur op software basis doet.
Dit mag toch bij de huidige pc's niet meer uitmaken?

voor de geinterreseerden zou ik willen zeggen kijk eens op forums.dvbnetwork.com
hier vindt je geen bestanden en/of keys maar wel vele mede dvb-kaart gebruikers.

[ Voor 24% gewijzigd door casj op 28-08-2003 19:45 ]

• Fairy
  • Niet online
Occy74 schreef op 28 August 2003 @ 15:30:
[...]
Ga maar eens op zoek naar MDYankse, (Multidec Plugin die ook met progdvb werkt) die is bij mij een stuk sneller met decrypten dan Soft_CI.
Bedankt voor de tip, ik was al blij dat ik beeld had maar ik heb wel soms dat als ik van de ene encryptie naar de andere overstap TMF <> NED1 2 3 dan wil ie wel eens blijven zitten op zwart en moet ik progdvb even restarten zodat de firmware opnieuw geschreven wordt enzo.

Kan die MDYankse ook gewoon de softkey files lezen :?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
De duurdere kaartjes zoals de Hauppage Nexus en SKystar 1 (niet 2) hebben al een MPEG decoder op de kaart dus dan belast je de CPU van je pC niet....
Pagina: 1