Toon posts:

Netwerk in één richting sneller dan andere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb iets heel irritants met m'n LAN-verbinding. Ik heb twee PC's aan elkaar hangen met twee volledig identieke Realtek RTL8319 100mb-PCI kaartjes en een crosscable. Het probleem is dat het LAN in één richting sneller is dan in de andere, en niet zo'n klein beetje ook.

Vanaf PC1 naar PC2 kopiëren gaat echt langzaam, hooguit 2.5 mbyte/sec. Ook de shares van PC2 browsen vanaf PC1 gaat enorm langzaam, soms moet je wel dertig seconden wachten voor ze gevonden zijn.

Van PC2 naar PC1 kopiëren gaat snel, zo'n 7.5-8 mbyte/sec. Ook het browsen van de shares op PC1 gaat supersnel en gaat eigenlijk net zo snel als wanneer je lokaal werkt.

Zoals ik zei, de kaartjes zijn identiek (tegelijkertijd gekocht als één set), beiden gebruiken dezelfde drivers en werken allebei onder Windows XP Professional. Beide PC's zijn snel genoeg om een 100-mbit netwerk volledig te benutten.

Ik heb al geprobeerd andere drivers te gebruiken en XP opnieuw te installeren, maar niets hielp. Iemand een idee?

BVD :)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Heb je de crosscable al eens omgedraaid? En toen gekeken of je hetzelfde probleem hebt, alleen dan andersom? Ik heb hier thuis namelijk een zelfde 'probleem', maar dan via een switch. Ik verdenk de kabel die van de switch naar die ene PC loopt ervan dat er wat draadjes los zitten. Misschien dat dat de oorzaak zou kunnen zijn. Door de kabel om te draaien kun je dat iig uitsluiten.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kan aan de lees en schrijf snelheden van je HDD's liggen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vraag het maar weer eens 8) , is het een "zelfgemaakte" crosskabel ?

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 20-08-2003 20:12 ]

Iperf

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
heb je de settings al bekeken: met name duplexmode. moet voor beide gelijk zijn. voorgaande tips lijken me ook nuttig

[ Voor 40% gewijzigd door arikkert op 20-08-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb ik naar gekeken...beide staan op autodetect en dan geven de LEDs op de kaarten 100mbs FD aan. De snelheid blijft overigens hetzelfde als ik ze op 100mbs FD handmatig zet.

De kabel omdraaien wordt nogal moeilijk omdat hij langs en achter veel moeilijk bereikbare plekken loopt, maar ik zal het eens doen iig. De harde schijven moeten het wel aankunnen, lijkt me zo: het gaat om een Maxtor Diamondmax D740X en een IBM Deskstar 60GXP. Je kunt overigens ook zien dat de harde schijven het niet erg druk hebben.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de bestanden via FTP overzet? Gebruik je wel grote bestanden? Dus bijvoorbeeld één bestand van 200MB.

In het ergste geval zou je eens de netwerkkaarten om kunnen wisselen, en eventjes je protocollen wegdoneren, rebooten en weer toevoegen.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 13:01:
De kabel omdraaien wordt nogal moeilijk omdat hij langs en achter veel moeilijk bereikbare plekken loopt, maar ik zal het eens doen iig. De harde schijven moeten het wel aankunnen, lijkt me zo: het gaat om een Maxtor Diamondmax D740X en een IBM Deskstar 60GXP. Je kunt overigens ook zien dat de harde schijven het niet erg druk hebben.
Je kunt uiteraard ook de PC's omwisselen als die kabel vastzit oid :+
De HD's moeten, dacht ik, zonder al te veel problemen, de 7-8 mbps wel halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Bean op 21-08-2003 16:07 ]

Pagina: 1