vip550 naar geforce?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb nu een mendocino 333@375 met viper 550, is het useful om vip770 te kopen, ik hoor zegge dat je dan nauwlijks performance meer krijgt, of kan ik beter een gforce neme die dus minder cpu afhankelijk is,

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Ik zou voor een V770 gaan. Die GeForce is nu nog veel te duur. Ik heb nu een V550 met 8 MB. Volgende week koop ik een V770. En ik reken er toch op dat dit veel uitmaakt. Dit is trouwens op een Dual C366@550

Verwijderd

Ik ben van Viper 550 naar Geforce sdr gegaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje teleurstellend vindt. Oke, ik kan hogere resoluties en meer kleuren aan in sommige games, maar daar zat ik nou niet echt op te wachten en veel framerate heb ik er niet mee gewonnen.
Het zal wel beter worden allemaal als er eenmaal spellen komen die de Geforce ondersteunen, en de drivers uit ontwikkeld zijn, maar voorlopig zou ik het nog even afwachten. Als je nu geen problemen hebt, zou ik nog lekker even bij die Viper 550 blijven !
Suc6 Japio

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het verschil met de V550 is toch wel redelijk dramatisch. Een TNT draait pas lekker op 800x600 met 16-bit kleur, met een GeForce kun je 1152x864 met 32-bit kleur en dan hou je nog voldoende speelruimte over.

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Het hangt natuurlijk ook erg van je CPU af. Zoals bij jou.. een 333@375. Dan is het niet zo erg de moeite waard denk ik.

Een geforce is het geld ZEKER niet waard.

zo, ik spreek Femme tegen :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ga maar eens een paar benchmarks draaien :).

• smokey
ik heb in c't gelezen dat gforce niet cpu afhankelijk is, benchmarks klopten inderdaad p2 400 naar p3 500 levert 7 fps meer op ofzo, en hoezo valle de prestaties tegen alfaserv? als alles rond de 40 fps komt dan wil het soms niet hoger bij q3 is veel meer verschil dan bij q2 las ik. vip770 is veel cpu afhankelijker toch? dan zou ik dus de geforce moete neme toch?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou toch effe doorsparen en voor de GeForce gaan. Neem de SDR, die is niet alleen 150 piek goedkoper maar bij de huidige moederborden maakt het geen moer uit of je de SDR of DDR koopt.
Als je een GeForce koopt neem de Creative Annihilator. Ondanks dat dit een reference board is, is hij in verschillende benckmarks sneller dan andere fabrikanten. Ook is hij zeer goed over te clocken (zelf ervaring ermee, dus doe er je voordeel mee). Neem wel een extra cooler van 8x8cm.
De GeForce is niet helemaal CPU onafhankelijk, maar het is gewoon de toekomst. Of die veel goedkoper worden is de vraag. Ten eerste is het aanbod zeer slecht, bijna geen winkel heeft die fatsoenlijk in voorraad en ten tweede kijk maar naar de VooDoo kaarten. Die worden ook niet echt goedkoper, ondanks dat die al een hele tijd op de markt zijn. De GeForce is simpelweg de snelste kaart op dit moment en er worden ook geen snellere op korte termijn (voor mei 2000) verwacht!

Greetz Robin

Verwijderd

Ik zou eerst eens een C366 kopen, en die op 550 MHz laten draaien.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Check dit:

Quake 3 Demo 1 op C333, 384Mb

<table border=1><tr><td> </td><td>Hercules TNT</td><td>Annihilator Pro</td><td>3D Prophet</td></tr><tr><td>1600*1200*32</td><td>N/A</td><td>6,4</td><td>6,1</td></tr><tr><td>1280*1024*32</td><td>N/A</td><td>29,6</td><td>21, 3</td></tr><tr><td>1024*768*32</td><td>14,7</td><td>45,2</td><td>37,1</td></tr><tr><td>800*600*32</td><td>24,3</td><td>48,8</td><td>47,2</td ></tr><tr><td>640*480*32</td><td>33,0</td><td>50,0</td><td>50,0</td></tr></table>

Meer resultaten binnenkort in de review.

• hjs
  • Niet online

hjs

c333 op 333?
en de kaarten ook op hun standaard mem/core snelheid?

mhh is maar 3 keer zo snel op 1024*768 ;)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alles standaard. Ik heb ook overgeklokte benchmarks (Annihilator Pro op 130/350, 3D Prophet op 160(!)/200).

Verwijderd

Op een Low-end system (celeron) heeft et veeeeel meer zin een Geforce te kopen dan op een High end system... ook is het gebleken dat je beter een geforce upgrade (voor low-end) kan kopen dan een snellere cpu! als je bv ipv de geforce een p3 wil kopen of athlon en je viper550 wil houden ben je 2X zoveel kwijt en je framerate gaat wel omhoog maar niet zoveel omhoog dan dat je een geforce koopt...! voor minder geld.. als je begrijpt wat ik bedoel :)

Timz

Verwijderd

Bij Fifa99 valt de framerate van mijn v550 weleens terug. Bij een terugval naar een framrate van <25 beeldjes ps is dat vervelend want dan ga je het echt merken!
De kaart zal ook wel eens meer dan 50 fps halen maar dat ziet er net zo spektakulair uit als 30 of 40 fps!

Wanneer ik dus een snellere betere videokaat koop gaat mijn framerate misschien omhoog maar merk ik daar in eerste instantie niets van! Wel kan ik de resolutie omhoog gooien maar in veel spellen kan ik al redelijk schokvrij spelen op een acceptabele resolutie!

Wel is voor mij ook belangrijk dat de frequentie van de monitor minimaal op 100hz zit bij 80 of lager krijg ik na een paar uur al verschrikkelijke koppijn! dit heeft echter helaas ook te maken met de monitor die je hebt!

Ik w8 dus nog heel even met het kopen van een nieuwe adapter waarschijnlijk tot de nieuwe generatie kaarten.

Verwijderd

Ik vind de GeForce nog veel te duur. Een C366 abacus kost pakweg 150 piek, terwijl een GeForce-gebaseerde plaatjesplank het vierdubbele kost.
Kwestie van centen...euh...guldens (bij mij dan; als je geld te veel hebt zou ik EN een GeForce EN een snellere abacus nemen).

Verwijderd

Zoals je op de Tweakers site kunt lezen is NVidia al bezig met de volgende generatie VGA kaarten, volgens sommigen een verbeterde versie van de huidige Geforce( zie: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=7842 ). Dit zal er zeker voor zorgen dat de prijzen van de huidige Geforce kaarten gaan dalen. Een upgrade naar een TNT 2 (Ultra) zorgt voor een relatief kleine prestatieverbetering. Als je nu betere prestaties wilt zul je diep in de buidel moeten tasten voor een Geforce. Als je het nog even uit houdt zou ik wachten tot volgende generatie kaarten geintroduceerd worden en dan investeren.

Verwijderd

Willy,

Lijkt me stug dat je van een verversingsfrequentie van beneden de 100 hz hoofdpijn krijgt. 80 hz moet een rustig en stabiel beeld opleveren. Wellicht is de monitor de oorzaak. Het schijnt trouwens niet goed te zijn voor de elektronica in de monitor om hoge verversingsfrequanties te gebruiken, de elektronica moet harder werken en slijt sneller.

• Zwaluw
Het is leuk als ik verbeterd word :)
maaruh.. ik zou graag de scores willen zien in 16bits kleur.... hehe :)

eigenwijs zijn is zo leuk :)

Ja.. ik geloof het wel, maar de Geforche is het geld nog steeds niet waard.

• smokey
frequenties mijn pc: 640x480: 160 hz
800x600: 150 hz
1024x768: 118 hz
1600x1200: 75 hz
dus bij 1024x768 kan ik hem wel op 100 hz zette kna die makkelijk aan (ik heb een CTX VL710ST) jaar gelede gekocht voor 800,- was toen heel goedkoop goeie monitor)

maarem over die geforce en vip550, het bovenstaande wou ik eigelijk bevestigt hebben. dat ik beter de meer CPU onafhankelijke geforce, en over daat opklokke van die creative annihilator hoever kom ik zonder extra koeling?

Verwijderd

In al die benchmarks wordt vaak gebruik gemaakt van games als Quake en UT. Dat zijn geen spellen die ik speel (jullie zullen me nu wel een nerd vinden). Toegegeven, de cijfers zien er goed uit, maar kan er nou eens iemand een benchmark draaien met bijv. MS Flightsim 2000??
Ik schreef eerder dat ik ontevreden was over de prestaties van mijn Ge-worst, maar dat komt dan ook omdat ik een framerate winst van "slechts" twee frames t.o.v. mijn Viper 550 haalde in FS2000.
Japio

• Zwaluw
heb ik toch nog nog een beetje gelijk! :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Blijkbaar is de FS2000 nogal heel erg CPU afhankelijk.

• Zwaluw
Maar femme, zeg nou eens eerlijk.. zou jij voor dat geld een Geforce kopen? (voor een c375 dus)

Ik zou niet eens een geforce kopen als ik een athlon 700 zou hebben... Maarja.. dat is dan weer mijn mening. Ik wacht liever op wat beters. Ik ga zelf denk ik voor de viper770. Heb ik gezien voor 270,-. Voor eth geld dat ik over houd kan ik iets heel moois kopen!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tja, ligt aan je budget. Ik zou het wel doen.

Mijn review komt morgen online (als je een beetje slim vind je nu de halve review al, maar ga ajb _niet_ reageren want dan wordt-ie zichtbaar).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?i=946161975.gif

• Zwaluw
Dan zet ik m'n reactie hier neer :)

lekker GROOT! :)

De rest zet ik wel onder de review..... als ie klaar is :)

later:

Hmm.. alleen jammer dat ik de TNT2 mis...
En andere games zouden ook fijn zijn..
of komt dat nog?

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
alfaserv: kijk effe hier voor fs2000 bench etc. http://avsim.com/fsbench / (click op Analysis )

Heb je fs2000 al ge-patched?

PC specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Gave test, inderdaad jammer dat het beperkt blijft tot opengl prestaties.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De OpenGL ICD van nVidia is gewoon goed, dus het maakt voor het doel van deze review niet zoveel uit of je onder D3D of OpenGL benchmarkt.

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat is misschien wel waar maar als de de viper2 alleen met Q3 benchmarkt komt ie er beter uit dan de Geforce in de hogere resoluties terwijl die wel heel andere problemen heeft en dan met name in D3D.
Pagina: 1