[Acer Travelmate 654 LCI] Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Uit het andere topic over een Acer model kon ik al wel het een en ander lezen over Acer. Maar hoe zit het met dit model? Heeft iemand ervaring met deze laptop. Ik ben van plan deze voor oa mijn studie te kopen.

Hij is niet te duur (1200 euro inc BTW) en heeft naar mijn idee goeie specs:

Pentium 4 Mobile @ 2.2Gigahertz
512 MB DDR
een 40 GIG schijf maar weet niet of deze op 5400 toeren loopt. Iemand die dit wel weet? Op de Acer site staat dit niet vermeld.
Verder heeft ie Wireless LAN etc.

Is het verder een degelijk ding etc?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
ViNyL schreef op 20 augustus 2003 @ 17:09:
Uit het andere topic over een Acer model kon ik al wel het een en ander lezen over Acer. Maar hoe zit het met dit model? Heeft iemand ervaring met deze laptop. Ik ben van plan deze voor oa mijn studie te kopen.

Hij is niet te duur (1200 euro inc BTW) en heeft naar mijn idee goeie specs:

Pentium 4 Mobile @ 2.2Gigahertz
512 MB DDR
een 40 GIG schijf maar weet niet of deze op 5400 toeren loopt. Iemand die dit wel weet? Op de Acer site staat dit niet vermeld.
Verder heeft ie Wireless LAN etc.

Is het verder een degelijk ding etc?
4200 rmp ;)

hij is bijna gelijk aan een 800 of een 660 serie, ook een card reader enzo.

Kijk nog maar eens goed :) verder moet ik zeggen dat ik niet echt blij ben met mijn acer maar dat is nu wel bekend.

1200 euro is leuk maar ik zou toch even verder zoeken voor die prijs :)

• ViNyL
  • Niet online
hmm ik hoorde al wel van wat mensen dat de service brak is, en dat hardware matig ook niet alles pico in orde is.....

• Roberto
ViNyL schreef op 20 August 2003 @ 18:16:
hmm ik hoorde al wel van wat mensen dat de service brak is, en dat hardware matig ook niet alles pico in orde is.....
Ik heb zelf "helaas" 7x contact had gehad met hun helpdesk en hun service was wel goed, ik heb ook uiterlijk een nieuwe gekregen na 2x rma, maar helaas is deze ook niet helemaal 100% ( piep geluid ivm voeding :( )

• ViNyL
  • Niet online
Kijk Acer is wel goedkoop, maar als de service slecht is en de notebooks zelf ook niet super zijn....
Dat wordt dan nog even doorsparen...

Het irritante is, is dat deze notebook wel een SXGA scherm heeft, wat je bij bijna geen ander merk voor die prijs ziet.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31
Tsja er zijn ook mensen zoals ik die geen klachten hebben :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Je kunt deze notebook waarschijnlijk niet meer bestellen. Het is een EOL product (End-Of-Life).

Een interessant alternatief (IMHO) is de nieuwe Travelmate 290 LCi. Ik weet niet of je die al kunt vinden. Prijs is ietsjes lager dan jouw 654LCi, en specs zijn als volgt:

P4 Centrino 1.3GHz, 15TFT, 256MB, 30GB, DVD&CDRW, Lilon, 56K Modem, Wired & Wireless LAN, WXP HOME NL/FR/UK

Je kunt zelf evt. nog wel die 256MB erbij stoppen. Niet duur voor een Centrino notebook, en een mooi 15" scherm.

You can't have everything. Where would you put it?

• Roberto
Zeker niet, als ik had geweten dat die uit kwam had ik geen 800cli gekocht want deze laptop is toch maar voor school alleen.

Verwijderd

100 % EOL! helaas! heb vandaag alle leveranciers gebeld die ik maar kon bedenken...:-) Ik had em in bestelling ergens....denk nu ook aan de centrino 290...Is het scherm er goed van?

• ViNyL
  • Niet online
Hmm, ik zie dat beat-it.nl er nog 20 op voorraad heeft. Anders inderdaad het model Travelmate 290 LCI.
Had niet eens gezien dat ie EOL is :(

• Roberto
Ha ha, beat-it echt geweldig bedrijf ik wou er eerst een 432 kopen en die was volgens hun nadat ik had betaald ( ja order stond al 6 dagen ) EOL, heb heel veel moeten bellen om mijn geld terug te krijgen, echt geweldig was dat, meer dan 1 maand op mijn geld zitten wachten, is leuk als je net 16 bent en zo iets 1300 euro kost.

Mensen gooide uiterlijk de hoorn er op met de melding we fixen het wel ( 1 week later weer niks ... :X )

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 20-08-2003 23:26 ]

• ViNyL
  • Niet online
hmm, ze zitten hier bij mij in de buurt (15 min met de bus) Je kan hem ook afhalen. Dan doe ik dat wel :D

Edit: Ook vaag op de Acer site (NL) is de 290 LCI niet eens te vinden :?

Edit: op de laptopper.nl wel, maar de 290 LCI heeft een XGA scherm...jammer

[ Voor 46% gewijzigd door ViNyL op 20-08-2003 23:34 ]

• Roberto
ViNyL schreef op 20 August 2003 @ 23:29:
hmm, ze zitten hier bij mij in de buurt (15 min met de bus) Je kan hem ook afhalen. Dan doe ik dat wel :D

Edit: Ook vaag op de Acer site (NL) is de 290 LCI niet eens te vinden :?
Mmmn, ik kon hem niet afhalen, ze zijden dat daar alleen het kantoor zat en het echt geen nut had.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 03:49

alienfruit

the alien you never expected

Nou die Acer Travelmate 654 LCI is een prima ding, zelf nog geen problemen mee gehad. Maar goed elk merk heeft wel problemen, zoals een Toshiba laptop die kapot gaat als je een netwerkkabelin doet, of een HP laptop waarbij je denkt dat er een F16 voorbij vliegt als ie weer eens aanspringt :D Zelf vind ik de service van Acer prima, als ik zeg dat ik tot heden met persoon X heb gesproken is men zo vriendelijk om me door te verbinden naar die persoon zodat ik niet weer alles hoef uit te leggen. (leuk die cases, maar die service mensen willen toch vaak dat je het nog eens verteld :Z)

Ach, service is stuk beter dan die van Microsoft, haha. Veel geld betalen voor support, waarbij ze vervolgens vertellen dat ze niet weten wat het probleem is. Hoezo makkelijk geld verdienen ;)
Pagina: 1