Kabelmodem uit, maar ik ben wel te pingen ?

Pagina: 1
Acties:

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 09:00
Sinds gisterenavond heb ik problemen met @HOME:'( Hij maakt even connectie om daarna deze weer te verbreken en soms komt XP ook met een ipconflict. Van alles probeert (netwerkkaart opnieuw installeren), even met een router en daarna weer zonder en het enige wat er dan gebeurd is dat ie even connectie maakt om deze daarna weer te verbreken.

Nu heb ik het vermoeden dat iemand mijn CC nummer gebruikt en/of mijn IP adres en dit vermoeden wordt gesterkt door het feit dat mijn IP adres nu is te pingen (ik krijg antwoord) terwijl mijn kabel modem geen prik heeft (maw die staat uit). Tevens heb ik met NeoTrace 't IP adres (213.51.67.8) getraced en deze komt uiteindelijk bij mijn CC nummer terecht :?

Id iemand met mijn CC nummer er van door of iets anders ?

O ja, @HOME kwam met de tip: stekker er weer in doen en even de UTP kabel eruit en daarna er weer in doen, maar dat heb ik gisterenavond al een paar keer gedaan. :'(

What 2 do ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20
Ik zou zeg maar bewijzen verzamelen dat iemand jouw IP-adres ook al in gebruik heeft en dan vragen of een andere klant niet toevallig ook dat IP heeft.
Of gewoon sowieso om een ander IP-adres vragen en dan kijken of je van het probleem af bent, zo niet, dan is het iig niet zo dat iemand met hetzelfde IP zit :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• VTec
Ik weet ook niet in hoeverre @HOME ook iets kan doen (een collega van me heeft 't ook meegemaakt, maar een slechte ervaring daarmee) ? Wat ik hierboven heb omschreven heb ik dus ook al uitgelegd aan @HOME (op de router na ;)), maar die kwamen dus met de bovengenoemde tip.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

wat is eigenlijk een cc nr?

Vraag anders om een nieuwe ip dan heb je er geen last meer van.

[ Voor 56% gewijzigd door eghie op 20-08-2003 17:15 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je computernaam zomaar in laten pikken gaat alleen als de andere user best dicht bij je in de buurt zit. Maw, een computernaam in Tilburg zal niet werken in 's-Hertogenbosch.

Of het is iig een user dicht in de buurt, of gewoon een IP adres gekaapt. En dat is helaas erg makkelijk met @Home (zelf mee ge-experimenteerd) :{

edit: cc nr lijkt me gewoon de computernaam:

cp*****-a
cc*****-b

ed.

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnie op 20-08-2003 17:15 ]

C:\>_

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

eghie schreef op 20 August 2003 @ 17:13:
@home geeft aan zijn abonnee's een cc-nummer om in te voeren als computernaam. Op basis van die naam geeft de DHCP-server een ip-adres af.

Het is nou eenmaal zo.

• Morax
Die tip die zij geven heeft eigenlijk geen nut, want hun DHCP deelt adressen uit aan de hand van het MAC-adres van je modem. Dus hoe vaak jij je ook aanmeldt bij hun netwerk, je zal altijd hetzelfde IP-adres krijgen (IP-changes uitgezonderd). Zo werkt het iig bij Chello hiero.
Daarom zou ik als ik jouw was vragen of ze in hun DHCP willen kijken of 2 mensen hetzelfde IP krijgen en in ieder geval vragen of ze jouw een ander IP kunnen geven :)

Edit: Aan de hand van je computernaam dus, niet op MAC-adres van je modem lees ik net :)

[ Voor 10% gewijzigd door Morax op 20-08-2003 17:17 ]

• VTec
Ik had id begrepen dat het bijvoorbeeld wel in dezelfde plaats moet zitten (om te laten werken met een gejatte CC nummer) en bij NeoTrace kom ik ook in Assen uit (of in iedergeval in de buurt).
Daarom zou ik als ik jouw was vragen of ze in hun DHCP willen kijken of 2 mensen hetzelfde IP krijgen en in ieder geval vragen of ze jouw een ander IP kunnen geven :)

Edit: Aan de hand van je computernaam dus, niet op MAC-adres van je modem lees ik net :)
Daarom had ik ze eigelijk ook gebeld, maar werd eigelijk weer een beetje het bos ingestuurd. Gaf ook aan dat ik dat al had geprobeerd (gisterenavond), maar ik ben altijd bereidt om het nogmaals te proberen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door VTec op 20-08-2003 17:19 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:37

Wokschotel

Op 6 wielen

@home bellen met dit verhaal. Zij kunnen helpen.

• Morax
Als je met je trace ergens anders uit komt, zou ik @home bellen om te vragen of zij ook die trace kunnen uitvoeren, en dan de betreffende persoon te bellen en vriendelijk te vragen om zijn eigen CC-nummer in te vullen ipv die van een andere klant ;)

• efd

efd

VTec schreef op 20 augustus 2003 @ 17:16:
Ik had id begrepen dat het bijvoorbeeld wel in dezelfde plaats moet zitten (om te laten werken met een gejatte CC nummer) en bij NeoTrace kom ik ook in Assen uit (of in iedergeval in de buurt).
Dat zou kunnen:
cc*****-a is het voorvoegsel van de DNS-naam:
cc*****-a.deven1.ov.home.nl (als voorbeeld) is gekoppeld aan een bepaald ip.

Ik zou gewoon jouw ip portfucken, net zolang totdat-ie de pc gaat rebooten, dan kun je je eigen ip weer krijegn. Is wel lastig te timen overigens :)

Het is nou eenmaal zo.

• VTec
Wokschotel schreef op 20 August 2003 @ 17:18:
@home bellen met dit verhaal. Zij kunnen helpen.
Had ik dus al gedaan ;) Die gast zette mij meteen in de wacht (werd zeker te ingewikkeld ;)) om daarna met de bovengenoemde tip te komen.

Hier komt NeoTrace dus uit: ccXXXX-a.assen1.dr.home.nl

De X is dus mijn nummer, maar die hoeft niet iedereen te weten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door VTec op 20-08-2003 17:23 ]

• efd

efd

VTec schreef op 20 August 2003 @ 17:20:
[...]

Had ik dus al gedaan ;) Die gast zette mij meteen in de wacht (werd zeker te ingewikkeld ;)) om daarna met de bovengenoemde tip te komen.

Dan heeft-ie hem gejat, @home bellen.

Het is nou eenmaal zo.

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
En als je nu door een paar mensen ff een DDoS op jou voormaligge iptje loslaat ??? mischien dat de persoon die jou verbinding gebruikt er dan "uitklapt" en dat jij dan weer kan connecten ... of probeer ff met c:\>net send "jou gejatte ip" "bericht" (kan alleen onder XP/2000) dan moet die andere persoon dat berichtje krijgen.

• Morax
VTec schreef op 20 augustus 2003 @ 17:20:
[...]

Schijnbaar weet iemand jouw nummer dus al :P

Maar @Home zou jou daar gewoon mee moeten kunnen helpen door jouw een ander CC-nummer mee te geven, of door op te zoeken wie jouw nummer in gebruik heeft en diegene een vriendelijk (ahum ;) ) telefoontje te geven om zijn eigen nummer te gebruiken.

offtopic:
Over 5 minuten verschijnt er dalijk een topic over iemand in Assen met @Home die telkens een IP-conflict krijgt ;) Dat zou hem zijn! :D

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Vraag anders ff aan @home of ze je oude CC-nummer willen blocken en je een nieuw CC-nummer willen geven.

• efd

efd

Hurricane schreef op 20 August 2003 @ 17:33:
Vraag anders ff aan @home of ze je oude CC-nummer willen blocken en je een nieuw CC-nummer willen geven.
Meestal maken ze dan jouw oude -b aan. Ik ook een -b :)

Het is nou eenmaal zo.

Verwijderd

Het is eigenlijk niet mogelijk wat er gebeurd is, want bij @home is er een koppeling tussen je cXXXXXXXX-a nummer en het mac-adres van je modem. Als er iemand dus jouw ip heeft gekregen dan moet ie ook zijn mac adres gespoofd hebben.

Is dat wel mogelijk bij een com21 modem?

Verwijderd

Tja, heb je zelf niet ooit met iemand zijn PC/laptop bij jou thuis zitten klooien? Ik heb dat namelijk (ook @home) eens gehad met een vriend van me. Hij had een routertje gekocht, en dat was toen allemaal nog hartstikke nieuw enzo. Of ik die niet even voor hem kon testen, want hij kreeg hem thuis niet aan de praat. Dus wij bij mij thuis vrolijk dat ding geconfigureerd, nou het werkte, dus hij nam hem weer mee.

Ik was dus alleen even vergeten om mijn CP-nummer uit dat routertje te halen, en hij had daar ook niet meer aan gedacht. Toen ik even later mijn eigen router er weer tussen had gezet, had ik thuis geen internet meer. Gelukkig hadden we het zelf op tijd door...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:39:
Het is eigenlijk niet mogelijk wat er gebeurd is, want bij @home is er een koppeling tussen je cXXXXXXXX-a nummer en het mac-adres van je modem. Als er iemand dus jouw ip heeft gekregen dan moet ie ook zijn mac adres gespoofd hebben.

In mijn geval ook allebei COM21, en dat gaf problemen hoor!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zal denk ik gewoon een foutje van @home zijn, want anders zou het 1 grote zooi worden als alle n00bs (per ongeluk) verkeerde nummers over gaan tikken.. Bel gewoon nog een keer met @home en zorg dan dat je je niet laat afschepen met een standaard 'doe-de-stekker-er-15-minuten uit'-antwoord, maar zorg dat je iemand aan de lijn krijgt die er verstand van heeft.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 17:39:

Lijkt mij niet, ik heb niets gecloned op mijn router en welke netwerk kaart ik ook gebruik ik kan op internet met of zonder router. En dan heb ik dus al 4 mac adressen gebruikt gehad 1x oude pc 1x router, en allebei op a7n8x.

Je kan vragen of ze ja -a nummer kunnen blokkeren en jou een -b nummer kunnen geven. Als dat het probleem oplost gebruikt iemand jou naam.(te laat).

[ Voor 70% gewijzigd door Kevinp op 20-08-2003 17:47 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• The Dolf
  • Niet online
Het is eigenlijk niet mogelijk wat er gebeurd is, want bij @home is er een koppeling tussen je cXXXXXXXX-a nummer en het mac-adres van je modem.
Nee hoor. Ik heb al vaak genoeg mijn buurman hiermee gepest door zijn cp nummer te 'lenen'.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

kevinp schreef op 20 August 2003 @ 17:44:
[...]

Lijkt mij niet, ik heb niets gecloned op mijn router en welke netwerk kaart ik ook gebruik ik kan op internet met of zonder router. En dan heb ik dus al 4 mac adressen gebruikt gehad 1x oude pc 1x router, en allebei op a7n8x.

Je kan vragen of ze ja -a nummer kunnen blokkeren en jou een -b nummer kunnen geven. Als dat het probleem oplost gebruikt iemand jou naam.(te laat).
Je kabelmodem heeft ook een mac-adres. Volgens mij wordt dat adres bedoeld. Meer dan anderhalf jaar geleden was die koppeling er dus zeker nog niet. Want toen heb ik het probleem zelf ondervonden in "samenwerking" met een vriend van me. We zijn er toen ook zonder de helpdesk o.i.d. uitgekomen, omdat er toch ineens een lampje ging branden toen het niet meer werkte bij mij thuis.

• rvm
  • Niet online

rvm

Nee, die koppeling is er niet. IPnrs worden puur op basis van het Cxxxxx nummer uitgedeeld.

Het aanvragen van een cXXXXX-b nummer ipv je huidige cXXXXX-a nummer heeft alleen zin als ze daar dan ook een ander IPnr aan koppelen. De kans is nogal groot dat de ander (die nu je IPnr gebruikt) zijn IPnr statisch heeft ingesteld.

• VTec
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 17:40:
Tja, heb je zelf niet ooit met iemand zijn PC/laptop bij jou thuis zitten klooien? Ik heb dat namelijk (ook @home) eens gehad met een vriend van me. Hij had een routertje gekocht, en dat was toen allemaal nog hartstikke nieuw enzo. Of ik die niet even voor hem kon testen, want hij kreeg hem thuis niet aan de praat. Dus wij bij mij thuis vrolijk dat ding geconfigureerd, nou het werkte, dus hij nam hem weer mee.

Ik was dus alleen even vergeten om mijn CP-nummer uit dat routertje te halen, en hij had daar ook niet meer aan gedacht. Toen ik even later mijn eigen router er weer tussen had gezet, had ik thuis geen internet meer. Gelukkig hadden we het zelf op tijd door...
Dat is het helaas niet. Ik heb nu bv ook even een laptop van het werk aangesloten en deze gaat ook even goed en stopt er daarna ook helaas mee. Ook @HOME gesproken en ik zit nu via een vast IP adres verbonden, maar voor hoelang :) Ik moest o.a. dan ook ipconfig /release en /renew doen, maar dat doet ie niet wanneer je een vast ipadres hebt (blijkbaar).

• VTec
Zo, uiteindelijk de TD van @HOME aan de lijn gekregen en hij had al gelukkig snel in de gaten dat mijn vermoeden id juist was (iemand anders met mijn CC). Ze gingen er achteraan (achter de dader) en na 21.00 kon ik weer op internet. En dat zit ik nu dus ook, alleen voor hoe lang ;) Maar het ziet er hoopvol uit :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

VTec schreef op 20 August 2003 @ 21:44:
Zo, uiteindelijk de TD van @HOME aan de lijn gekregen en hij had al gelukkig snel in de gaten dat mijn vermoeden id juist was (iemand anders met mijn CC). Ze gingen er achteraan (achter de dader) en na 21.00 kon ik weer op internet. En dat zit ik nu dus ook, alleen voor hoe lang ;) Maar het ziet er hoopvol uit :)
Moet je even uit het raam blijven kijken, komt er strax ineens een @home busje voorbij scheuren met een aardig dikke vent er in die je buurman in elkaar slaat :z 8)7 _/-\o_

• The Dolf
  • Niet online
VTec schreef op 20 August 2003 @ 19:37:
Ik moest o.a. dan ook ipconfig /release en /renew doen, maar dat doet ie niet wanneer je een vast ipadres hebt (blijkbaar).
Logisch. Dat is een commando om een nieuw adres van de dhcp server te krijgen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

noteer op welke tijdstippen het "kapen" van je cc-nummer is opgetreden en probeer ook het mac-adres van de conflicterende pc te achterhalen (staat in je xp fouten logboek, bij je IP-conflict fout). Stuur dit op naar abuse@home.nl en zij doen de rest ;)

Ik had dit namelijk zelf ook een paar maand geleden.. :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• VTec
Fairy schreef op 20 August 2003 @ 22:16:
[...]

Moet je even uit het raam blijven kijken, komt er strax ineens een @home busje voorbij scheuren met een aardig dikke vent er in die je buurman in elkaar slaat :z 8)7 _/-\o_
Hehe, zat ik id aan te denken en tevens mijn broertje opgebeld om zeker te weten dat hij niet de dader was ;)

Vanmorgen trouwens nogsteeds 't zelfde probleem, echter op dit moment lijkt de dader ook niet online. Vanavond wanneer ik thuis ben nog maar een keer proberen en anders weer bellen of de tip van CAP-Team proberen (dank daar voor).
The Dolf schreef op 20 August 2003 @ 22:30:
[...]

Logisch. Dat is een commando om een nieuw adres van de dhcp server te krijgen.
Tja, dat dacht ik ook al toen hij deze tip gaf, maar de tipgever zou normaal gesproken de kenner zijn en ik wilde niet koppig lijken ;)

• Vinnie
  • Niet online
VTec schreef op 21 August 2003 @ 10:45:
dacht ik ook al toen hij deze tip gaf, maar de tipgever zou normaal gesproken de kenner zijn en ik wilde niet koppig lijken ;)
Daar gebruiken ze gewoon scripts. Niks aan. En het is eigelijk al algemeen bekend dat erg veel helpdeskers bij @Home niet de slimste zijn ;)

• VTec
Vinnie schreef op 21 August 2003 @ 11:52:
[...]

Daar gebruiken ze gewoon scripts. Niks aan. En het is eigelijk al algemeen bekend dat erg veel helpdeskers bij @Home niet de slimste zijn ;)
Hehe, zo erg ? ;) Ik ben nu ook met iemand in discussie die bij Essent werkt en hij cliamt dat de dader mijn IP adres heeft gejat en niet mijn CC nummer. Want volgens hem is 't CC nummer gekoppeld aan mijn kabelmodem en dat voorkomt dat soort zaken. Klinkt id logisch, echter zijn hier al mensen die het gewoon wel is gelukt (zolang je maar op dezelfde node zit).

• Vinnie
  • Niet online
VTec schreef op 21 augustus 2003 @ 12:01:
Hehe, zo erg ? ;) Ik ben nu ook met iemand in discussie die bij Essent werkt en hij cliamt dat de dader mijn IP adres heeft gejat en niet mijn CC nummer. Want volgens hem is 't CC nummer gekoppeld aan mijn kabelmodem en dat voorkomt dat soort zaken. Klinkt id logisch, echter zijn hier al mensen die het gewoon wel is gelukt (zolang je maar op dezelfde node zit).
IP adres jatten is idd meestal het geval, omdat je voor een computernaam (hoeft btw niet persee cc te zijn, bij mij is het cp) op idd diezelfde node moet zitten (zelfde omgeving).

Maar ik denk alleen dat een kabelmodem qua MAC adres zit gekoppeld aan een bepaalde omgeving zodat je niet ineens bij een vriend in een andere stad zomaar kan gaan internetten ed.

Verwijderd

precies rvm.
Je kunt @home opbellen om te vragen of ze even de persoon willen benaderen die jou cXXXXXXX nummer heeft overgenomen. Het ip word niet uitgedeeld op basis van MAC adres van je netwerkkaart. Ten tweede kan hij jou ip nummer dus statisch hebben ingevoerd. Maar ook hier kan @home heel makkelijk wat aan doen door die persoon een mailtje te sturen.
Als het goed is heb je dan binnen korte tijd je eigen ip en CXXXXXXX weer tot je beschikking.
De lease van de DHCP server bij @home staat volgens mij op 2 weken maar als je een goede helpdesk medewerker kunt krijgen kun je vragen of hij hem eerder vrijgeeft zodat je een nieuw ip nummer krijgt. Dan heb je ook geen probleem meer als ze jou ip statisch vast gezet zouden hebben.

• VTec
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 12:04:
De lease van de DHCP server bij @home staat volgens mij op 2 weken maar als je een goede helpdesk medewerker kunt krijgen kun je vragen of hij hem eerder vrijgeeft zodat je een nieuw ip nummer krijgt. Dan heb je ook geen probleem meer als ze jou ip statisch vast gezet zouden hebben.
Toch werk ik al een tijdje (half jaar, als het niet meer is) met het zelfde IP adres.

Die koppeling van het MAC adres (van de kabelmodem en niet zoals bij Chello van je netwerkkaart) en je CC/CP nummer lijkt ook niet veel uit te halen, aangezien een collega van me bv zijn CC nummer ook bij de buurman kan gebruiken + mijn broertje kan ook nog gebruik maken van zijn oude CC nummer + zijn nieuwe (op de zelfde kabelmodem).

[ Voor 3% gewijzigd door VTec op 21-08-2003 12:13 ]

• VTec
Klein update: alles doet het weer gelukkig :) Zou het zin hebben om de gemaakte kosten e.d. te claimen bij de dader via abuse@home.nl ?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

eghie schreef op 20 augustus 2003 @ 17:13:

Vraag anders om een nieuwe ip dan heb je er geen last meer van.
Een cc nummer is de computernaam die @home gebruikt om de abbonees te indentificeren op het netwerk van @home. Je hebt daar 3 varianten in nl:
CCxxxxxx-a dit staat voor computer castelgebied(zwolle en hoger)
CPxxxxxx-a dit staat voor computer paletgebied (Brabant en Limburg)
CMxxxxxx-a dit staat voor nutsmaas (Maastricht)

Alles achter het streepje is een verwijzing naar het aantal accounts op 1 adres dit kan ook echter zo zijn dat @home een nieuw account hereft aangemaakt omdat het 1 account corrupt is(niet meer correct werkt)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

nee, bij storingen heeft @home slechts een inspannings verplichting, niets meer dan dat, en zeg dan zelf ze hebben toch inspanningen voor je verricht ?
VTec schreef op 22 August 2003 @ 10:39:
Klein update: alles doet het weer gelukkig :) Zou het zin hebben om de gemaakte kosten e.d. te claimen bij de dader via abuse@home.nl ?

• VTec
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:52:
nee, bij storingen heeft @home slechts een inspannings verplichting, niets meer dan dat, en zeg dan zelf ze hebben toch inspanningen voor je verricht ?

[...]
@HOME heeft id prima werk afgeleverd, echter ik wil de dader straffen (daar gaat het mij om ;) Ik bedoel: 2 dagen zonder internet is niet niks. Iemand anders kwam trouwens op dat idee en ik weet niet eens of ik er wel tijd aan wil spenderen, maar ik vroeg me het eigelijk af.

[ Voor 15% gewijzigd door VTec op 22-08-2003 16:02 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
VTec schreef op 20 August 2003 @ 17:20:
[...]

Als de tip die ze gegeven hebben niet werkt gewoon weer heenbellen, meestal krijg je een bepaald nummer waarmee je meteen ( of na even wachten) weer iemand aan de lijn krijgt.

Edit : Ik zie dat alles het weer doet, mooi zo. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 22-08-2003 14:49 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat @home de moeite neemt de dader een rekening te sturen daar mensen die dit soort dingen bewust doen daar toch maling aan hebben.
VTec schreef op 22 August 2003 @ 14:42:
[...]
@HOME heeft id prima werk afgeleverd, echter ik wil de dader straffen (daar gaat het mij om ;) Ik bedoel: 2 dagen zonder internet is niet niks. Iemand anders kwam trouwens op dat idee en ik weet niet eens of ik er wel tijd aan wil spenderen, maar ik vroeg me het eigelijk af.
Pagina: 1