MBR weer direct naar lilo laten verwijzen.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 22:09
Hallo GoT,

Vorige maand heb ik windows 98 op een aparte partitie geinstalleerd, omdat ik wine ermee wou laten werken. Dit was niet geheel een succes, en heb ik later mijn 'dd' image van windows xp weer terug gezet. Windows staat bij mij momenteen alleen maar stof te verzamelen tot de volgende LAN. :P

Nu heeft de install van windows 98 echter wel mijn boot-loader verpest (d'oh). lilo staat niet in de MBR, maar (ik vermoed dan dus) op mijn /dev/hda3 partitie. Hoe kan ik nu de MBR weer laten verwijzen naar lilo? Standaard boot hij nu weer de loader die op de C:\ (dev/hda1) te vinden is. Beide partities staan in het 'primaire' blok van de schijf.

Ik heb tijdelijk een andere bootloader (gag) geinstalleerd, om ervoor te zorgen dat ik op z'n minst weer linux kon booten. Maar nu heb ik in feite twee bootloaders die elkaar aanroepen: gag en lilo. beetje dubbel op dus. :P

hoe kan ik de MBR zonder risico nu weer goed zetten dat hij lilo start van /dev/hda3? veel topics over "restoring lilo" geven als advies "FDISK /MBR", maar ik heb daar niet veel vertrouwen in ;)

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

fdisk /mbr is alleen om je MBR lilo vrij te maken..
Wat jij moet doen is in Linux je /etc/lilo.conf editten, en daarna 'lilo' opnieuw draaien, dan zal lilo zich weer in je MBR nestelen, en ben je van gag af..

Maargoed, dat was ook vast wel @ google.com te vinden, daarom gooi ik dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.