Ik heb eens zitten rekenen aan een R404a systeem op -50C bij 130W vermogen. Ik zal de technische details besparen, maar de uitkomst is dat ongeveer 30% van het ingespoten koudemiddel helemaal niet bijdraagt aan het afvoeren van CPU-warmte. Aangezien de verdamper van de Prom al niet al te denderend groot is, lijkt me het weggooien van verdampercapaciteit hieraan nogal zonde.
Mijn idee is dat als je de vloeistof die de capillair ingaat nog wat extra af kunt koelen, dat je dan de efficiency van de verdamper kunt verhogen, plus het koelvermogen. Twee vliegen in 1 klap dus.
Mijn idee om de temp van een prommie te verbeteren bestaat uit twee maatregelen:
- Maximaliseer de airflow door de condenser, zodat de condenserdruk zo laag mogelijk is
- Koel de vloeistof na de droger zo goed mogelijk af met een peltiertje.
Een 80W peltier is ruimschoots voldoende hiervoor.
Nou, wie probeert dit uit? Ik heb geen prom
Mijn idee is dat als je de vloeistof die de capillair ingaat nog wat extra af kunt koelen, dat je dan de efficiency van de verdamper kunt verhogen, plus het koelvermogen. Twee vliegen in 1 klap dus.
Mijn idee om de temp van een prommie te verbeteren bestaat uit twee maatregelen:
- Maximaliseer de airflow door de condenser, zodat de condenserdruk zo laag mogelijk is
- Koel de vloeistof na de droger zo goed mogelijk af met een peltiertje.
Een 80W peltier is ruimschoots voldoende hiervoor.
Nou, wie probeert dit uit? Ik heb geen prom