Sony CMD-CD5: van pre-paid naar abbo. Nu SMS problemen?

Pagina: 1
Acties:

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 11:20
Mijn moeder heeft een Sony CMD-CD5: niet meer het nieuwste toestel, maar ze is gewend ermee te werken en het voldoet. Nu is ze overgestapt van Ben pre-paid naar een o2 abonnement.

Gisteren heb ik haar SIMM kaart vervangen en alles werkt, behalve het SMS'en. Als je nu een SMS naar iemand stuurt ontvangt die persoon als SMS boodschap:
kan bericht hier niet afbeelden.

Gebeld met o2 en die zeggen dat het berichttype waarschijnlijk fout staat (dus op FAX, DATA oid) en dat het zou helpen als ik hem eerst op een ander type zet, en dan terug op SMS zodat de telefoon hem omschakelt. Geprobeerd, en helpt niets. Ook de SIMM kaart in een ander toestel gedaan en toen wat tests gedaan; dat ging goed. Dus het ligt echt aan de combi Sony-o2. Toen hebben ze bij o2 gechecked of de netwerksettings goed stonden: dit is ook het geval. Heeft iemand enig idee? Moet ik misschien de software van de Sony upgraden (als dit nog kan tenminste..) of is er een andere manier?

Verwijderd

SMS centrale nummer gechecked?

• tslh
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:56:
SMS centrale nummer gechecked?
Ja, dat staat goed.. (anders zou de ontvangende partij helemaal geen SMS ontvangen)

Verwijderd

Sorry, had niet goed gelezen! Dacht dat je moeder die melding kreeg... 8)7

Maar die andere persoon kan wel gewoon SMS van iedereen ontvangen? Heb je al een andere SIM in die SONY geprobeerd (in plaats van die SIM in een ander toestel)?

• tslh
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:12:
Sorry, had niet goed gelezen! Dacht dat je moeder die melding kreeg... 8)7

Maar die andere persoon kan wel gewoon SMS van iedereen ontvangen? Heb je al een andere SIM in die SONY geprobeerd (in plaats van die SIM in een ander toestel)?
Ja, ik he zowel geprobeerd naar mijn eigen Nokia 8210 als naar de telefoon van een kennis naar me te laten SMS'en. Iedereen die SMS krijgt van die Sony in combinatie met die o2 kaart ontvangt dezelfde foute SMS.

• tslh
Niemand?
(*kick*)
Pagina: 1