Laten we de bewuste post eens ontleden, en laten we daarbij niet uit het oog verliezen dat de nieuwspost over
"Microsoft overweegt automatische update-functie Windows" gaat.
Ik vindt het een erg slecht idee.
Om deze redenen
1 Als microsoft security serieus zou nemen zou dit niet nodig zijn, dit is een duidelijk geval van de pot verwijt de ketel
2 Als microsoft alle spullen niet instaleert die niet strikt noodzakelijk zijn. outlook, IE, IIS enz enz dan is de kans op gaten ook minder
3 Laat alle services uit die je niet nodig hebt.
4 Gooi de huidige codebase weg en begin van scratch zodat bugs die er nu inzitten niet verder verspreiden en dat men met een security oog het design doet ipv nice features design en dan security
1 De situatie is hier en nu, en nu is een auto-update een mogelijkheid die best overwogen mag worden, teruggrijpen naar wat er ooit anders had gemoeten is imo off-topic en mogelijk stemmingmakend.
2 Wederom: de situatie is hier en nu en niet 'what if . . .' en als zodanig net zo off-topic als punt 1
3 zie punt 2
4 schattig advies, niet bijster realistisch, en imo (weer) off-topic.
Resumerend zijn de eerste drie punten van de post weliswaar inzichtvol, maar zijn in het kader van "
Microsoft overweegt automatische update-functie Windows" niet relevant, hooguit kritiek naar MS, en in het geheel gezien imo off-topic.
Dat mensen zich er aan storen en er een flame in zien kan ik me ook wel voorstellen.
Verder vind ik je (]eep) topictitel behoorlijk stemmingmakend, maar dat laat ik niet in mijn moderatie meewegen natuurlijk.
Je eigen reactie in dat draadje is wmb wel de moeite van het lezen waard.
Dat Mecallie's reactie hierboven wat al te gevoelsmatig is kan ik me weliswaar wel voorstellen, maar ik mag hopen (en reken er op) dat dit zijn moderaties niet onterecht beinvloed. Mecallie zal, net als vele anderen die al veel langer op T.net/GoT rondsjouwen, de meeste draadjes waarbij MS steevast met dezelfde argumenten word aangevallen, zoetjesaan wel eens genoeg gezien hebben

.