[(D)HTML] Lichtkrant

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 20:39

sealy

bastards...

Topicstarter
Nog een keer dan maar..
't Zou wel aardig zijn als topics niet meteen al op het woord "lichtkrant" dichtgegooid worden... :/

Zoals Pelle zei, Javascript is inderdaad een optie, maar misschien weten jullie ook wel hoe een crime het is om dat op alle browsers werkend te krijgen. Als iemand dat kan, zou ik graag eens zien hoe ie dat voor elkaar krijgt
Zoals ik al zij, is de <marquee> met DHTML ook geen optie, en dynamic drive heb ik al helemaal overhoop gehaald.
Kortom, er zijn geen duidelijke/voor de hand liggende oplossingen, en juist daarom stel ik mijn vraag op GoT

-------------------------------------------------------------------------

Ik ben nu bezig met een site die op ALLE browsers moet werken, en met name ook MAC compatible moet zijn.
Op deze site moet ook een lichtkrant staan.

Nu kan je daarvoor de <marquee> voor gebruiken, maar dat werkt alleen in IE (MS is weer eens irritant).
Ook Java(script) en Flash zijn mogelijk, maar daarvoor heb je plugins nodig.
Daar de site voor een heel breed publiek word (vooral papa's, mama's en brugwuppen) heb ik niet graag dat deze mensen worden lastiggevallen met vragen voor het downloaden van VM/flash plugin.

Daarom mijn vraag, zijn er ook andere opties om een text te laten scrollen die voor alle browsers te doen moet zijn, en waarvoor geen (niet standaard) plugins nodig zijn?

nothing special

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

jaaa met dhtml :Z

• maak een layer
• clip die op de size die je je marquee wil laten zijn
• maak een layer ín die layer
• laat die van links naar rechts of andersom scrollen

klaar toch :?

imho kom je er toch niet onderuit om zelf te scripten, of je moet even gaan zoeken op www.hotscripts.com ofzo :)

[ Voor 23% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-08-2003 15:39 ]

Stop uploading passwords to Github!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:14

samo

yo/wassup

Animated gif... :-)

maar verder, als ik het begrijp wil je:
- wel een non-html effect
- geen plugins
- geen scripting talen
- overal supported...

word moeilijk...

Of:
je gebruikt javascript om te checken of een plugin aanwezig is. Als die aanwezg is gebruik je die. Als die dr niet is, dan gebruik je een alternatief/statisch plaatje.
dan doe je het wel met plugins, zonder iedereen er mee lastif te vallen...

[ Voor 124% gewijzigd door samo op 20-08-2003 15:43 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Ik ben nu bezig met een site die op ALLE browsers moet werken.
Vergeet het hele verhaal dan maar. In bijvoorbeeld Lynx krijg je het niet voor elkaar.

En wat lukt er niet met javascript dan? Kom dáár eens mee in plaats van al van tevoren gaan lopen flippen.

Verwijderd

Hoe ga jij dhtml doen zonder Javascript ;) dhtml is javascript, css en html :)

Kijk gewoon even rond zoals papa eend zei op script sites vb www.scriptbreaker.com
www.dhtmlcentral.com

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 15:42 ]

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Javascript is imo gewoon de beste oplossing hoor. Werkt op veel browsers gewoon.

En afaik is DHTML toch een combinatie van html/css/javascript ?

iig: voorbeeldje http://rohit11.balasainet.com/rohit11/down/js/marquee.htm :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm

da's een oplossing. Ga eens na of dat werkt op de mac. Anders moet je uitzoeken waarom niet en het script gaan verbouwen. Suc6 daarmee.

En je moet niet liegen over het overhoop halen van dynamicdrive, want er staan er heel wat op die pretenderen crossbrowser te zijn. Je gaat me niet vertellen dat je van allemaal al gezien hebt dat ze niet werken op de mac in het half uurtje tijd sinds je vorige topic.

Verder doen we botweg niet aan scriptrequests, dus mag je nog van geluk spreken dat je nu niet gewoon een schop onder je kont naar google krijgt :/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Yo, was ik niet duidelijk genoeg?
Als je topic dicht zit en je bent het er niet mee eens, dan mail je mij. Niet zomaar opeens een nieuw topic openen.

Heb 'm niet dichtgedaan vanwege die 'lichtkrant' reply, want daar kan jij helemaal niks aan doen. Heb 'm dichtgedaan met de melding dat je voor Javascript geen plugins nodig hebt, en dat dat dus heel goed geschikt is om zo'n scrollding te maken.

Mijn voorstel: ga eens zoeken naar wat JavaScript en DHTML nou precies zijn. Zoek bijvoorbeeld eens met google naar DHTML tutorial ofzo, of naar Javascript Reference.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

drm schreef op 20 August 2003 @ 15:45:
Verder doen we botweg niet aan scriptrequests, dus mag je nog van geluk spreken dat je nu niet gewoon een schop onder je kont naar google krijgt :/
Wel waar: http://www.google.com !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.