Dell Optiplex GX260 heeft trage harddisk??

Pagina: 1
Acties:

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 11:40
Bij verschillende computers heb ik vandaag de windows update uitgevoerd en het valt me op dat de Dell Optiplex harddisk veel moeite hebben met zo'n update te installeren... ze doen er echt veeeeel langer met over dan de gemiddelde pc.

Nou zijn die hardeschijven onwijs stil in die Dell Optiplex dingen, maar is het misschien niet zo dat ze gewoon op een lager toerental draaien.

Je had geloof ik van die Maxtor's ofzo die je met een programmaatje langzamer kon laten draaien zodat ze minder herrie maken.

Is het misschien mogelijk dat dat ook bij deze Dell's zo is :?

En weet iemand of ik het dus ook wat sneller kan laten maken :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

Ik heb hier op mn werk ook van die GX260 apparaten, maar mij is niet echt opgevallen dat de HD's langzaam zijn....

Maar even er van uit gaand dat er een maxtor hd inzit, dan kun je inderdaad met een tooltje van maxtor instellen hoe snel die schijf gaat. Het is alleen wel zo dat hoe sneller je de schijf instelt, hoe meer herrie hij gaat maken.

Het tooltje heet AMSET en kan je hier downloaden http://maxtor.custhelp.co.../olh_adp.php?p_faqid=1200

succes ermee!

• Tubbietje
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:48:
Ik heb hier op mn werk ook van die GX260 apparaten, maar mij is niet echt opgevallen dat de HD's langzaam zijn....

Maar even er van uit gaand dat er een maxtor hd inzit, dan kun je inderdaad met een tooltje van maxtor instellen hoe snel die schijf gaat. Het is alleen wel zo dat hoe sneller je de schijf instelt, hoe meer herrie hij gaat maken.

Het tooltje heet AMSET en kan je hier downloaden http://maxtor.custhelp.co.../olh_adp.php?p_faqid=1200

succes ermee!
Als je gewoon Office en zo gebruikt is het ook niet echt opvallen, maar als ik windows update uitvoer en na het downloaden deze gaat installeren, dan duurt het echt eeuwen... en je ziet de harddeschijf lekker bezig zijn.

Andere computers (die niet speciaal sneller zijn) zijn veel sneller klaar met ongeveer dezelfde updates.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

In de bios van een Dell GX260 kun je de snelheid van de HDD instellen, performance of quiet. We hebben op werk ook van die dingen, ik heb die van mij toen op performance (oid) in de bios ingesteld en het liep naar mijn idee wel ietsjes sneller...

Wel netjes van Dell om het in de bios te zetten, zo hoef je tenminste niet overal tooltjes vandaan te halen _/-\o_

https://powershellisfun.com

• Tubbietje
-={Fred_Perry}=- schreef op 20 augustus 2003 @ 23:09:
In de bios van een Dell GX260 kun je de snelheid van de HDD instellen, performance of quiet. We hebben op werk ook van die dingen, ik heb die van mij toen op performance (oid) in de bios ingesteld en het liep naar mijn idee wel ietsjes sneller...

Wel netjes van Dell om het in de bios te zetten, zo hoef je tenminste niet overal tooltjes vandaan te halen _/-\o_
Thanx... dat het zo makkelijk was :)
Nu hoor je je harddisk wel, maar dat maakt verder niet onwijs veel uit.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56

IQM

In een Dell GX 260 zit ook maar een 5400 rpm harddisk, ik meen van Maxtor. Een prima schijfje dat bedoeld is om alleen maar van op te starten. Dit soort PC's zijn ontworpen als netwerkstations en halen alles van een centrale server. (hier is dat een HP superdome)
Pagina: 1