Ik ben bezig met een admin site voor WAP telefoons voor een product van mij. Gaat allemaal prima eignelijk, behalve dat op het crusiaal punt, het kijken of je al dan niet een geldige gebruiker bent en daarmee actie ondernemen.
De variabele $geldig is 'ja' of 'nee' Als het 'ja' is heb je toestemming op deze site te komen, is het 'nee' moet je van de site af.
Op regel 86 vind de controle plaats, maar wat blijkt...
Of $geldig nu 'ja' of 'nee' is, altijd wordt regel 88 uitgevoerd.
Als ik regel 88 er uit haal, en dan uitvoor, laat hij op regel 100 'ja' zien als ik regel 88 er in laat wordt op de 'verboden' pagina een 'nee' getoond. Als ik regel 86 de if statement aanpas in bijvb 1 == 2 dan wordt op de 'verboden' pagina een 'ja' getoond.
Dus het lijkt er op dat regel 86 geen vergelijking doet maar waardes overdraat. Maar als ik regel 88 niet laat uitvoeren dan is de output op regel 100 wel steeds juist...
Ik snap het niet meer
De variabele $geldig is 'ja' of 'nee' Als het 'ja' is heb je toestemming op deze site te komen, is het 'nee' moet je van de site af.
Op regel 86 vind de controle plaats, maar wat blijkt...
Of $geldig nu 'ja' of 'nee' is, altijd wordt regel 88 uitgevoerd.
Als ik regel 88 er uit haal, en dan uitvoor, laat hij op regel 100 'ja' zien als ik regel 88 er in laat wordt op de 'verboden' pagina een 'nee' getoond. Als ik regel 86 de if statement aanpas in bijvb 1 == 2 dan wordt op de 'verboden' pagina een 'ja' getoond.
Dus het lijkt er op dat regel 86 geen vergelijking doet maar waardes overdraat. Maar als ik regel 88 niet laat uitvoeren dan is de output op regel 100 wel steeds juist...
Ik snap het niet meer
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
| <? // verbinding met mysql server // wml wap header ini_set("arg_seperator.output", "/"); // nodig om te zorgen dat parameters goed gaan header("Content-Type: text/vnd.wap.wml"); header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . "GMT"); header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); header("Pragma: no-cache"); // haal gegevens op van site die bekeken wenst te worden list($wie) = explode("/", substr($PATH_INFO,1)); // handle user $sql = "select id, host, db, dbuser, paswd from xime_users where usernaam = '".$wie."'"; $res = mysql_query($sql); $row_user = mysql_fetch_array($res); // switch server mysql_close(); @mysql_connect($row_user[host], $row_user[dbuser], $row_user[paswd]); @mysql_select_db($row_user[db]); $sql = "select * from xime_setup where user_id = $row_user[id]"; $res = mysql_query($sql); $row_setup = mysql_fetch_array($res); if ($row_setup[lijsttype] <> 0) // login nodig { if (!isset($PHP_AUTH_USER)) // show popup van htaccess { Header("WWW-Authenticate: Basic realm=\"XiMe Login\""); Header("HTTP/1.0 401 Unauthorized"); } if ( (isset($PHP_AUTH_USER)) && (isset($PHP_AUTH_PW)) ) // ingelogd { // ga naar hoofd server mysql_close(); // verbinding met mysql server // zoek de gebruiker op $sql = "select id, host, dbuser, paswd, db from xime_users where usernaam = '".$PHP_AUTH_USER."' and wachtwoord = '".$PHP_AUTH_PW."'"; $res = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($res)>0) { $row_login = mysql_fetch_array($res); $geldig = "ja"; // geldige gebruiker // haal mailbox info op mysql_close(); @mysql_connect($row_login[host], $row_login[dbuser], $row_login[paswd]); @mysql_select_db($row_login[db]); $sql = "select bericht_count from xime_setup where user_id = $row_login[id]"; $res = mysql_query($sql); $row = mysql_fetch_array($res); $berichten = $row[bericht_count]; } else $geldig = "nee"; // ga naar server van de te bekijken profiel mysql_close(); @mysql_connect($row_user[host], $row_user[dbuser], $row_user[paswd]); @mysql_select_db($row_user[db]); } else $geldig = "nee"; if ($geldig == "ja") { if ($row_setup[lijsttype] == 1) // blocked { $sql = "select * from xime_blocked where user_id = $row_user[id] and user_id_blocked = $row_login[id]"; $res = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($res) == 0) $geldig = "ja"; else $geldig = "nee"; } if ($row_setup[lijsttype] == 2) // blocked { $sql = "select * from xime_allowed where user_id = $row_user[id] and user_id_allowed = $row_login[id]"; $res = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($res) == 0) $geldig = "nee"; else $geldig = "ja"; } } $gotinfo = "ja"; } // eigen profiel altijd zichtbaar if (strtoupper($wie) == strtoupper($PHP_AUTH_USER)) $geldig = "ja"; if ($geldig == "nee") { Header("Location: ../verboden/".$geldig.""); } // start document build echo "<?xml version=\"1.0\"?>\n"; ?> <!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml"> <wml> <template> </template> <card id="show" title="Overzicht"> <p> <? echo $geldig ?> </p> </card> </wml> <? mysql_close(); ?> |
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002