Toon posts:

WinXP: Deel van partitie onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een pc van een vriend windows xp geinstalleerd.

in de oude situatie zat er een harde schijf een waarvan een aantal gegevens bewaard moesten blijven, dus is deze slave geworden na bijplaatsing van een nieuwe harde schijf.

De gegevens zijn naar een bepaalde partitie gezet. Deze partitie is niet gebruikt tijdens de installatie van windows xp.

Na de installatie is een deel van de gegevens niet te zien in de verkenner (ook niet als hidden folders getoond moeten worden). Als ik de eigenschappen van de partitie opvraag (dat taartdiagram) is de ruimte die deze gegevens innamen nog gewoon inbeslaggenomen.

heb inmiddels geprobeerd met r-studio om zaken terug te halen maar ook daar valt niets te zien.

Wat kan hier aan de hand zijn? en waarom is dan maar een deel van de gegevens weg en niet alles?

Ik kom er geen wijs uit...

Wie o Wie kan mij helpen in deze duistere spelonken van windows

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
clustersizes en zo misschien?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

SpamLame

niks

Filesystem corrupt?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56
Heb ja al via de diskmanager geprobeert de gegevens van de HDD op te vragen? Mischien errors die je verder kunnen helpen.

Verwijderd

misschien gewoon ff data recovery doen. dan nieuwe partitie maken..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

code:
1
chkdsk /F c:
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De diskmanager geeft geen errors aan, en zover ik kan nagaan is het filesystem niet corrupt.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu met chkdsk een map met de naam found.000 gekregen en in die map een heleboel .chk bestanden.

Is er met deze bestanden nog wat te beginnen of is het echt jammer maar helaas

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Is er in de diskmanager wel een stationsletter aan toegekend?

Verwijderd

Topicstarter
Ja in de diskmanager en ook gewoon in windows explorer is de letter g: toegewezen.
Dit is al vanaf het begin zo.

Bij het controleren van de partitie met chkdsk zijn er enkele bad sectors naar boven gekomen. Voor zover ik kan nagaan betekent dit dat de harde schijf aan het eind van zijn levensduur zit en dus binnenkort er mee ophoudt..
De verwachting dat ik de bestanden nog terug kan halen is dus ook vrijwel nul.
Of ik met hem naar zo'n datarecovery bureautje sturen die veel geld vragen voor terughalen van gegevens.

Bedankt iig voor de hulp
Pagina: 1