Toon posts:

Creative 3D TNT II M64 32Mb

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met deze kaart. Drivers? Performance? Het is voor in een PIII 450MHz, zo'n kruidvat apparaat.

Verwijderd

niet kopen , koop een Geforce, ik heb hem en ben zeer ontevereden, zo gau ik weer geld heb gaat ie eruit en een geforce derin!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, waar ben je ontevreden over, de snelheid, drivers?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
snelheid suckt

Verwijderd

ut draait niet met direct 3d,
quake 3 ook niet
snelheid is matig

Verwijderd

M64 kaarten zijn, zeker voor spellen, veel te traag. Kan je beter een beetje meer uitgeven en een echte TNT2 Ultra kopen (of een flinke berg meer uitgeven en gelijk een GeForce kopen ;) )

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou toch effe doorsparen en voor de GeForce gaan. Neem de SDR, die is niet alleen 150 piek goedkoper maar bij de huidige moederborden maakt het geen moer uit of je de SDR of DDR koopt.
Als je een GeForce koopt neem de Creative Annihilator. Ondanks dat dit een reference board is, is hij in verschillende benckmarks sneller dan andere fabrikanten. Ook is hij zeer goed over te clocken (zelf ervaring ermee, dus doe er je voordeel mee). Neem wel een extra cooler van 8x8cm.
De GeForce is niet helemaal CPU onafhankelijk, maar het is gewoon de toekomst. Of die veel goedkoper worden is de vraag. Ten eerste is het aanbod zeer slecht, bijna geen winkel heeft die fatsoenlijk in voorraad en ten tweede kijk maar naar de VooDoo kaarten. Die worden ook niet echt goedkoper, ondanks dat die al een hele tijd op de markt zijn. De GeForce is simpelweg de snelste kaart op dit moment en er worden ook geen snellere op korte termijn (voor mei 2000) verwacht!

Greetz Robin

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb eens voor iemand een M64 (niet van Creative) ingebouwd en ik was helemaal onder de indruk .... in negatieve zin dan ... het beeld was bij hogere resolutie helemaal niet scherp te krijgen!!!

Verwijderd

Hoi, ik heb een tijdje een noname TNT2 M64 kaart gehad. F$%&, wat zuigen die dingen zeg. Je moet dus echt NIET zo'n ding kopen. Ik had persoonlijk om de haverklap vastlopers, met wat voor drivers dan ook, en op het laatst was ik al blij als ik heelhuids Windows kan booten. Ik heb nu een V3 2000(m'n systeem is niet zo geweldig snel)op 170 Mhz en dat draait erg fijn. Achoes!!

Verwijderd

Je koopt tegenwoordig her en der de Diamond Viper 770 voor Fl 235,- tot Fl 259,-. Die M64 kost ook zoiets, waarom dan niet een echte TNT2? Het is helaas geen ultra, die kosten nog steeds 400 piek. De Geforce kost naar verhouding zoveel meer dat deze alleen aantrekkelijk is als je echt voor de beste performance gaat. De prijs-kwaliteit verhouding van de V770 is op dit moment erg goed.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:10

johnwoo

3S-GTE

Ik heb pas (1 dag :) ) een Creative TNT2 Ultra (eerst Viper V550 TNT). Ik ben er best tevreden mee. Met de V550 speelde ik alles op 640x480 of 800x600, met de TNT2U nu alles op 1152x864 (Mijn monitor zou tot 1280x1024moeten gaan, maar om de een of andere vage reden doet ie het maar tot 1152x864.) en het ziet er nog eens beter uit ook: alles op 32 bits met die hele zooi D3D opties ingeschakeld.

Eigenlijk had ik liever een GeForce gehad, maar die dingen zijn nou eenmaal te duur voor mij. De TNT2U is dan een goede tweede vind ik.
Bovendien gooi ik er over een week ofzo een nieuwe CPU in (PIII-500E vs. PII-350) en dat zal de performance ook weer wat opkrikken. (Ik heb nl. gehoord dat de TNT2 meer processorgevoelig is dan bv. de GeForce.)
Met een beetje CPU doet bumpmapping het (hoop ik iig :)) ook lekker op deze kaart.

Kortom: De TNT2 Ultra is geen slechte kaart! :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

deebee doet een "ja! ik ook!" -post...

Maar ik ben dus dik tevreden over mijn Asus TNT2U. Hij trekt 1600 in ut maar dan gaat -ie hikken als 't druk wordt. 1280 no prob. Ik zou alleen nu idd voor de diamond gaan ivm de prijs.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

IK heb ook een TNT2 m64 (V3800 magic), maar ik vindt het een best goed kaartje..... Loopt mooi snel en stabiel, alle spellen in 1280 x 1042 32 bits, geen probleem.
Ik heb een m64 gekocht, omdat hij toen veel goedkoper was (1 1/2 maand geleden) dan een "gewone" tnt2. Nu zou ik een gewone of ultra kopen, prijs scheelt niet zoveel....

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Oh ja, weet iemand waar ik benchmarks kan vinden van de tnt2 m64 tegenover andere kaarten (gewone tnt2, 3s savage 4 enz)

Dank u
Pagina: 1