Moederbord overbelast

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik heb een wat ouder systeem: PII 266 Mhz + Intel AL440LX bordje

Ik heb een Elsa Erazor III Pro 3 maanden geleden gekocht, maar in 3d spellen crasht ie: volgens de site van Elsa is dat een bekend probleem bij de AL440LX borden en moet ik mijn videokaart een stuk downclocken:(

Er kan namelijk niet meer dan 6 ampères naar mijn AGP port...Het komt er dus op neer dat mijn mobo overbelast wordt...:(

Ik wil binnen nu en 2 maanden een nieuw systeem bouwen (duron + kt7) en wil alvast een nieuwe videokaart kopen die het WEL doet op mijn huidige al440lx: kan een Geforce 2 MX of GTS wel fatsoenlijk zonder te crashen draaien op mijn bordje? Een Geforce 256 kan in ieder geval niet, maar ik heb ooit gehoord dat een Geforce 2 MX en GTS een betere stroomvoorziening heeft...

Plz help me

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32
Het beste kun je op dit moment een GeForce 2 MX kaart kopen aangezien deze 3,3 tot 4 Ampere nemen als je ze tenminste niet overklokt ............
Als je daarintegen een GeForce 2 GTS neemt die uiteraard ook op een hogere klokfrequentie draait neemt loopt je het risico dat het weer mis gaat en dan zeker bij grotere geheugens , denk dan hierbij aan de 64 Mbyte variant.

Succes

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

De mx verbruikt minder stroom ja. ZOu je kunnen proberen. Zowie wel een beetje overkill op een 266. koop lekker een voodoo 3.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Bedankt allemaal!

Maar uh, Bombadil, ik wil over een maand of 2 een nieuw systeem bouwen en kan dan net zo goed nu alvast een videokaart kopen die ik in dat systeem zet (kan ik nu tenminste fraggen)...

Fijn om te weten dat een MX'je wel werkt...ik kan waarschijnlijk ook goedkoop aan een GTS (32 MB) komen, dus vraag ik me af of die ook werkt...