Halloa,
Op mijn werk ben ik bezig met een project waarbij we met een database werken met meer dan 2.100.000 records
(de data in bytes is circa 2,1GB).
Voor dit doel hebben we een oud systeempje uit de 'kast' getrokken...
* Intel Pentium III 733Mhz / 133Mhz FSB;
* 256 MB Geheugen;
* 15 GB IDE Schijf (hierop staat de swappartitie en wat andere niet /usr zijnde spullen)
* 20 GB SCSI Schijf (dit is /usr)
* 100GB Arena RAID5 Bank (/usr/raid)
Dit is um dus:

De volgende software draait er op:
* FreeBSD 4.8 Stable
* MySQL 4.0.14
* wat andere dingetjes zoals uiteraard de SSH-Daemon.
De map /var/db/mysql heb ik gecopieerd naar: /usr/raid/mysql, maw de data van MySQL staat geheel op de RAID5 configuratie...
MySQL is via de ports geinstalleerd....
En nu het 'probleem'... als ik een query uitvoer doet ie er per query (ongeacht wat de query is) er bijna (op een paar seconden na) er 18 minuten over....
Mijn vraag is... hoe kan ik dit met software tweaks nog versnellen.......... Zelf had ik al de volgende in gedachte:
* FreeBSD Kernel helemaal optimaliseren voor de i686 architectuur.......
Anyone else??????
Op mijn werk ben ik bezig met een project waarbij we met een database werken met meer dan 2.100.000 records
Voor dit doel hebben we een oud systeempje uit de 'kast' getrokken...
* Intel Pentium III 733Mhz / 133Mhz FSB;
* 256 MB Geheugen;
* 15 GB IDE Schijf (hierop staat de swappartitie en wat andere niet /usr zijnde spullen)
* 20 GB SCSI Schijf (dit is /usr)
* 100GB Arena RAID5 Bank (/usr/raid)
Dit is um dus:

De volgende software draait er op:
* FreeBSD 4.8 Stable
* MySQL 4.0.14
* wat andere dingetjes zoals uiteraard de SSH-Daemon.
De map /var/db/mysql heb ik gecopieerd naar: /usr/raid/mysql, maw de data van MySQL staat geheel op de RAID5 configuratie...
MySQL is via de ports geinstalleerd....
En nu het 'probleem'... als ik een query uitvoer doet ie er per query (ongeacht wat de query is) er bijna (op een paar seconden na) er 18 minuten over....
Mijn vraag is... hoe kan ik dit met software tweaks nog versnellen.......... Zelf had ik al de volgende in gedachte:
* FreeBSD Kernel helemaal optimaliseren voor de i686 architectuur.......
Anyone else??????