Toon posts:

Windows xp installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag windows xp installeren op een harde schijf die nooit als schijf met een besturingssysteem heeft gedraaid als ik windows xp wil installeren zegt hij dat de installatie niet door kan gaan omdat er geen vorig besturingssysteem is gevonden ik moet er dan een andere windows cd in doen om te kijken of windows xp kan worden geinstalleerd...

Dit doe ik dan en het werkt maar tijdens het kopieren van bestanden blijft het steeds bestanden niet goed kopieren en vraagt hij om het opnieuw te proberen dat heb ik dus paar keer geprobeert maar werkt nog steeds niet..
kan iemand me helpen ?? ..

het gaat om een WD 40 gig

Verwijderd

misschien moet je hem als enigste schijf benadere, dus als primair in je systeem hangen en dan boot from cd. Moet gewoon werken, of is de hd gammel? En dat er nog nooit een systeem op gestaan heeft moet niets uit maken

Verwijderd

Heb je je schijf al geformateerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja schijf geformateerd gewoon in windows xp zelf omdat ik toen 2 harde schijfen in men pc had.. Heb hem ook al als enige schijf benaderd maar werkt niet

Verwijderd

Geheugen brak>? Xp erg gevoelig voor en kan zorgen voor installatie fouten! KAn ook aan cd-speler liggen, andere cd/dvd/writer om mee te proberen??

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen thx .. misschien nog meer suggesties ?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:39:
Hallo,

Ik wil graag windows xp installeren op een harde schijf die nooit als schijf met een besturingssysteem heeft gedraaid als ik windows xp wil installeren zegt hij dat de installatie niet door kan gaan omdat er geen vorig besturingssysteem is gevonden ik moet er dan een andere windows cd in doen om te kijken of windows xp kan worden geinstalleerd...
Dat is logisch je hebt gewoon 'windows xp - update' daar moet je altijd of winxx hebben geinstaleerd of de winxx cdrom er in doen.

In 80% van de gevallen ligt het idd. aan de brakheid van het geheugen. Dit kan je testen door de winxp instalatie van de harddisk te starten en dan te kijken of de zelfde errors optreden.

[ Voor 16% gewijzigd door djexplo op 20-08-2003 13:59 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

djexplo schreef op 20 August 2003 @ 13:58:
[...]
Dat is logisch je hebt gewoon 'windows xp - update' daar moet je altijd of winxx hebben geinstaleerd of de winxx cdrom er in doen.

In 80% van de gevallen ligt het idd. aan de brakheid van het geheugen. Dit kan je testen door de winxp instalatie van de harddisk te starten en dan te kijken of de zelfde errors optreden.
Eerst een oud OS installeren bv. win98se daarna werkt alles probleemloos wel.

succes

Verwijderd

Of draai eff memtest vanaf flop, weet ej het zo :)
Pagina: 1