Toon posts:

[php] a href voor post veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het finetunen van mijn CMS die zo goed als af is.

De html files worden in een textarea geladen en kunnen zo aangepast worden. Deze area heeft de variabele $message. Ik wil zorgen dat voor het opslaan in de file de "<a href="link.html>" veranderd word in <a href="link.html" target="_blank">

De link.html is dus nooit het zelfde. Zover ik kan zien ondersteund ereg_replace en str_replace het niet.

Weten jullie misschien een omslachtige of goed oplossing?Zijn jullie dit tegegekomen?

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
volgens mij ondersteunt ereg_replace dit toch echt wel...
en anders een van de andere regular expression functions, want dat is toch echt het gebied waarin je je oplossing moet vinden

Verwijderd

ereg_replace ondersteund dit wel!

je moet dan even regex leren. Ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo'n held in, maar het moet iets zijn als dit:

$inputtext = eregi_replace("<a href=\"(hier wat regex)\"","<a href=\"\\1\" target=_blank",$inputtext);

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
PHP:
1
$message = str_replace("<a href=","<a target=\"_blank\" href=",$message);
Zou toch moeten werken?

[ Voor 23% gewijzigd door jan-marten op 20-08-2003 14:07 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Tja, dit riekt naar "wie geeft mij de oplossing". Lijkt me niet zo'n strak plan.

Ga eens aan de slag met het leren van regular expressions, en als de a elementen inderdaad allemaal exact hetzelfde genoteerd zijn kun je jan-marten's oplossing gebruiken. Verder doet * drm wijzen naar de quickstart.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.